Dal Voordeel Abonnement | NS Community
beantwoord

Dal Voordeel Abonnement


Beste,

Afgelopen week heb ik een Dal Voordeel Abonnement aangeschaft voor €50,-. Toen hij binnen kwam bleek mijn moeder nog een voordeel boekje te hebben met de code voor €29,-. Is het mogelijk om de bon te verzilveren en het geld terug te krijgen?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Hertog 13 July 2014, 15:24

Bekijk origineel

Ja nee en hoe


25 reacties

Helaas, dat zal niet mogelijk zijn. U heeft het abonnement al gekocht en betaald. Die kortingscode kan dus bij de betaling niet meer meegenomen worden.

De enige mogelijkheid lijkt om te proberen uw abonnement per direct te annuleren en een nieuw aan te schaffen met die kortingscode.
Het beste kunt u daarover contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55). Wellicht dat zij bereid zijn de aankoop ongedaan te maken en die €50 terug te storten.
Garantie hebt u niet, maar het is wel het proberen waard.
De klantenservice is te bereiken ma t/m vr 08:00-22:00, zaterdag 09:00-17:00; zondag gesloten.

Eventueel kunt u afwachten of een moderator van dit forum uw bericht leest en naar aanleiding daarvan contact met u opneemt om te zien of er mogelijkheden zijn.
Verwacht in dat geval echter niet meteen op maandagmorgen vroeg een berichtje.
Beste Denzel,

Er is op dit moment inderdaad een actie via de spoordeelweken, ipv €50 is het abonnement nu voor €29 aan te schaffen. Zou je de gegevens van je moeder in een privebericht kunnen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor haar kan doen.

Op het jaar 2020 had ik Dal voordeel abonnement. Maar had ik geen reis gemaakt. Weet ik zeker op 2021 ook wil ik geen reis maken. Dus heb ik mijn abonnement opgezegd. Op 28 mei 2021 heb ik van BOS Incasso-info  een vordering van euro 100.- gekregen. Omdat heb ik niet op tijd het abonnement van mijn OV Chipkaart niet verwijderd. NS heeft mij op 07-04-2021  een e-mail over het verwijderen van OV Chipkaart gestuurd. Maar ik heb dit e-mail niet gezien of dit mail uit mijn ogen ontsnapte. Ik dacht oke heb ik de abonnement opgezegd NS gaat de rest zelf doen. Ik vind het betalen van de vordering helemaal onterecht. Zou jullie kunnen mij raden, wat kan ik doen.

Groeten

Kerami

Hoi Kerami, welkom op de NS Community. 

Als je de beëindiging nooit hebt bevestigd bij een kaartautomaat, dan zal het abonnement zijn gaan doorlopen, is het verlengd en ontstond er een betalingsplicht. Als de betaling mislukt, dan ontvang je eerst een betalingsherinnering per mail, daarna een tweede per post en nog een derde en laatste herinnering per mail. Deze heb je ook niet gezien? Pas daarna gaat het naar het incassobureau met een verhoging van € 40,00 aan incassokosten. Het abonnement zal dan inmiddels wel beëindigd zijn. 

Voor nu kun je het beste eerst navraag doen bij de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Je zult het bedrag waarschijnlijk volledig moeten betalen aan Bos Incasso, maar het kan zijn dat je ook nog iets terug krijgt zodra het bedrag eerst ontvangen is. 

Reputatie 7
Badge +4

zie boven.

Kan je met je dal voordeel flex abonnement van de trein ook gebruiken maken van de tram,bus en metro met dezelfde voordelen van de daluren in de trein? 

Reputatie 7

Kan je met je dal voordeel flex abonnement vab de trein ook gebruiken maken van de tram,bus en metro met dezelfde voordelen van de daluren? 


Nee dal voordeel geldt alleen voor de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Kan je met je dal voordeel flex abonnement vab de trein ook gebruiken maken van de tram,bus en metro met dezelfde voordelen van de daluren? 

Je kunt wel gebruik maken van tram, bus en metro, maar de korting geldt alleen in de trein.

Ik heb een dal voordeel abonnement. Afgelopen week reisde ik na 9 uur van Heiloo naar Haarlem en heb toen het volle tarief betaald. Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik mijn korting kan krijgen?

Badge +3

Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het kortingstarief. Als u na negen uur gereisd hebt, maar al om 8.54 uur of eerder hebt ingecheckt, dan zal vol tarief in rekening worden gebracht.

Op zich hebt u dan het juiste tarief betaald. U zou nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om hen de situatie voor te leggen en te vragen of u het verschil tussen de ritprijs vol tarief en de ritprijs met korting terug kunt krijgen.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Vanuit het buitenland is het waarschijnlijk handiger om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houd dan wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot meerdere dagen.

(Er zijn overigens nog andere mogelijke redenen waarom u vol tarief moest betalen. Als u al eerder een reis maakte in de spits en er minder dan 35 minuten zat tussen uitchecken en opnieuw inchecken voor de vervolgreis in de daluren, bijvoorbeeld. Maar dat u te vroeg hebt ingecheckt, is waarschijnlijker.)

Reputatie 7
Badge +4

Anders gezegd: het tijdstip waarop u incheckt bepaalt of u korting heeft of niet, niet het moment waarop u reist. 

Dank voor jullie reactie. Om 8:56 had ik uitgecheckt in Heiloo, boodschap gedaan  en om 9:21 weer ingecheckt. Er zat dus geen half uur tussen 

Reputatie 7
Badge +1

Dank voor jullie reactie. Om 8:56 had ik uitgecheckt in Heiloo, boodschap gedaan  en om 9:21 weer ingecheckt. Er zat dus geen half uur tussen 

Dank voor jullie reactie. Om 8:56 had ik uitgecheckt in Heiloo, boodschap gedaan  en om 9:21 weer ingecheckt. Er zat dus geen half uur tussen

Ik denk dat u maar even moet kijken in de reishistorie in mijn NS. Daar staan als het goed is ook de precieze inchecktijden weergegeven. Misschien kan u die dan ook hier weergeven.

Reputatie 7
Badge +4

Het is een ongevraagd advies, maar als u soms in de spits en vaker in het Dal moet inchecken, kan het handig zijn een extra persoonlijke kaart met Flex Basis te hebben. Als u daarmee in- en uitcheckt in de spits heeft u geen wachttijd meer van 35 minuten, want  u checkt dan met uw Dalvoordeel gewoon na het begin  van de spits in. Het scheelt een half uur. Twee persoonlijke chipkaarten mogen. Als u het aanvraagt met een Flex abonnement voor €5,10 hoeft u geen chipkaart van €7,50 te betalen dan wel geen tien euro voor het Basis Flexabonnement. Na een maand zegt u dan Dalvoordeel Flex weer op. Aan de kaart die u nu heeft verandert niets.

 

Het lijkt ingewikkeld maar het spaart uit

Badge +3

Voor soms in de spits voldoet een e-ticket, dan hoef je niet met twee kaarten te rommelen (en/of saldo op een anonieme kaart).

Edit 2023: bankpas of creditcard (OVpay) is ook prima.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, en je pakt je chipkaart uit je zak in vier seconden of zo. Probeer in die tijd eens een e-ticket te  bestellen, lol.

Je hebt meteen een overzicht en registratie van de gemaakte reizen tegen vol tarief, wat we liefst mijden. Het is al snel vaker dan soms. Bommel is er heel gelukkig mee.

Met uw welnemen,

Ik heb een Dal Voordeel abonnement en een 60+ keuzedagen abonnement. Ik heb vandaag een mail gehad dat diverse abonnementen per 1-1-2023 vervallen. Volgens mij geldt dat niet voor mijn abonnementen. Klopt dat?

Goedemiddag John161253 en welkom bij de NS Community!

Dat klopt, Keuzedagen zullen voorlopig nog niet komen te vervallen, ze zullen bij jouw abonnement gewoon actief blijven. Het voornaamste wat er voor jou is veranderd is dat je de beëindiging van je abonnement nu per direct kunt regelen, in plaats van per een vastelijke maandelijkse datum.

Badge +3

Het voornaamste wat er voor jou is veranderd is dat je de beëindiging van je abonnement nu per direct kunt regelen, in plaats van per een vastelijke maandelijkse datum.

Dat kon al lang (sinds NS Flex) maar is dus nu toegevoegd aan de voorwaarden.

Bij opzeggen van een saldo-abonnement zonder overstap naar Flex via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen schijnt het soms nog niet echt soepel te gaan. Maar al lang blij dat het (in principe) niet meer verplicht via de Klantenservice hoeft.

Beste,

ik probeer al 2 dagen een dal abonnement af te sluiten echter bij het uploaden van de foto krijg ik telkens een foutmelding ( ook na diverse foto’s)

Reputatie 7
Badge +3

Dat is een bekend probleem bij Dal Voordeel op saldo wat al zeker sinds augustus speelt. Zie bv 

Het alternatief is om in overleg met de klantenservice (zodat er een notitie met de toezegging komt) de kaart los te bestellen bij OV-chipkaart en dan het abonnement te kopen als de kaart binnen is en de kosten van de kaart terugvragen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste,

ik probeer al 2 dagen een dal abonnement af te sluiten echter bij het uploaden van de foto krijg ik telkens een foutmelding ( ook na diverse foto’s)

Er zijn storingen bij bestellen van abonnementen. Het advies is momenteel dat wat @Momo aangeeft. Zelf chipkaart bij www.ov-chipkaart.nl  bestellen en via klantenservice abonnement er op laten zetten.

Reputatie 7
Badge +3

Nu is er blijkbaar ook een storing met het bestellen andere abonnementen (of misschien nog steeds, want afgelopen weekend waren er diverse meldingen van geen abonnement kunnen bestellen waarbij mensen een WS-0035 foutmelding kregen), maar het probleem van geen foto kunnen uploaden voor een nieuwe kaart icm Dal Voordeel op saldo speelt zoals gezegd al zeker 2 a 3 maanden.

 

Ik zie dat ik voor mij zoon betaal voor een dalvoordeelkaart, maar hij heeft een studenten ov, hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +3

Op het moment dat uw zoon zijn Studentenreisproduct kreeg had u het Dal Voordeel abonnement moeten opzeggen en van de kaart verwijderen. Een NS abonnement stopt niet zomaar omdat iemand SRP krijgt, dat moet zelf door de contracthouder opgezegd worden. 

Reageer