beantwoord

Dal Voordeel abonnement delen met twee personen

• 18 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 1127 Bekeken

Ik wil graag een dalvoordeelabonnement aanschaffen. Mijn moeder is boven de 60 jaar, maar ik ben jonger dan 60 jaar. Wij delen momenteel onze OV chipkaart. Is het mogelijk om de keuzedagen te bestellen voor mijn moeder, maar dat ik dit abonnement ook gebruik, ondanks dat ik onder de 60 ben?

Mvg,
Lotte
icon

Beste antwoord door Thom 18 oktober 2014, 13:07

Samen een ov-chipkaart gebruiken, kan alleen met een anonieme ov-chipkaart, waarbij uiteraard maar een van uw beiden er mee mag reizen. Een persoonlijke ov-chipkaart kunt u nooit samen gebruiken. Uw moeder heeft, zoals hierboven aangegeven, een persoonlijke chipkaart nodig met daarop een abonnement. Het Dalvoordeelabonnement is nu in de aanbieding, het kost 29 euro. U kunt de keuzedagen gewoon meebestellen en dan bent u in de tweede klas voor 53,50 klaar en mag u zeven dagen gratis in de trein, al zijn er wat bepalingen. Bovendien reist uw moeder dan met 40 procent korting in de daluren en hoeft het saldo niet twintig euro te zijn maar tien. Reist u met de keuzedag dan hoeft er geen saldo op de kaart te staan. Alleen de zestigjarige mag dat doen en die mag er ook alleen mee reizen. U mag echter zonder meer niet van haar kaart gebruik maken. Als u nog geen zestig bent, kunt u nog geen keuzedagen aanvragen, al kunt al wel het Dalvoordeelabonnement goedkoop bestellen. De actie is wel tijdelijk.

Klik hier voor extra informatie.
Bekijk origineel

7 reacties

Voor een abonnement is een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Die kunt u dus niet delen.
Reputatie 7
Badge +4
Samen een ov-chipkaart gebruiken, kan alleen met een anonieme ov-chipkaart, waarbij uiteraard maar een van uw beiden er mee mag reizen. Een persoonlijke ov-chipkaart kunt u nooit samen gebruiken. Uw moeder heeft, zoals hierboven aangegeven, een persoonlijke chipkaart nodig met daarop een abonnement. Het Dalvoordeelabonnement is nu in de aanbieding, het kost 29 euro. U kunt de keuzedagen gewoon meebestellen en dan bent u in de tweede klas voor 53,50 klaar en mag u zeven dagen gratis in de trein, al zijn er wat bepalingen. Bovendien reist uw moeder dan met 40 procent korting in de daluren en hoeft het saldo niet twintig euro te zijn maar tien. Reist u met de keuzedag dan hoeft er geen saldo op de kaart te staan. Alleen de zestigjarige mag dat doen en die mag er ook alleen mee reizen. U mag echter zonder meer niet van haar kaart gebruik maken. Als u nog geen zestig bent, kunt u nog geen keuzedagen aanvragen, al kunt al wel het Dalvoordeelabonnement goedkoop bestellen. De actie is wel tijdelijk.

Klik hier voor extra informatie.
Uw vriendin ...

Vriendin???
TS schreef volgens mij over zijn moeder.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt gelijk, ik pas het aan. Het is overigens wel haar moeder en niet zijn moeder want Lotte is een vrouw:D
Dank jullie wel! Ik ben inderdaad een vrouw 😉. Ik wist niet dat je alleen een abonnement kon bestellen op een persoonlijke OV-kaart.
Ik ben weer een stukje wijzer geworden. Hartelijk bedankt voor jullie reacties! Fijne dag allemaal.
Hallo Lotte! Welkom op het forum van NS. Leuk dat je het gevonden hebt 🙂 Ik heb de titel van je topic iets aangepast en het verplaatst naar het subforum abonnementen. Het antwoord dat Thom geeft klopt inderdaad, je mag niet met haar OV-chipkaart en abonnement reizen. Je zal hier zelf een eigen OV-chipkaart en/of abonnement voor aan dienen te schaffen. Wel wil ik er aan toevoegen dat je met 40% korting met je moeder mee mag reizen. Zie samenreiskorting voor meer informatie. Hopelijk weet je zo voldoende!
Reputatie 7
Badge +4
En om het helemaal compleet te maken: als je moeder reist met de keuzedag dan heb je strikt genomen voor je samenreiskorting geen persoonlijke chipkaart nodig. Het kan ook op een anonieme chipkaart. Als je reist met samenreiskorting is op een anonieme chipkaart in dit geval 10 euro voldoende in plaats van 20. Zorg er uiteraard wel voor dat er voldoende geld op staat om bij het uitchecken de reis te kunnen betalen.

Reageer