Dal Voordeel abonnement korting hele dag juli en augustus?

• 4 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 1505 Bekeken

Ik dacht dat je met je dal voordeelabonnement ook in de maanden juli en augustus de hele dag met korting kon reizen, is dat niet zo?

7 reacties

Nee, dat is alleen zo met het voordeelurenabonnement dat niet meer verkocht wordt, maar nog wel kan worden blijven verlengd door bestaande abonnementhouders. Bij Dal Voordeel betaal je ook in de vakantieperiode de volle mep in de ochtend- en avondspits.
Welkom op het forum Tassie-77!

Met het Dal Voordeel abonnement reis je het hele jaar door alleen in de daluren (doordeweeks van 09:00-16:00 en van 18:30-06:30) met 40% korting. Dat geldt dus ook voor de maanden juli en augustus. Met het oude Voordeelurenabonnement reis je in de voordeeluren (doordeweeks na 09:00) met 40% korting en in de maanden juli en augustus reis je de hele dag met korting. Het verschil tussen beide abonnementen wordt in dit topic nader uiteengezet.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Overkwam mij vandaag ook met de Dal voordeel kaart. Vindt dat de NS obscuur met de korting informatie omgaat. Slecht te vinden informatie en ook bij navraag bij de conducteur kreeg ik een volmondig "u heeft recht op korting in juli en augustus". Zonder vermelding dat er verschil is tussen de verschillende abonnementen...
Flauw en niet klant vriendelijk na alle vertragingen en uitval rondom Utrecht, Schiphol de laatste weken!
Welkom op ons NS Serviceforum Ronaldo2011. Dal Voordeel en Voordeelurenabonnement zijn twee verschillende producten met verschillende voorwaarden. Spijtig om te lezen dat de conducteur geen volledige informatie kon geven. Ook al is de informatie van een jaar geleden, de informatie van Inge NS klopt nog steeds.
Voordeelurenabonnement is voor nieuwe abonnees niet meer te krijgen hoor ik, terwijl het gaat om dezelfde jaarkosten. Ik heb dus als consument geen keuze!
We hebben een ruim assortiment aan abonnementen. Keuze te over. Daarnaast zijn er veel acties & campagnes. Een Dal Voordeel abonnement kost 50 euro per jaar. Het voordeelurenabonnement ruim 60 euro. Laatstgenoemde is inderdaad al geruime tijd niet meer te verkrijgen, enkel aan te houden voor de groep reizigers die dit al hadden.
Ik had kort geleden dezelfde ervaring. Ik meende bij het inchecken te zien dat ik voor vol tarief reisde, maar de conducteur zei dat ik toch echt korting zou hebben. Ingestapt en helaas toch voor de volle mep gereisd. Zelfs voor meer dan de volle mep! Ik moest namelijk nog overstappen naar een andere vervoerder. Vanaf dat moment kreeg ik, voor de laatste 20 km, wel korting. De eerste 250 km gingen voor vol tarief. 270 km (hele reis) voor vol tarief was goedkoper geweest dan nu 250 km vol tarief + 20 km met korting... Hoog tijd dat ze de conducteurs beter (laten) informeren. En een klacht hierover werd volledig weggewoven.

Reageer