beantwoord

Dal voordeel abonnement opzeggen

• 8 maart 2019
  • 13 reacties
  • 431 Bekeken

Hi,
Ik kreeg laatste een mail met de info dat mijn dal voordeel abonnement binnenkort eindigt en automatisch verlengt wordt. Alleen het ding is, de OV-chipkaart is al geruime tijd door mij beëindigd. Ik wil dus dit abonnement opzeggen zodat ik niet in april een incasso krijg van 52 euro. Ik ben trouwens zelf niet de contracthouder van het abonnement. Hoe zeg ik dit abonnement voor begin april op of hoe moet mijn contracthouder dit doen?
icon

Beste antwoord door Robert B 8 maart 2019, 19:01

De contracthouder dient contact op te nemen met de klantenservice. Bellen met 030 751 5155 is het handigst (voor 11:00 of later op de avond is het vaak rustig).

Overigens, als het abonnement al langer dan een jaar loopt is het maandelijks opzegbaar, en krijg je ongebruikte maanden terug. Zo snel mogelijk opzeggen kan je dus wat geld opleveren.
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3
De contracthouder dient contact op te nemen met de klantenservice. Bellen met 030 751 5155 is het handigst (voor 11:00 of later op de avond is het vaak rustig).

Overigens, als het abonnement al langer dan een jaar loopt is het maandelijks opzegbaar, en krijg je ongebruikte maanden terug. Zo snel mogelijk opzeggen kan je dus wat geld opleveren.

Ik neem aan dat het abonnememt ook al voor dat het nieuwe jaar ingaat opgezegt kan worden? Dus dat ik helemaal geen incasso krijg
Reputatie 7
Badge +4
Jawel, vergeet dan niet de opzegging te bevestigen op het automaat. Zo lang u dat niet doet, loopt het abonnement door.
Jawel, vergeet dan niet de opzegging te bevestigen op het automaat. Zo lang u dat niet doet, loopt het abonnement door.
Dat gaat denk ik een beetje moeilijk want de Ov chipkaart is al een tijd beëindigd
Reputatie 7
Badge +4
Dat is net het punt dat even zeker moet zijn. Als u het heeft opgezegd heeft u het nog niet beëindigd, dat is pas als u na de opzegging de bestelling heeft opgehaald waarbij uw abonnement wordt stopgezet op de einddatum er van. Als u dat niet heeft gedaan en de einddatum is voorbij, dan loopt het abonnement gewoon door en moet u opnieuw opzeggen.
Dat is net het punt dat even zeker moet zijn. Als u het heeft opgezegd heeft u het nog niet beëindigd, dat is pas als u na de opzegging de bestelling heeft opgehaald waarbij uw abonnement wordt stopgezet op de einddatum er van. Als u dat niet heeft gedaan en de einddatum is voorbij, dan loopt het abonnement gewoon door en moet u opnieuw opzeggen.
De kaart zelf is al beëindigd, dus ik denk dat ik dus niet kan inloggen op de kaartautomaat
Reputatie 7
Badge +4
Dan raad ik u aan, als u het op het automaat heeft geprobeerd, contact op te nemen met Klantenservice. Zonder bevestiging van de opzegging loopt een abonnement door. Ik denk dat u er goed aan had gedaan dit eerder even aan te geven.
Dan raad ik u aan, als u het op het automaat heeft geprobeerd, contact op te nemen met Klantenservice. Zonder bevestiging van de opzegging loopt een abonnement door. Ik denk dat u er goed aan had gedaan dit eerder even aan te geven.
Ik heb het abonnemwnt nog niet opgezegd hoor
Het eerste jaar is in begin april voorbij
Reputatie 7
Badge +4
Dat zal via Klantenservice moeten. Laat ze dan even kijken naar de einddatum van uw kaart. U kunt nu opzeggen.
Het is opgelost het abonnememt wordt per 6 april beëindigd, ik hoef niets meer te doen want de kaart is al geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +4
Dat vermoeden bestond hier denk ik al, maar het is een beetje vervelend om te suggereren. Goed dat het is opgelost, het advies contact op te nemen met Klantenservice was niet voor niets.
Badge +3
Goed om te horen. Een dergelijke situatie vraagt namelijk wat extra handelingen in het systeem.

Zelfde als iemand die in het buitenland zit. Je kunt dan wel zeggen "ik heb de kaart (met je doorlopende abonnement er op) doormidden geknipt en weggegooid" maar bewijs daarvan is lastig. Daarom wordt in zo'n geval de kaart administratief geblokkeerd en is nergens meer te gebruiken.

Dat klinkt simpel, maar is te vergelijken met zeggen dat je een bankbiljet hebt verbrand en dan aan alle winkeliers te vertellen dat bankbiljet nummer × niet meer geaccepteerd mag worden...

Reageer