beantwoord

Dal voordeel abonnement reeds betaald via IDeal

• 4 januari 2021
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Dal voordeel abonnement reeds betaald via Ideal. Nu volgt ook automatische incasso, dus dubbele betaling. Hoe kan ik het teveel betaalde terugkrijgen? 

icon

Beste antwoord door Pingpong 4 januari 2021, 07:54

Welkom op dit forum.

Vraag is even waarom u met Ideal betaald hebt. U hebt een incassomachtiging afgegeven dus ja dat abonnement wordt gewoon geïncasseerd. Voor de restitutie zult u bij de klantenservice moeten zijn. 

Via onderstaande link kunt u de diverse contactmogelijkheden met de Klantenservice vinden: 

https://www.ns.nl/klantenservice

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Als je de factuur voor de iDeal betaling in Mijn NS ziet…

Dan zal daar geen (niet nogmaals) een incasso voor gedaan worden.

Kan simpelweg niet, want de succesvolle iDeal betaling is voldaan immers, voor alle partijen (jijzelf, NS, je bank). 

Reputatie 7
Badge +3

Bij het afsluiten van een abonnement betaal je de eerste keer met iDeal. De machtiging voor automatische incasso is voor de volgende betalingen, dat kan de volgende maanden zijn of  volgend jaar bij een doorlopend jaarabonnement. 

Badge +3

Wat op je factuur staat zou moeten kloppen. Daar was vandaag overigens een storing bij (tot 16:00)

Een incasso van 7 januari zal morgen wel plaatsvinden, of als je al via iDeal betaald hebt helemaal niet.

Let vooral ook niet op het ‘tellertje’ in Mijn NS, dat klopt vaak niet.

Klantenservice gebeld. De medewerker die ik heb gesproken, vertelde dat ik de zaken op de juiste manier had aangepakt: betalen via IDeal én afgeven machtiging voor automatische incasso. Volgens de mail zou de incasso rond 7 januari jl geincasseerd worden en de factuur zou zichtbaar zijn in MijnNS. In MijnNS was alléén de factuur zichtbaar die ik reeds had betaald via IDeal (stond er ook keurig bij), niet de factuur vanwege de automatische incasso. Die incasso heeft nooit plaatsgevonden, zodat de zaak wat mij betreft afgehandeld is. Alleen, die mail over op handen zijnde incasso had eigenlijk niet verstuurd moeten worden.

Welkom op dit forum.

Vraag is even waarom u met Ideal betaald hebt. U hebt een incassomachtiging afgegeven dus ja dat abonnement wordt gewoon geïncasseerd. Voor de restitutie zult u bij de klantenservice moeten zijn. 

Via onderstaande link kunt u de diverse contactmogelijkheden met de Klantenservice vinden: 

https://www.ns.nl/klantenservice

Reageer