beantwoord

Dal Voordeel beëindigd en meteen weer opgeladen

• 3 maart 2014
  • 5 reacties
  • 779 Bekeken

Mijn Dal Voordeel heb ik telefonisch beëindigd, waarna ik het product nog moest opladen. Op hetzelfde moment dat ik bij de OV-chip automaat deze beëindiging oplaadde, werd het product ook weer opgeladen. Dit staat ook in mijn transactieoverzicht (zowel de beëindiging als het weer opladen).

De klantenservice van de OV-chipkaart stuurde me naar de klantenservice van de NS en daar werd me verzekerd dat de Dal Voordeel-kaart toch is beëindigd. Uitermate vreemd en verwarrend. Jammer ook dat ik daar twintig minuten en de belkosten aan heb besteed.

Met vriendelijke groet, Elly Wintjes
icon

Beste antwoord door Stephan NS 3 maart 2014, 18:48

Beste Elly Wintjes,

Voor zover ik uit je transactieoverzicht kan halen is je Dal Voordeel wel gewoon goed beëindigd bij het ophaalpunt. Het feit dat er zowel "stopgezet" als "product op kaart geladen staat", heeft de volgende oorzaak: Eerst wordt het doorlopende contract Dal Voordeel er afgehaald (dit is de stopzetting). Vervolgens wordt Dal Voordeel er weer opgezet tot en met de einddatum. De einddatum is de laatste datum waarop je van je Dal Voordeel gebruik kunt maken en deze datum staat tevens in de bevestigingsmail die je (als het goed is?) hebt ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Stephan
Bekijk origineel

5 reacties

Hi Elly Wintjes, welkom op het forum. Uitermate vervelend dat dit onduidelijk is geweest. Wanneer de beeindiging bij de automaat wordt opgehaald, wordt 'reizen op saldo bij NS' geactiveerd. Waarschijnlijk heeft dat voor de verwarring gezorgd. Door gelijk reizen op saldo te activeren, kun je met de trein biljven reizen met je OV-chipkaart. Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen? Ik verplaats je topic trouwens even naar 'abonnementen', omdat de vraag daar makkelijk voor andere klanten terug te vinden is.

Groet, Miryam
Het is prima om het te verplaatsen naar abonnementen, eerlijk gezegd dacht ik het daar al geplaatst te hebben.

Nu even inhoudelijk: Nee, het ging wel degelijk om het weer opladen van Dal Voordeel. Hieronder is de letterlijke tekst uit mijn transactieoverzicht te vinden.

01-03-2014 Product op kaart geladen
Dal Voordeel
Tweede klasse
09:25
Gekocht bij NS
01-03-2014 Product stopgezet door NS
09:25
Dal Voordeel

Hoewel mij verzekerd is dat dit geen financiële gevolgen zal hebben, vind ik het uitermate onduidelijk.

Met vriendelijke groet, Elly Wintjes
Is het abonnement nog een paar weken geldig? Het enige wat ik nu kan verzinnen is dat het abonnement eraf is gehaald dat voor de OV-chipkaart doorloopt tot 2029 en vandaar dat het bij opzegging stopgezet dient te worden, maar misschien dat er een tijdelijk reisrecht voor het abonnement nog geladen is voor misschien die eindoverlapping? Als dat zo is, is het tijdelijk en verloopt het vanzelf.
Je kan dit nakijken op in ieder geval de kaartautomaat en misschien ook op je account.
Anders is het inderdaad vreemd.

Ik hoop dat je er nog achter komt, want ik ben er wel benieuwd naar.
Beste Elly Wintjes,

Voor zover ik uit je transactieoverzicht kan halen is je Dal Voordeel wel gewoon goed beëindigd bij het ophaalpunt. Het feit dat er zowel "stopgezet" als "product op kaart geladen staat", heeft de volgende oorzaak: Eerst wordt het doorlopende contract Dal Voordeel er afgehaald (dit is de stopzetting). Vervolgens wordt Dal Voordeel er weer opgezet tot en met de einddatum. De einddatum is de laatste datum waarop je van je Dal Voordeel gebruik kunt maken en deze datum staat tevens in de bevestigingsmail die je (als het goed is?) hebt ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Stephan
Fijn, heb ik ook weer wat bij geleerd 😉

Reageer