beantwoord

Dal voordeel bij Veolia

Beste forumgebruikers,

ik heb met grote ergernis geconstateerd dat je vanaf Utrecht niet meer rechtstreeks naar Maastricht kan maar dat je per se over moet stappen in Heerlen en verder met Veolia reizen (wat ik zeker niet als vooruitgang beschouw).

Ik neem aan dat je in Heerlen uit moet checken bij NS en weer in moet checken bij Veolia (vervelend i.v.m. instapsaldo), maar de vraag is: is mijn NS Dal Voordel abonnement ook geldig in de treinen van Veolia?

Vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 augustus 2014, 10:40

Er wordt momenteel aan het spoor gewerkt tussen Sittard en Maastricht. Daarom rijden er deze week geen directe treinen tussen Utrecht Centraal en Maastricht. NS zet bussen in tussen Sittard en Maastricht. Als u van die treinvervangende bussen gebruikmaakt, checkt u in Utrecht Centraal in en pas in Maastricht weer uit.

Als u wilt omreizen via Heerlen, dan moet u inderdaad uitchecken in Heerlen bij NS, inchecken in Heerlen bij Veolia en uitchecken in Maastricht bij Veolia. Dal Voordeel is ook geldig bij Veolia.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Er wordt momenteel aan het spoor gewerkt tussen Sittard en Maastricht. Daarom rijden er deze week geen directe treinen tussen Utrecht Centraal en Maastricht. NS zet bussen in tussen Sittard en Maastricht. Als u van die treinvervangende bussen gebruikmaakt, checkt u in Utrecht Centraal in en pas in Maastricht weer uit.

Als u wilt omreizen via Heerlen, dan moet u inderdaad uitchecken in Heerlen bij NS, inchecken in Heerlen bij Veolia en uitchecken in Maastricht bij Veolia. Dal Voordeel is ook geldig bij Veolia.
Badge
Hoi Cebranco, welkom op het forum. Indien je verder reist met Veolia, dan moet je inderdaad eerst bij NS uitchecken en daarna weer inchecken bij Veolia om je reis te vervolgen. Je NS abonnement Dal Voordeel is geldig bij alle binnenlandse treinvervoerders, dus ook bij Veolia.
Reis je met je OV-chipkaart tijdens je treinreis met meerdere treinvervoerders, dan betaal je één keer het opstaptarief, net als treinreizigers met een papieren kaartje. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'. Groet, Leny
Leny NS schreef:

Reis je met je OV-chipkaart tijdens je treinreis met meerdere treinvervoerders, dan betaal je één keer het opstaptarief, net als treinreizigers met een papieren kaartje.

Behalve als de eerste incheck in de daluren plaatsvond en de tweede incheck in de piekuren, of omgekeerd. In dat geval worden beide reizen afzonderlijk in rekening gebracht, elk met hun eigen tariefsoort (dal of piek) en elk met hun eigen opstaptarief.
Bedankt Tochjo en Leny voor jullie antwoorden.
Leny, dat laatste begreep ik niet helemaal. Als ik in Heerlen uitcheck en vervolgens weer incheck, moet ik niet tenminste €10 op mijn saldo hebben (opstaptarief)?

En dat wat Theofiel zegt inderdaad, als het inmiddels spitsuren zijn, is de reiziger hartstikke gedupeerd, lijkt me.
Badge +3
Als u in Heerlen bij Veolia incheckt, wordt inderdaad opnieuw het instaptarief van uw kaart afgeschreven als borg. Leny bedoelde dat de lange-afstandskorting niet komt te vervallen (behalve in de situaties die theofiel schetst).

Overigens denk ik dat reizen met het treinvervangend vervoer desalniettemin zo'n anderhalve euro goedkoper is dan reizen via Heerlen met Veolia door de manier waarop de lange-afstandskorting momenteel verrekend wordt. 9292.nl lijkt dit te bevestigen.
Badge
Dank voor je aanvullende informatie Tochjo. Bij overstap telt de lange afstandskorting door. Hierop is een uitzondering, wanneer je wisselt van spits naar daltarief of andersom vervalt de lange afstandskorting en betaal je opnieuw opstaptarief.

Reageer