beantwoord

Dal Voordeel combineren met Weekend Vrij Maand

• 10 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 724 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een doorlopende Dal Voordeel, maar omdat ik komende maand in de weekenden heel erg veel moet reizen is het voordeliger daarvoor additioneel een Weekend Vrij Maand product aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan. Alles keurig ingevuld op de NS site en dan helemaal aan het eind komt NS met de mededeling dat Dal Voordeel en Weekend Vrij Maand niet gecombineerd mogen worden.

Drie vragen:

1) Wat is het probleem? Er is bij inchecken geen misverstand t.a.v. de prioriteit bij deze twee producten (in het weekend vrij reizen, doordeweeks buiten de spits met voordeel reizen).

2) Waarom geeft de NS-site niet meteen na het invullen van het OV-chipkaartnummer aan dat dit niet kan. Nu moet je eerst alle menu's doorlopen en pas helemaal op het eind komt NS dan met de mededeling dat het helemaal niet kan.

3) Waarom geeft NS op zijn site niet duidelijk aan welke reisproducten wel en niet gecombineerd kunnen worden op dezelfde kaart.
icon

Beste antwoord door Leny NS 10 augustus 2015, 18:45

Tamzin, welkom op het forum. Vreemd dat de webshop je aanvraag niet accepteert. Het is namelijk wel mogelijk om een Weekend Vrij maand aan te vragen waar al een Dal Voordeel opstaat. Het Weekend Vrij maand overruled dan voor 1 maand je Dal Voordeel abonnement. Ik wil je vragen opnieuw het abonnement te bestellen. Lukt dit nog steeds niet, dan raad ik je aan te bellen naar onze klantenservice (030-7515155). Mijn collega kan je kaart dan even controleren. Je kan ons ook aanspreken via Twitter (@NS_online), Facebook, chat en e-mail. Ik heb je vraag verplaatst naar 'abonnementen'.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Tamzin, welkom op het forum. Vreemd dat de webshop je aanvraag niet accepteert. Het is namelijk wel mogelijk om een Weekend Vrij maand aan te vragen waar al een Dal Voordeel opstaat. Het Weekend Vrij maand overruled dan voor 1 maand je Dal Voordeel abonnement. Ik wil je vragen opnieuw het abonnement te bestellen. Lukt dit nog steeds niet, dan raad ik je aan te bellen naar onze klantenservice (030-7515155). Mijn collega kan je kaart dan even controleren. Je kan ons ook aanspreken via Twitter (@NS_online), Facebook, chat en e-mail. Ik heb je vraag verplaatst naar 'abonnementen'.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het nogmaals geprobeerd en krijg opnieuw de mededeling van het systeem dat het niet kan. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld en daar werd me verteld dat twee abonnementen op één kaart zetten inderdaad niet kan en dat je voor ieder abonnement een aparte, persoonlijke OV-chipkaart moet bestellen. Hoewel het technisch op zich geen probleem is, is de software er niet op berekend om abonnementen te combineren op één kaart. Aldus de man bij klantenservice.
Normaal gesproken kan je wel een doorlopend abonnement (je Dal Voordeel) combineren met een tijdelijk abonnement (Weekend Vrij). Dus we kijken graag met je mee waar dit fout gaat.
Stuur even een privébericht naar Leny NS met je NAW-gegevens en kaartnummer, dan kijkt ze dit morgen voor je na.

Een privébericht stuur je door op haar naam te klikken en vervolgens te klikken op 'stuur bericht'.
Badge
Tamzin, inmiddels gelukt met het aanvragen van een tijdelijk abonnement? Je topic staat al sinds 10 augustus open. Wil je ons even laten weten of het opgelost is? Zo niet, dan mag je wat mijn collega Marleen hier ook al aangaf, mij een privebericht sturen met je naw-gegevens en je kaartnummer. Ik laat je topic tot morgen ' open ' staan.
Reputatie 7
Badge +3
Tamzin, inmiddels gelukt met het aanvragen van een tijdelijk abonnement? Je topic staat al sinds 10 augustus open. Wil je ons even laten weten of het opgelost is? Zo niet, dan mag je wat mijn collega Marleen hier ook al aangaf, mij een privebericht sturen met je naw-gegevens en je kaartnummer. Ik laat je topic tot morgen ' open ' staan.
Nee, ik had hem vorig weekend al nodig dus het was te laat geworden. Gelukkig mag ik voor de lange reizen in het weekend nu de auto van mijn moeder gebruiken.
Badge
Nee, ik had hem vorig weekend al nodig dus het was te laat geworden. Gelukkig mag ik voor de lange reizen in het weekend nu de auto van mijn moeder gebruiken.

Blijft jammer dat je het abonnement niet kon bestellen. Maar voor nu, goed opgelost 🙂
Ik heb precies het zelfde probleem. Na een jaar helaas dus nog altijd geen definitieve oplossing gevonden voor dit software probleempje.. Beetje jammer wel.
Badge
Beste Lalalotte1, welkom op het serviceforum!

Op dit moment is het niet mogelijk een Weekend Vrij maandabonnement aan te vragen. Dit was een tijdelijke actie en is nu niet meer beschikbaar. Als je nu een Weekend Vrij abonnement aanvraagt is dit een doorlopend abonnement, welke na een jaar maandelijks opzegbaar is. Een Dal Voordeel is niet de combineren met het Weekend Vrij abonnement omdat dit twee doorlopende abonnementen zijn. Bovendien zou dit zonde zijn: je hebt tenslotte ook korting tijdens de daluren met het Weekend Vrij abonnement.

Reageer