beantwoord

Dal voordeel en Traject vrij abonnement

• 9 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 1627 Bekeken

Hallo,

Ik heb op mijn OV kaart het Dal Voordeel abonnement staan. Nu ik een nieuwe baan heb, reis ik buiten de dal uren en heb ik niks aan de korting.
Een traject vrij (maand abonnement) zou beter bij mij passen. Omdat je niet 2 soorten abonnementen op 1 ov-chipkaart mag hebben, heb ik contact opgenomen met NS en kunnen ze het Dal voordeel abonnement pas stopzetten vanaf 1 september.
In een e-mail die ik daarna heb ontvangen stond het volgende: ''Tot 1 september 2014 blijft uw huidige abonnement geldig, ook al heeft u het voor deze datum verwijderd van uw OV-Chipkaart.''
Stel dat ik het Dal voordeel abonnement nu al van mijn ov-chipkaart verwijderd, kan ik dan wel gewoon het Traject Vrij abonnement op mijn huidige ov-chipkaart zetten? Of moet ik echt wachten tot 1 september voordat dat kan?
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 augustus 2014, 20:49

Op deze pagina staat:

Is het mogelijk om Traject Vrij ook op mijn OV-chipkaart met ander NS-abonnement te laden?
Ja, dit kan met Dal Voordeel. Dit abonnement wordt dan wel tijdelijk overschreven. Doe dit niet bij een Voordeelurenabonnement als u deze wenst te behouden, want deze wordt dan automatisch beëindigd. Voor de andere abonnementen geldt dat het niet mogelijk is. Het is dus onmogelijk om Traject Vrij (Reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (Reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel en Kids Vrij.

U kunt dus uw maandabonnement Traject Vrij zonder problemen op deze kaart zetten, ook als u het abonnement Dal Voordeel wilt behouden. Nadat uw maandabonnement Traject Vrij is afgelopen, reist u dan weer met het abonnement Dal Voordeel. Wilt u langere tijd met Traject Vrij reizen, dan kunt u dit abonnement stopzetten, maar het is dus in ieder geval mogelijk om Traject Vrij op die kaart te laden, ook al staat Dal Voordeel er nog op.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Op deze pagina staat:

Is het mogelijk om Traject Vrij ook op mijn OV-chipkaart met ander NS-abonnement te laden?
Ja, dit kan met Dal Voordeel. Dit abonnement wordt dan wel tijdelijk overschreven. Doe dit niet bij een Voordeelurenabonnement als u deze wenst te behouden, want deze wordt dan automatisch beëindigd. Voor de andere abonnementen geldt dat het niet mogelijk is. Het is dus onmogelijk om Traject Vrij (Reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (Reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel en Kids Vrij.

U kunt dus uw maandabonnement Traject Vrij zonder problemen op deze kaart zetten, ook als u het abonnement Dal Voordeel wilt behouden. Nadat uw maandabonnement Traject Vrij is afgelopen, reist u dan weer met het abonnement Dal Voordeel. Wilt u langere tijd met Traject Vrij reizen, dan kunt u dit abonnement stopzetten, maar het is dus in ieder geval mogelijk om Traject Vrij op die kaart te laden, ook al staat Dal Voordeel er nog op.
Badge
He Sandi1993, welkom op het forum. Wat Tochjo aangeeft, klopt. Maandvarianten kunnen wel op je OV-chipkaart geplaatst worden. Ook al heb je een Dal Voordeel op je kaart staan. Maar als ik het goed begrijp is je Dal Voordeel opgezegd per 1 september. Je kan nu al een Traject Vrij maand kopen en op je kaart laden. Zie uitleg van Tochjo. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.
Vriendelijke groet, Leny

Reageer