beantwoord

Dal voordeel Flex vanaf (half) september veranderen in Trajectabonnement? En andere vraag

• 3 juli 2019
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

Geachte community,
Is het mogelijk om een Dal Voordeel abonnement vanaf bijvoorbeeld half september om te zetten in een Traject abonnement? In september ga ik nl verhuizen en zal ik elke keer als ik naar werk ga met de trein gaan over bepaald traject.... (ong. 18 dgn / mnd) maar op dit moment gebruik ik af en toe de trein... (tot de verhuizing dus) en sta op punt (nieuw) dal voordeel ab. aan te vragen... Maar is die maandelijks omwisselbaar of opzegbaar? Of beter nog: elk moment?
Is zo'n Traject Abonnement ook Flex? Als in per maand veranderbaar? Of verschilt dat welke variant je neemt? Ik denk zelf aan een "jaar abonnement" w.b. Traject ... Alleen weet ik nog niet precies hoe vaak ik het precies ga gebruiken en blijkt wellicht in oktober dat een ander abonnement toch een betere keuze zou zijn.... Zit ik dan een jaar vast aan zo'n traject abo? Of moet ik dan de (duurdere!) "maand variant" kiezen...?
Dank alvast voor meedenken / reacties
icon

Beste antwoord door Momo 3 juli 2019, 13:43

Na je eerste maand NS Flex Dalvoordeel kun je deze opzeggen wanneer je wilt. Wanneer je op dezelfde kaart een Trajec Vrij wilt, zul je NS Flex compleet op moeten zeggen, dus niet slechts wijzigen naar Flex zonder abonnment en deze opzegging ophalen bij de automaat. Wanneer Flex van je kaart is gehaald kun je hierop een Traject Vrij abonnement aanvragen. Eventueel kun je Traject Vrij aanvragen op een nieuwe OV-chipkaart, deze is gratis bij een jaarabonnement.
In principe zit je een jaar vast aan een Traject Vrij jaarabonnement, pas na het eerste jaar is deze op te zeggen, per de datum van de maand dat deze ooit is ingegaan. Dus stel dat je Traject vrij begint op 15 september 2019 is deze op te zeggen per 15 september 2020, of 15 oktober 2020 enz.

Je kunt wel, ook in het eerste jaar, je Traject Vrij aanpassen naar een ander (goedkoper of duurder) traject, ook weer alleen per de datum van de maand dat het abonnement is ingegaan. Maar dit is vooral van toepassing wanneer je bv verhuist of in een andere plaats gaat werken.

Traject Vrij is (nog) niet verkrijgbaar als een NS Flex abonnement.
Wat wel kan is je Traject Vrij wijzigen naar NS Flex, bv mocht je terug willen naar Flex Dalvoordeel of een ander Flex abonnement wat beter past bij je reisgedrag. Dat kan elke willekeurige datum, ook in het eerste jaar van een jaarabonnement. De niet gebruikte dagen van een vooruitbetaalde maand krijg je dan terug betaald.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Na je eerste maand NS Flex Dalvoordeel kun je deze opzeggen wanneer je wilt. Wanneer je op dezelfde kaart een Trajec Vrij wilt, zul je NS Flex compleet op moeten zeggen, dus niet slechts wijzigen naar Flex zonder abonnment en deze opzegging ophalen bij de automaat. Wanneer Flex van je kaart is gehaald kun je hierop een Traject Vrij abonnement aanvragen. Eventueel kun je Traject Vrij aanvragen op een nieuwe OV-chipkaart, deze is gratis bij een jaarabonnement.
In principe zit je een jaar vast aan een Traject Vrij jaarabonnement, pas na het eerste jaar is deze op te zeggen, per de datum van de maand dat deze ooit is ingegaan. Dus stel dat je Traject vrij begint op 15 september 2019 is deze op te zeggen per 15 september 2020, of 15 oktober 2020 enz.

Je kunt wel, ook in het eerste jaar, je Traject Vrij aanpassen naar een ander (goedkoper of duurder) traject, ook weer alleen per de datum van de maand dat het abonnement is ingegaan. Maar dit is vooral van toepassing wanneer je bv verhuist of in een andere plaats gaat werken.

Traject Vrij is (nog) niet verkrijgbaar als een NS Flex abonnement.
Wat wel kan is je Traject Vrij wijzigen naar NS Flex, bv mocht je terug willen naar Flex Dalvoordeel of een ander Flex abonnement wat beter past bij je reisgedrag. Dat kan elke willekeurige datum, ook in het eerste jaar van een jaarabonnement. De niet gebruikte dagen van een vooruitbetaalde maand krijg je dan terug betaald.
Bedankt nog voor je uitgebreide antwoord MoMo!!!! 👍👍

Ik ga wel doen wat jij oppert.... eerst ns flex dal voordeel, dan aankijken na verhuizing en asap traject abon. - welke vorm dan ook. Dal voordeel is dan wschnlk niet meer voordeliger.... (denk ik)
Succes @GuidoL!

Reageer