beantwoord

Dal Voordeel Jongeren

Ik kreeg vorige week een mailtje met de mededeling dat het Dal Voordeel abonnement 52 euro per jaar gaat kosten en dat ze me dit mededeelden omdat ik vorig jaar een abonnement afgesloten heb voor 15 euro. Echter heb ik voor dit abonnement 50 euro betaald en ik zou graag uitleg/35 euro terug willen. Ik heb via de chat geprobeerd contact op te nemen maar kreeg geen gehoor. Bellen is mijn laatste optie (90 cent per minuut is veel voor een student), dus ik dacht ik vraag het de community. Wat zouden jullie doen?
icon

Beste antwoord door Emma NS 20 februari 2019, 18:28

Beste HeyltsL, welkom bij onze Community!

Volgens mij heb je het over ons Dal Voordeel Jongeren abonnement, klopt dat? Mocht dat zo zijn, dan is het helaas waar dat je weer het reguliere tarief voor dit abonnement gaat betalen. Afgelopen jaar hebben we bij wijze van pilot een Dal Voordeel-abonnement verkocht tegen een speciaal gereduceerd tarief voor jongeren tussen de 12 en 18. Zij betaalden 15 euro voor het eerste jaar. De eerste van deze abonnementen gaan nu in verlenging tegen het reguliere tarief. Jammer, maar helaas is het niet anders. Ons doel is vanaf het begin geweest om een abonnement voor jongeren te introduceren dat geldig is bij alle treinvervoerders. Sinds deze zomer onze proef met de verkoop van het jongerenabonnement afliep, zijn we hierover in gesprek met de andere vervoerders. De puzzel om tot een landelijk abonnement te komen is alleen wat groter dan gedacht. In een aantal regio’s bestaan er namelijk ook regionale kortingsabonnementen speciaal voor jongeren, met elk hun eigen voorwaarden en prijzen. Het gaat er wat ons betreft nog steeds komen, maar het laat helaas nog wat langer op zich wachten.

Mocht je je abonnement willen wijzigen of beëindigen, neem dan even contact op met onze Klantenservice! 🙂

Bekijk origineel

2 reacties

Beste HeyltsL, welkom bij onze Community!

Volgens mij heb je het over ons Dal Voordeel Jongeren abonnement, klopt dat? Mocht dat zo zijn, dan is het helaas waar dat je weer het reguliere tarief voor dit abonnement gaat betalen. Afgelopen jaar hebben we bij wijze van pilot een Dal Voordeel-abonnement verkocht tegen een speciaal gereduceerd tarief voor jongeren tussen de 12 en 18. Zij betaalden 15 euro voor het eerste jaar. De eerste van deze abonnementen gaan nu in verlenging tegen het reguliere tarief. Jammer, maar helaas is het niet anders. Ons doel is vanaf het begin geweest om een abonnement voor jongeren te introduceren dat geldig is bij alle treinvervoerders. Sinds deze zomer onze proef met de verkoop van het jongerenabonnement afliep, zijn we hierover in gesprek met de andere vervoerders. De puzzel om tot een landelijk abonnement te komen is alleen wat groter dan gedacht. In een aantal regio’s bestaan er namelijk ook regionale kortingsabonnementen speciaal voor jongeren, met elk hun eigen voorwaarden en prijzen. Het gaat er wat ons betreft nog steeds komen, maar het laat helaas nog wat langer op zich wachten.

Mocht je je abonnement willen wijzigen of beëindigen, neem dan even contact op met onze Klantenservice! 🙂
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Bellen met NS via 030 751 5155 is tegen normale belkosten of minuten uit je belbundel. Trap niet in louche websites die je via dure 0900-betaalnummers doorverbinden!

Als antwoord op je vraag, het Dal Voordeel Jongeren was een proef in die op 11 juni 2018 afliep. Je kon het abonnement toen nog wel enige tijd kopen via de website, maar betaalde dan gewoon het volledige bedrag à € 50,-

Dit zal bij jou het geval zijn. Die mail is gericht aan mensen die het (voor hun kinderen) vorig jaar voor € 15,- hebben kunnen aanschaffen in de proefperiode, en binnenkort tegen de jaarlijkse verlenging aan lopen.

Omdat het abonnement niet meer bestaat wordt het dan omgezet naar een regulier Dal Voordeel dat per 1 januari 2019 dus € 52,- kost.

Die mail was dus in principe niet op jou (en je kind) van toepassing, en kan je verder ter info aannemen. Je hebt geen recht op € 35,- terug.

Reageer