beantwoord

Dal voordeel jongeren: elke jaar 15 euro of alleen eerste jaar?

Toon eerste bericht

35 reacties

Badge +3
En dat is vreemd dus. Veel 'vroege vogels' die het besteld hebben aan het begin van die proef hebben nooit die melding te zien gekregen "voor het eerste jaar". Sterker nog, die kregen o.a. hier van NS te horen/bevestigd dat de korting doorlopend was tot de verlenging in het jaar dat je geen 18 meer was.

En die krijgen nu (na het eerste jaar) e-mails dat het allemaal afgeblazen is. De bestelpagina is pas ergens in mei 2018 aangepast, zie het screenshot dat iemand eerder in dit topic plaatste. Die pagina werkte trouwens ook nog een tijdje ná de proef, maar toen werd het te betalen bedrag alleen niet meer automatisch verlaagd na invoeren van de geboortedatum.

Ik vind daar wel wat van, toezeggingen doen (we hebben ze zwart op wit, zolang die topics niet gewist worden) en daar later gewoon op terugkomen.

Er zijn dus nu drie groepen ouders/jongeren:
  • Zij die er snel bij waren (voor € 15,- per jaar tot je 19e)
  • Zij die er later bij waren (eerste jaar voor € 15,-)
  • Zij die n.a.v. de aankondiging dachten dat het in augustus of zo ook nog wel verkrijgbaar was, en bot vingen (was een proef, is afgelopen op 11 juni)
Ik vind dat je daar dan ook verschillend mee om moet gaan, met name die eerste groep.
Klopt, daar heb je zeker een punt Robert B. Hier zal ook kritisch naar gekeken worden, maar voor nu zal dit op korte termijn niet worden aangepast ben ik bang. Wel gaan we ons best doen om in overleg met andere vervoerders tot een landelijk product te komen.
Badge +3
Klopt, daar heb je zeker een punt Robert B. Hier zal ook kritisch naar gekeken worden, maar voor nu zal dit op korte termijn niet worden aangepast ben ik bang. Wel gaan we ons best doen om in overleg met andere vervoerders tot een landelijk product te komen.
Snap ik, maar wilde het gewoon even kwijt als steuntje in de rug voor de verwonderde/boze mensen bij wie dit (vrij plotseling dus) speelt 😥

Maar goed, in een ander topic zei ik al dat NS zich (terecht of niet) volledig op Flex gestort heeft toen.

Helaas zijn daarbij die jongeren (vooralsnog) totaal buiten het schip gevallen, want Flex via je ouders bestellen kan ook niet. Een soort standaard kortingsregeling (aanbod) voor een regulier Dal Voordeel zou dus welkom zijn als tussenoplossing.
Dat begrijp ik.
Een tussenoplossing is er op het moment helaas niet. Wellicht komt er binnenkort weer een actie met het Dal Voordeel abonnement en is dat misschien een goede optie.
Ik heb je reactie in het andere topic verwijderd en kom er hier even op terug.
Na ieder contractjaar wordt er een verlenging gestart. Wanneer je een abonnement aanschaft ga je akkoord met een doorlopend abonnement. Na het eerste jaar ontstaat er de mogelijkheid om je abonnement maandelijks op te zeggen. In deze situatie is de verlenging na 1 jaar ingezet, maar is er een ander tarief geboden namelijk het reguliere tarief.

Ik begrijp je laatste zin niet, want in deze situatie is m.i. juist geen verlenging ingezet, maar omzetting naar een ander abonnement (regulier Dal voordeel) met bijbehorend tarief.
Ja zo kun je het bekijken, maar feitelijk heeft het abonnement dezelfde voorwaarden op de leeftijd na.
Badge +3
Via de klantenservice (die weten echt wel dat er een miskleun gemaakt is met dat Jongeren Dal Voordeel, net zoals de regering met de energienota vandaag, foutje bedankt en we zien wel hoe we dat gaan compenseren!) kan je het dus proberen (bellen bij voorkeur 030 751 5155) om het op te zeggen.

Wees beleefd, dus niet te zielig doen en vooral niet boos, maar gooi er iets tussenin! Vraag gewoon "Wat is het alternatief dan, want dit gaat niet werken?" of zoiets...

Dan krijg je wellicht spontaan een aanbod met korting voor een jaartje (extra) nog.. voor je zoon of dochter.

Geen garantie dus, maar (mijn mening) absoluut het proberen waard zolang NS Flex nog geen optie is!

Zeg dan ook even aan het eind van het (beleefde) telefoongesprek dat je op zijn minst teleurgesteld bent. Alle gesprekken over opzeggingen worden opgenomen en wie je ook aan de lijn had zal er zeker op 'afgerekend' worden als zo'n goed onderhandelingsgesprek negatief eindigt (we zijn een klant kwijt!).
Reputatie 3
Zijn er wel mensen uit de eerste groep (van @Robert B) waar het Dal Voordeel Jongeren abonnement wel doorloopt (onder die naam en prijs)? Wij hebben in die beginfase dit abonnement al afgesloten, maar de klantenservice stelde toch echt dat het na 1 jaar hernoemd en in prijs aangepast moest worden. Na het opzeggen ervan kreeg ik de bekende 25 Euro korting aangeboden op het eerste jaar van een regulier Dal Voordeel abonnement.

Je kunt natuurlijk proberen op je strepen te gaan staan. De vraag is hoe ver je komt. Enerzijds zijn er toezeggingen gedaan bij afsluiten en op dit forum, en is het dus gewoon een doorlopend abonnement voor 15 Euro per jaar. Anderzijds geeft art 5.6 van de Productvoorwaarden Abonnementen Consumenten aan NS de mogelijkheid het abonnement op te zeggen met een opzegtermijn van 3 maanden. Dat heeft NS nu niet gedaan, en dus loopt het abonnement gewoon ongewijzigd door tegen de oorspronkelijke prijs (met maximaal inflactiecorrectie). NS komt haar verplichtingen dus niet na door de prijs eenzijdig aan te passen. Maar als je ongewijzigde voortzetting zou proberen af te dwingen, en je zou winnen, kan NS het abonnement alsnog gewoon met 3 maanden opzeggen. Wat heb je dan bereikt?

Maar goed, waar ik verbaasd, teleurgesteld en verontwaardigd over ben is dat NS zo met (jeugdige) klanten omgaat. De toekomst. Die laat je toch niet zo vallen?
Badge +3
Tja, het is zo begonnen dus. Voor houders van een (oud) VDU Voordeelurenabonnement had je namelijk dit:

Kan ik het Kids Vrij abonnement ook op mijn huidige Voordeelurenabonnement aanschaffen? Ja, dat is mogelijk. Klanten zonder abonnement of met een abonnement uit het huidige portfolio van NS betalen hiervoor € 15 administratiekosten per jaar.

Artikel 9 april 2011, bron https://www.treinreiziger.nl/userfiles/image/artikel/pdf/NSvoordeeluren-nieuwestijl.pdf

Maar zowel het VDU als dat jongerenabonnement 'bestaan' dus eigenlijk niet meer voor nieuwe liefhebbers. En de rest is historie of toekomstmuziek.

Die 3 maanden voorafkondiging dat Dal Voordeel Jongeren niet meer te koop zou zijn per 11 juni 2018 heb ik overigens nooit gezien, maar dat is onder het tapijt geveegd door te zeggen "het was maar een proef" dus 🤔

Zoiets als OV-chip Mobiel, waar men (TLS/OV-chipkaart en banken) ook maar heel snel de stekker uitgetrokken heben, omdat het een drama was...
Via de klantenservice (die weten echt wel dat er een miskleun gemaakt is met dat Jongeren Dal Voordeel, net zoals de regering met de energienota vandaag, foutje bedankt en we zien wel hoe we dat gaan compenseren!) kan je het dus proberen (bellen bij voorkeur 030 751 5155) om het op te zeggen.

Wees beleefd, dus niet te zielig doen en vooral niet boos, maar gooi er iets tussenin! Vraag gewoon "Wat is het alternatief dan, want dit gaat niet werken?" of zoiets...

Dan krijg je wellicht spontaan een aanbod met korting voor een jaartje (extra) nog.. voor je zoon of dochter.

Geen garantie dus, maar (mijn mening) absoluut het proberen waard zolang NS Flex nog geen optie is!

Zeg dan ook even aan het eind van het (beleefde) telefoongesprek dat je op zijn minst teleurgesteld bent. Alle gesprekken over opzeggingen worden opgenomen en wie je ook aan de lijn had zal er zeker op 'afgerekend' worden als zo'n goed onderhandelingsgesprek negatief eindigt (we zijn een klant kwijt!).

Dank je Robert, ik ga nog bellen.

Reageer