beantwoord

Dal Voordeel of Traject Vrij

• 18 maart 2017
  • 2 reacties
  • 159 Bekeken

Ik zou misschien een Traject Vrij abonnement aanvragen als ik van Weesp naar Hilversum Sportpark zou gaan reizen. Toch heb ik mijn twijfels gezien ik 4x per week zou gaan kunnen reizen. Van de NS te horen is dat ik wel een Traject Vrij zou kunnen aanvragen, maar van mijn vrienden hoor ik juist als ik zoveel heen en weer ga reizen dat een Dal Voordeel net zo goed kan. Ik weet het echt niet, want ik heb toch het idee dat er namelijk van alle kanten word geroepen. Volgens mij val ik tussen wal en het schip. Ik weet ook niet wat ik dan het beste kan gaan nemen. Uit voorzorg heb ik het nog niet aangevraagd omdat verschillende mensen mij aan het twijfelen brengt. Ik heb daardoor ook geen duidelijk helderheid van gekregen. Wat is wijsheid? Hebben jullie misschien een duidelijk advies? :?
icon

Beste antwoord door Thom 19 maart 2017, 00:01

Het helpt als u het gewoon uitrekent. Wat is nu uw reisgedrag en wat kost dat? Aangevuld met de eventuele extra wensen die u heeft of wilt realiseren. Vuistregel is dat Trajectvrij uit kan bij gemiddeld vier reizen per week. Uitrekenen geeft het antwoord. Reizen met de trein is toch een beetje plannen en calculeren. In dit soort gevallen liegen cijfers niet. Altijd Voordeel kan ook nog een optie zijn.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het helpt als u het gewoon uitrekent. Wat is nu uw reisgedrag en wat kost dat? Aangevuld met de eventuele extra wensen die u heeft of wilt realiseren. Vuistregel is dat Trajectvrij uit kan bij gemiddeld vier reizen per week. Uitrekenen geeft het antwoord. Reizen met de trein is toch een beetje plannen en calculeren. In dit soort gevallen liegen cijfers niet. Altijd Voordeel kan ook nog een optie zijn.
Het helpt als u het gewoon uitrekent. Wat is nu uw reisgedrag en wat kost dat? Aangevuld met de eventuele extra wensen die u heeft of wilt realiseren. Vuistregel is dat Trajectvrij uit kan bij gemiddeld vier reizen per week. Uitrekenen geeft het antwoord. Reizen met de trein is toch een beetje plannen en calculeren. In dit soort gevallen liegen cijfers niet. Altijd Voordeel kan ook nog een optie zijn.. Daar heeft u gelijk in dat ik misschien beter had kunnen in calculeren, alhoewel het best wel ingewikkeld is, heb ik het advies van mijn vrienden kunnen volgen om beter blijkbaar geen Traject Vrij abonnement te gaan nemen en dat ik beter op de Dal Voordeel kan blijven. Volgens een van mijn vrienden was ik dan anders nogal voorbarig geweest om een Traject Vrij abonnement aan te vragen. En zoals vandaag was het chaotisch op station Weesp geweest, want door een defecte bovenleiding was het ook niet te overzien geweest. Ik denk ook als ik een Traject Vrij zou gaan nemen dat ik er maar blijf zitten, zeker als er storingen zijn en dat er helemaal geen treinen kunnen gaan rijden. Het is dan anders gezegd zo'n verplichting om te gaan, terwijl met een Dal Voordeel abonnement weer vrijheid geeft zodat je voor jezelf kan beslissen of je met de trein kunt reizen of niet. Omdat ik het allemaal eerst niet had kunnen overzien weet ik voor nu wel zeker dat ik als ik een Traject Vrij had genomen dat dit foute boel was geweest. Gelukkig kan ik de teugels flink bij de zadel pakken om de Dal Voordeel abonnement blijven gebruiken. Desnoods reis ik 1e klasse. Ik dank u zeer!

Reageer