beantwoord

Dal Voordeel per direct omzetten naar Weekend vrij

• 5 februari 2015
  • 8 reacties
  • 383 Bekeken

Beste lezer,

Weten jullie of ik het weekend vrij reizen abonnement per direct ik kan laten gaan?
De site geeft namelijk aan dat dit pas van af 10 maart kan en dit vind ik wel erg laat.
Waarom kan het niet per direct of per 10 februari

MVG Erwin
icon

Beste antwoord door Inge NS 6 februari 2015, 09:52

Welkom op het forum Erwin1233!

Je abonnement kan inderdaad alleen op de ingangsdatum van de nieuwe maand worden gewijzigd en niet halverwege. De wijziging moet minstens 2 weken voor het ingaan van de nieuwe maand doorgevoerd worden, vandaar dat 10 februari nu niet meer gaat lukken. Zoals srt ook aangeeft, zou je wel kunnen overwegen om het Weekend Vrij abonnement op een nieuwe OV-chipkaart te bestellen. We kunnen het Dal Voordeel abonnement op de andere kaart dan voor je beëindigen. Houd er wel rekening mee dat je in dat geval weer een nieuw jaarabonnement afsluit, waardoor je je Weekend Vrij het eerste jaar niet kunt opzeggen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

8 reacties

Gaat het om het opwaarderen van een bestaand abonnement of het afsluiten van een nieuw abonnement?
Ik heb al een Dal 40% korting abonnement, maar wil nu een Weekend vrij. Daarin zit ook een 40% korting tijdens de daluren op.
Dan zal het niet sneller kunnen. Opwaarderen kan alleen op de maanddag waarop uw abonnement is ingegaan (kennelijk de tiende) en ze hanteren daarbij een administratieve termijn van twee weken. 10 maart is dan de eerstvolgende mogelijkheid.
Reputatie 1
Badge
Je kan een 2e sjipkaart-GRAtis-bestellen met dat nieuwe weekendvrij erop-dan is de levertijd vanwege aanmaken 2 weken. Maar betaal je dus wel, vanwege de net nu gemiste opzegtermijn, wat meer voor je dalkorting-eigenlijk dubbel, maar valt wel te overzien BEHalve als die nog geen jaar oud is!
Ren naar Kruidvat als je al dit weekend wil reizen.
Welkom op het forum Erwin1233!

Je abonnement kan inderdaad alleen op de ingangsdatum van de nieuwe maand worden gewijzigd en niet halverwege. De wijziging moet minstens 2 weken voor het ingaan van de nieuwe maand doorgevoerd worden, vandaar dat 10 februari nu niet meer gaat lukken. Zoals srt ook aangeeft, zou je wel kunnen overwegen om het Weekend Vrij abonnement op een nieuwe OV-chipkaart te bestellen. We kunnen het Dal Voordeel abonnement op de andere kaart dan voor je beëindigen. Houd er wel rekening mee dat je in dat geval weer een nieuw jaarabonnement afsluit, waardoor je je Weekend Vrij het eerste jaar niet kunt opzeggen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan nog sneller: bestel een losse persoonlijke ov-chipkaart, die heb je in drie dagen vaak al in huis en neem dan een abonnement op die kaart. Die kan er binnen een uur op staan en dan kun je er al mee reizen. Nadeel is dat je twee kaarten hebt en je Dalvoordeel doorloopt. Het is een keuze. Voor dit weekend lukt het dan niet meer maar je hebt je Weekendvrij zeker voor het volgende.

Dan hoef je geen twee weken te wachten, helemaal per direct is het dus niet als je geen extra kaart in huis hebt - maar het is relatief snel.
Dank jullie wel voor het antwoord:)!
Ik denk dat ik een tweede OV chip kaart neem.
Dan kan ik deze in het weekend gebruiken en de andere voor door de weeks.
Dit weekend lukt niet meer helaas, maar nu heb ik wel een wat snellere oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
Lijkt me ook! Losse ov-chipkaart aanvragen bij ovchipkaart ;-)

https://www.ov-chipkaart.nl

Dan Weekendvrij aanvragen met het nummer van je nieuwe kaart.

Overigens kun je deze nieuwe kaart ook gewoon door de week gebruiken in plaats van je eerste, die wordt dan wel een beetje zinloos maar je kunt ook bijna een maand eerder van je weekendvrij genieten. Mocht je de eerbiedwaardige leeftijd van 60 jaar bereikt hebben, dan kun je op je 'oude' kaart de keuzedagen zetten maar ik heb de indruk dat je er eentje overhoudt. Je kunt die gewoon opzeggen want de Weekendvrijkaart geeft dezelfde rechten als een Dalvoordeel.

Reageer