beantwoord

Dal Voordeel voor ex-studenten aanvragen, met bijna verlopen OV-chipkaart

• 20 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 544 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo,
ik ben pas afgestudeerd en wil graag gebruik maken van de Dal Voordeelactie voor ex-studenten. Mijn huidige Ov-kaart is echter nog maar een paar weken geldig. Kan ik nu gewoon een nieuwe kaart aanvragen en daar het Dalabonnement op laden, of is dat niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 augustus 2014, 16:11

Het is niet zo dat het abonnement van het aanbod voor uitgestudeerden per se op de OV-chipkaart moet worden gezet waarop nu het studentenreisproduct staat. Het doorgeven van het huidige kaartnummer is alleen nodig om de korting te krijgen in het bestelproces.

Ik zie twee opties:
- Nu zelf al een nieuwe kaart aanvragen, wat tijdelijk voor 2 euro kan en in september het nieuwe abonnement op die kaart laten zetten. Voordeel: snel geregeld, in principe naadloos aansluitend op het studentenreisproduct. Nadeel: kost je 2 euro.
- Bij de bestelling van het nieuwe abonnement een gratis persoonlijke OV-chipkaart aanvragen. Voordeel: kost je geen 2 euro. Nadeel: je kunt dit abonnement niet direct aansluitend op je studentenreisproduct laten ingaan, maar moet een periode van een week of twee accepteren waarin je abonnement nog niet geldig is.

Overigens is het stopzetten van het studentenreisproduct een heel gedoe als je kaart verlopen is, dus is het belangrijk dat zo snel mogelijk in september te doen 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Het is niet zo dat het abonnement van het aanbod voor uitgestudeerden per se op de OV-chipkaart moet worden gezet waarop nu het studentenreisproduct staat. Het doorgeven van het huidige kaartnummer is alleen nodig om de korting te krijgen in het bestelproces.

Ik zie twee opties:
- Nu zelf al een nieuwe kaart aanvragen, wat tijdelijk voor 2 euro kan en in september het nieuwe abonnement op die kaart laten zetten. Voordeel: snel geregeld, in principe naadloos aansluitend op het studentenreisproduct. Nadeel: kost je 2 euro.
- Bij de bestelling van het nieuwe abonnement een gratis persoonlijke OV-chipkaart aanvragen. Voordeel: kost je geen 2 euro. Nadeel: je kunt dit abonnement niet direct aansluitend op je studentenreisproduct laten ingaan, maar moet een periode van een week of twee accepteren waarin je abonnement nog niet geldig is.

Overigens is het stopzetten van het studentenreisproduct een heel gedoe als je kaart verlopen is, dus is het belangrijk dat zo snel mogelijk in september te doen 🙂
Hartelijk dank voor de snelle reactie! Ik heb voor de tweede optie gekozen, dus abonnement + nieuwe kaart. Dan is alles ten minste in een keer geregeld 🙂. Mijn OV is overigens al stopgezet, dus daar hoef ik me ook geen zorgen meer over te maken.
Nogmaals bedankt!
Welkom op het forum Kit!

Ik zie dat Tochjo je al op weg heeft geholpen met een helder en duidelijk antwoord, waarvoor dank. 🙂 Alvast veel reisplezier gewenst met je nieuwe abonnement!

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer