beantwoord

Dal vrij abonnement naar business card?

• 13 juli 2018
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

Op dit moment heb ik een Dal vrij abonnement en het bevalt me goed.
Nu is het zo dat ik net mijn bedrijf ben gestart en kreeg ik een brief met de vraag of een NS business card iets voor mij is?

Wel zo handig voor mijn BTW maar hoe zit dat precies in elkaar?
Moet ik nu een NS business card los bestellen of kan ik de business card ook gebruiken als een Dal vrij abonnement?
En moet ik 1 bedrag betalen of 2. En twee keer inchecken of 1 keer?

Zoals je ziet, zit ik vol met vragen maar kan het nergens terug vinden.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Dennis 13 juli 2018, 07:16

201807 13 7:12 dalvrijzakelijk
Er is geen zakelijke versie van Dal Vrij, dat wil zeggen geen versie die op een Business Card gezet kan worden. Voor iemand met Dal Vrij is een Business Card daarom alleen geschikt als extra kaart voor andere reizen dan vrij reizen in de daluren.

Voor dezelfde rit inchecken met twee kaarten zou neerkomen op betalen voor twee personen, waarbij de een met de ene kaart reist en de ander met de andere, maar dan zonder dat je daadwerkelijk iemand anders mee kan laten reizen, want ze staan allebei op jouw naam. Dat heeft geen zin.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
201807 13 7:12 dalvrijzakelijk
Er is geen zakelijke versie van Dal Vrij, dat wil zeggen geen versie die op een Business Card gezet kan worden. Voor iemand met Dal Vrij is een Business Card daarom alleen geschikt als extra kaart voor andere reizen dan vrij reizen in de daluren.

Voor dezelfde rit inchecken met twee kaarten zou neerkomen op betalen voor twee personen, waarbij de een met de ene kaart reist en de ander met de andere, maar dan zonder dat je daadwerkelijk iemand anders mee kan laten reizen, want ze staan allebei op jouw naam. Dat heeft geen zin.
Reputatie 7
Badge
En weet je wat het is....een business kaart is eigenlijk meer bedoelt voor als je werkgever bereid is te betalen voor je reizen naar je werk toe. Met een business kaart kan je die (zakelijke) reizen makkelijk gescheiden houden van je eigen prive reizen. Vandaar dat een business dus handig kan zijn als je werkgever wilt betalen voor je zakelijke reizen naar je werk toe.
Goedemorgen Juan Castro en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Dennis je al antwoord heeft gegeven op de vragen die je tot nu toe hebt gesteld. Hopelijk kun je hier iets mee! Mocht je nog verdere vragen hebben of als je misschien een algemeen advies wil over of er misschien andere geschikte zakelijke abonnementen zijn voor jouw reisgedrag, dan kun je het beste contact op nemen met onze NS Business afdeling! Deze is te bereiken via 030-3001111, Twitter of Facebook.

Reageer