beantwoord

Dal vrij abonnement voor slechts twee maanden aanvragen?

• 12 July 2014
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

Hallo,

Ik zit tussen twee fases (bachelor en master) in mijn studie en heb dus een tijdje geen recht op mijn studentenreisproduct. Ik wil nu dus voor twee maanden een Dal Vrij abonnement aanschaffen tegen het gereduceerde tarief voor afgestudeerden van 50 euro (dit is voor mij voldoende, ik hoef dan niet veel extra te betalen voor de reizen die ik maak). Helaas zie ik nu op de NS site dat dit abonnement minimaal een jaar geldig is?
Het is natuurlijk ondoenlijk voor mij om dit een jaar lang te betalen want straks in september heb ik weer een studentenreisproduct. Zet dit studentenreisproduct mijn Dal Vrij abonnement dan straks automatisch op, of zit ik dan met een nutteloos abonnement waarvoor ik blijf betalen?
icon

Beste antwoord door Thom 12 July 2014, 12:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is vervelend voor u maar het kan niet en u zit er normaal gesproken echt een jaar aan vast. Daarna kunt u wel per maand opzeggen maar daar heeft u weinig aan. Ik zou AltijdVoordeel voor twee maanden overwegen maar dat hangt af van uw reisgedrag. Reist u niet in de spits dan kan een dalvoordeelabonnement, dat momenteel aangeboden wordt voor 29 euro, al snel uit.
Goed dat je het forum hebt gevonden om je vraag te stellen. In jouw situatie kun je het beste een maand-abonnenement aanschaffen. Verscheidene abonnementen zijn verkrijgbaar per maand (Altijd Voordeel, Traject Vrij). Andere abonnementen sluit je af voor de duur van één jaar en zijn voor deze periode niet opzegbaar, ook niet omdat je recht hebt op een studentenreisrecht. Alle voorwaarden van onze abonnementen vind je hier
Reputatie 4
Badge
Hallo,

Ik wil nu dus voor twee maanden een Dal Vrij abonnement aanschaffen tegen het gereduceerde tarief voor afgestudeerden van 50 euro

De actiecodes 'exstudent' en 'student' geven éénmalig 50 euro korting op een aantal jaarabonnementen. Wanneer je een abonnement met maandbetaling kiest krijg je steeds elke maand €4,17 euro korting en betaal je dus voor DalVrij 2e klas het eerste jaar 94 euro per maand.
Ik zat eraan te denken om een dal-voordeel abonnement te ''''kopen''' (d.w.z. gratis ophalen, want deze kost 50 euro voor een jaar en je krijgt 50 euro korting als je afgestudeerd bent met de actiecode). Dat lijkt me wel een optie toch, of ga ik dan in de knoei komen als ik er straks weer een Studentenreisproduct op laad?

Dat ik dan over een aantal jaar, als ook mijn MA studie is afgerond, geen recht meer heb op het dal-voordeel abonnement maakt me overigens niks uit (ik hoop dan een auto te hebben).
Reputatie 4
Badge
Wanneer je een 'gratis' dalvoordeel besteld zou ik je toch willen adviseren om daar de gratis nieuwe chipkaart bij te nemen. Het zou best eens kunnen dat de afwijkende 40%-kortingstijdstippen elkaar in de weg gaan zitten wanneer er een studentenreisproduct en een DalVoordeel op één kaart staan.

Reageer