beantwoord

Dal vrij + BTM vrij klassewissel

  • 5 januari 2016
  • 23 reacties
  • 466 Bekeken

Hallo,
Waarom moet ik bij een klassewissel (2e naar 1e) van mijn Dal vrij abon. mijn lopende BTM vrij inleveren?
Het gaat toch puur om een klassewissel van mijn Dal Vrij abon.? Daar heeft mijn bij abon. toch niets mee te maken.

Ik begrijp dat de NS van mijn goedkope BTM Vrij af wil, maar die heb ik voor een jaar afgesloten en die wil ik niet kwijt.

Gr.
Ed
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 18 januari 2016, 21:34

Bij een klassewissel ga je een nieuw contract aan. Bij het nieuwe abonnement zitten de huidige voorwaarden. Het voordelige BTM zit aan het oude contract.
Bekijk origineel

23 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Ed. Ik moet dit voor je navragen, want het antwoord heb ik niet 1,2,3. Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug.
Hoi Klaas-Jan,
Bedankt alvast, ben erg benieuwd.
Nog geen terugkoppeling Ed, ik blijf er bovenop zitten.
Reputatie 1
edkaas, mooi man, die btm voor 54.05 euro per maand.
Ik heb hem ook maar dan met een 1e klasse abonnement 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Waarom moet ik bij een klassewissel (2e naar 1e) van mijn Dal vrij abon. mijn lopende BTM vrij inleveren?
Blijkt dat als je op Mijn NS die klassewissel probeert uit te voeren? Of wordt dat alleen maar door iemand beweerd?
Ja mooi he, was te goed om te laten lope 😉
Waarom moet ik bij een klassewissel (2e naar 1e) van mijn Dal vrij abon. mijn lopende BTM vrij inleveren?
Blijkt dat als je op Mijn NS die klassewissel probeert uit te voeren? Of wordt dat alleen maar door iemand beweerd?


Ik had het eerst online aangevraagd, dat ging allemaal goed, echter kreeg ik er geen terugkoppeling meer van. Ben toen maar is veschillende keren gaan bellen met de NS, en kreeg elke keer een ander antwoord. Gezien de doorlooptijd van het antwoord op mijn vraag is het denk ik gewoon niet duidelijk binnen de NS.. 😠
Gezien de doorlooptijd van het antwoord op mijn vraag is het denk ik gewoon niet duidelijk binnen de NS..

In ieder geval niet bij iedereen, daar lijkt het wel op Ed. Ik heb opnieuw gevraagd om spoedige terugkoppeling. Ook ik ben van anderen afhankelijk.
Gezien de doorlooptijd van het antwoord op mijn vraag is het denk ik gewoon niet duidelijk binnen de NS..

In ieder geval niet bij iedereen, daar lijkt het wel op Ed. Ik heb opnieuw gevraagd om spoedige terugkoppeling. Ook ik ben van anderen afhankelijk.


Ik snap het Klaas Jan, was ook geen verwijt richting jou.
Ben blij dat je er zo achter aan zit, ben benieuwd wat er uit komt.

Helaas rijd ik nog wel steeds elke dag 2e klas, en moet ik vaak staan vanwege een overvolle trein.
Dan hebben we begrip voor elkaar, dat is fijn. Ik ben zelf ook benieuwd. Als iets niet duidelijk is voor zowel de reiziger als mij dan klopt er iets niet en voor er verheldering komen. Hopelijk spoedig.
Bij een klassewissel ga je een nieuw contract aan. Bij het nieuwe abonnement zitten de huidige voorwaarden. Het voordelige BTM zit aan het oude contract.
Reputatie 6
Badge +2
BTM Vrij is voorlopig niet meer beschikbaar is als toevoeging aan het Bijabonnement, wel gewoon nog bij het hoofdabonnement, zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/dal-vrij-icm-bus-tram-metro-vrij-particulier-niet-meer-beschikbaar-20201, dus TS kan BTM Vrij toch gewoon bij het ''nieuwe'' abonnement nemen, als hij een hoofdabonnement heeft?
https://www.ns.nl/producten/abonnementen

BTM-vrij is enkel nog een optie bij "Altijd Vrij".
Reputatie 6
Badge +2
https://www.ns.nl/producten/abonnementen

BTM-vrij is enkel nog een optie bij "Altijd Vrij".

Je bedoelt blijkbaar dat wat betreft verkrijgbaarheid van abonnementen de webshop betrouwbaarder is dan wat moderatoren en zelfs de forumcoördinator beweren. Dat zou inderdaad kunnen, de forumcoördinator markeert tegenstrijdige antwoorden als correct.

Waarom moet ik bij een klassewissel (2e naar 1e) van mijn Dal vrij abon. mijn lopende BTM vrij inleveren?
Blijkt dat als je op Mijn NS die klassewissel probeert uit te voeren? Of wordt dat alleen maar door iemand beweerd?

Ik had het eerst online aangevraagd, dat ging allemaal goed, echter kreeg ik er geen terugkoppeling meer van. Ben toen maar is veschillende keren gaan bellen met de NS, en kreeg elke keer een ander antwoord. Gezien de doorlooptijd van het antwoord op mijn vraag is het denk ik gewoon niet duidelijk binnen de NS.. :@

Wat betreft verkrijgbaarheid van abonnementen (in dit geval de mogelijkheid van klassewissel zonder verdere verandering) is Mijn NS (die niet valt onder https://www.ns.nl/webshop maar onder https://www.ns.nl/selfservice) dus ook niet betrouwbaar.
Reputatie 6
Badge +1
Bij een klassewissel ga je een nieuw contract aan. Bij het nieuwe abonnement zitten de huidige voorwaarden. Het voordelige BTM zit aan het oude contract.

Maar bij een klassewissel zit ik niet opnieuw een jaar aan mijn contract vast toch? Dan is er toch geen sprake van een nieuw contract?
Je bedoelt blijkbaar dat wat betreft verkrijgbaarheid van abonnementen de webshop betrouwbaarder is dan wat moderatoren en zelfs de forumcoördinator beweren.
Nee, dat zeg en bedoel ik ook niet, hooguit dat ik het denk. Maar laten we mijn gedachtengang maar niet openbaar op het forum zetten :)

Het enige wat ik aangeef is dat het in de praktijk, in de webshop niet mogelijk is om BTM-Vrij te bestellen bij een ander abonnement dan Altijd Vrij. Ook in de "Mijn NS"-omgeving voor Dal Vrij-klanten is het niet mogelijk om BTM-Vrij bij te bestellen.
Je kunt het er inderdaad niet meer BIJ bestellen. Dat komt omdat de NS zijn prijzen moet aanpassen na commentaar van andere vervoerders. Echter heb ik al een BTM abonnement afgesloten en wil ik alleen een klassewissel op mijn NS abonnement. Volgens de NS zou ik dan mijn bestaande NS abonnement moeten beeindigen, waarbij ook mijn BTM wordt beeindigd. En dan weer een nieuw NS abonnement moeten nemen, waarbij ik dan veel meer zou moeten betalen voor mijn BTM abonnement.

Terwijl normaal gesproken voor een klassewissel je niet je abonnement hoeft te beeindigen. Dat vind ik een beetje lullig.

Echter heb ik verschillende verhalen gehoord toen ik de klantenservice belde, dus ik ben benieuwd hoe het nu werkelijk is.
Reputatie 6
Badge +2
Heeft het ook nog te maken met de twee prijzen van Dal Vrij 1e klas, € 129/mnd en € 172/mnd (zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/weekend-vrij-dal-vrij-1e-klas-abonnementstarief-verlaagd-19249)? Ik dacht dat switchen naar Dal Vrij 1e klas van € 129/mnd misschien alleen kan op de jaarlijkse vervaldatum (als de actie dan nog geldt), en verder, als je Dal Vrij al een jaar hebt, door opzegging en opnieuw een abonnement nemen.
Reputatie 6
Badge +2
Je bedoelt blijkbaar dat wat betreft verkrijgbaarheid van abonnementen de webshop betrouwbaarder is dan wat moderatoren en zelfs de forumcoördinator beweren.
Nee, dat zeg en bedoel ik ook niet, hooguit dat ik het denk. Maar laten we mijn gedachtengang maar niet openbaar op het forum zetten :)

Het enige wat ik aangeef is dat het in de praktijk, in de webshop niet mogelijk is om BTM-Vrij te bestellen bij een ander abonnement dan Altijd Vrij. Ook in de "Mijn NS"-omgeving voor Dal Vrij-klanten is het niet mogelijk om BTM-Vrij bij te bestellen.

''https://www.ns.nl/producten/abonnementen BTM-vrij is enkel nog een optie bij Altijd Vrij.'' kan je opvatten als ''uit https://www.ns.nl/producten/abonnementen blijkt: BTM-vrij is enkel nog een optie bij Altijd Vrij.'' of ''bij bestellen via https://www.ns.nl/producten/abonnementen is BTM-vrij enkel nog een menu-optie bij Altijd Vrij.'' Je bedoelde dus het laatste.
Nog nieuws van de NS??
Reputatie 6
Badge +2
BTM Vrij is voorlopig niet meer beschikbaar is als toevoeging aan het Bijabonnement, wel gewoon nog bij het hoofdabonnement, zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/dal-vrij-icm-bus-tram-metro-vrij-particulier-niet-meer-beschikbaar-20201, dus TS kan BTM Vrij toch gewoon bij het ''nieuwe'' abonnement nemen, als hij een hoofdabonnement heeft?
Dit is niet meer van toepassing, want NS heeft nu in dat topic een totaal ander antwoord als beste gemarkeerd.

In https://forum.ns.nl/abonnementen-2/dal-vrij-icm-bus-tram-metro-vrij-particulier-niet-meer-beschikbaar-20201/index2.html#post130732 wordt in vraag 3 alleen gesproken van een Dal Vrij bijabonnement. Het antwoord lijkt echter ook betrekking te hebben op een hoofdabonnement. Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/dal-vrij-icm-bus-tram-metro-vrij-particulier-niet-meer-beschikbaar-20201/index2.html#post130786.
Bedankt Dennis,

Trieste conclusie, nog steeds vaag waarom het zo lang moest duren om tot een fatsoenlijk antwoord te komen.

Gaat er ook op neer komen, dat zodra mijn abonnement afgelopen is, ik voordeliger uit ben met de auto.
Nou nog een paar maandjes 'afzien' dan maar....
Reputatie 6
Badge +2
(vervallen)

Reageer