beantwoord

Dal Vrij - Downgraden en Upgraden

• 19 september 2019
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Er zijn al wat topics over maar net niet concreet mijn situatie.

1. Heb een Dal Vrij 2e Klas abonnement (niet flex!);
  2. Zit in mijn tweede jaar dus maandelijks opzegbaar;
  3. Ik wil dit abonnement upgraden naar 1e Klas als pilot, dus in principe tijdelijk voor een maand bijvoorbeeld;
Kan ik na het upgraden naar 1e Klas mijn abonnement weer downgraden naar 2e Klas.?

Met behoud van dezelfde voorwaarden, dus geen Flex abonnement maar wel maandelijks opzegbaar etc.
icon

Beste antwoord door Laura NS 19 september 2019, 13:45

Hoi JTT en welkom op onze NS Community!

Een upgrade wordt wel als officiële wijziging gezien, en na een wijziging zit je wel een jaar vast, waarbij upgraden mogelijk is, maar downgraden niet. Dit is dus niet mogelijk.
Bekijk origineel

5 reacties

Een upgrade wordt wel als officiële wijziging gezien, en na een wijziging zit je wel een jaar vast, waarbij upgraden mogelijk is, maar downgraden niet. Dit is dus niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +4
In principe kunt u na een jaar met een klassiek abonnement één keer downgraden en onbeperkt upgraden. Wel met inachtneming van de jaarlijkse vervaldatum. U zou na een jaar wel kunnen downgraden naar Weekendvrij en weer upgraden naar Dalvrij. Wat uw wilt, kan ook. Maar daarna kunt u niet nog een keer downgraden.

Met Flex kan dit allemaal wel. Klassieke abonnementen van een jaar zijn na een jaar wel per maand op te zeggen. U zou dan daarna een maand Flex kunnen nemen voor de eerste klas, na die maand weer opzeggen en dan weer een nieuw klassiek abonnement Dalvrij tweede klas kunnen nemen. Aan dat nieuwe abonnement zit u dan wel weer een jaar vast. Het is natuurlijk wel een truc en ook vrij omslachtig.

Zie verder wat Laura hierboven schrijft.
Badge +3

Upgraden naar 1e klas is geen probleem.

Je zit er in principe een jaar aan vast, maar als je het na een paar weken of wanneer ook niet meer wilt kan je altijd nog de overstap naar Flex maken.

Dat hele jaar of 'per maand opzegbaar' betekent dus niets meer tegenwoordig (sinds de komst van Flex).
Reputatie 7
Badge +4
Dat is zo, maar JTT geeft duidelijk aan geen Flex te willen. Dan gelden de regels van het klassieke abonnement, en die geeft Laura juist weer, imho.

Maar je kunt nu in de praktijk een klassiek jaarabonnement afsluiten, en als je je bedenkt, overgaan naar Flex. Het lost daarmee een aantal problemen op, die er eerder wel waren.
Badge +3
Desnoods zet je dan het lopende 1e klas jaarabonnement om naar Flex Basis (verder geen kosten) en neemt een ander (klassiek) abonnement op een nieuwe kaart.

De kaart met Flex laat je dan lekker thuis liggen als reserve. Houd bij een nieuwe kaart wel rekening met de ingangsdatum van het abonnement (ik meen dat die meer dan 10 dagen in de toekomst moet liggen), dus enkele weken van tevoren bestellen is verstandig.

Reageer