beantwoord

Dal vrij en studenten weekabonnement op 1 kaart?

• 2 februari 2015
  • 4 reacties
  • 199 Bekeken

Hallo,

Sinds september heb ik een Dal vrij abonnement en sinds vandaag heb ik weer recht op een studenten week abonnement.
Nu staan echter die twee abonnementen op 1 kaart. Ik heb een aantal weken geleden een andere kaart aangevraagd om daar 1 van de abonnementen op te zetten, dit lukte echter niet omdat beide bestellen op de oude kaart staan en ik het niet over kan zetten.
Gaat dit voor problemen zorgen? In de spits mag ik bijvoorbeeld gratis reizen met mijn studenten abonnement maar niet met mijn Dal vrij abonnement. In het weekend mag ik gratis reizen met mijn dal vrij abonnement en niet mijn studentenweek abonnement?
Ik weet niet of de kaart dit oppikt en de voordeligste optie kiest? Ik ben bang van niet.
Op welke manier kan ik dit oplossen?

Met vriendelijke groet,
Mara Stuve
icon

Beste antwoord door Leny NS 2 februari 2015, 12:57

Hoi Mara, welkom op het forum. Het is niet handig om het Dal Vrij abonnement op een OV-chipkaart te zetten waar ook een studenten reisproduct opstaat. Om dit op te lossen, kan ik je Dal Vrij abonnement beëindigen en dat je het Dal Vrij abonnement aanvraagt op een nieuwe OV-chipkaart. Wil je dat ik het abonnement voor je stopzet? Dan mag je een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Met weekend vrij moet het kunnen, zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/weekendvrij-studentenreisproduct-5676, maar of het ook met dal vrij kan? Ik vermoed alleen dat de NS moderators het wat drukker hebben nu half Nederland plat ligt, dus het zal wel even duren voor zij reageren.
Badge
Hoi Mara, welkom op het forum. Het is niet handig om het Dal Vrij abonnement op een OV-chipkaart te zetten waar ook een studenten reisproduct opstaat. Om dit op te lossen, kan ik je Dal Vrij abonnement beëindigen en dat je het Dal Vrij abonnement aanvraagt op een nieuwe OV-chipkaart. Wil je dat ik het abonnement voor je stopzet? Dan mag je een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Hoi!
Als ik mijn Dal-Vrij abonnement opzeg betekent dit toch dat ik weer een termijn aan ga van een jaar?
Ik wil namelijk mijn abonnement dit jaar in september weer opzeggen en wil niet nog een keer een abonnement van een jaar?
Of is het mogelijk dat het abonnement nog voor een aantal maanden op mijn kaart wordt gezet?

Met vriendelijke groet,
Mara Stuve
Hi Mara, dat klopt! Maar stuur ons een privé bericht en dan helpen wij jou daar weer verder.

Reageer