beantwoord

Dal vrij en toch betalen

• 3 september 2015
  • 2 reacties
  • 170 Bekeken

Ik heb een dal vrij abonnement.

Reis: 15:58 Maastricht naar Reuver.

Van Maastricht naar Roermond is het inderdaad dal vrij. Echter door de overstap in Roermond moest ik in Reuver alsnog betalen. Daarbij heb ik bij het uitstappen direct uitgechecked bij NS en direct ingecheckt bij Veolia.

Dit is een reis die ik regelmatig maak 1-2 keer per week.

Graag zou ik uitleg of een oplossing zien.

Groetjes!
icon

Beste antwoord door Thom 3 september 2015, 18:04

Het is zo dat als je tijdens de spits incheckt, ook als dat bij een andere vervoerder is, je vanaf dat moment het volle tarief betaalt.

Je reis vanaf Maastricht waarbij je in de daluren incheckt, is wel gratis tot je uitcheckt. Het systeem ziet de reis zo je die maakte als twee reizen, eentje gratis bij NS en eentje waarbij je vol betaalt omdat je tijdens de spits incheckt bij Veolia. Voor jouw gevoel is het één reis maar het zijn er twee.

Zou je om 15.58 hebben ingecheckt bij NS en was je doorgereisd tot Den Helder als voorbeeld dan was je hele reis wel gratis geweest zolang je niet uitcheckt. Dit is omdat je je reis dan met korting en in jouw geval gratis mag afmaken, ook in de spits.

Ik denk dat er geen oplossing is waarbij je de reis bij Veolia vergoed krijgt. .
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is zo dat als je tijdens de spits incheckt, ook als dat bij een andere vervoerder is, je vanaf dat moment het volle tarief betaalt.

Je reis vanaf Maastricht waarbij je in de daluren incheckt, is wel gratis tot je uitcheckt. Het systeem ziet de reis zo je die maakte als twee reizen, eentje gratis bij NS en eentje waarbij je vol betaalt omdat je tijdens de spits incheckt bij Veolia. Voor jouw gevoel is het één reis maar het zijn er twee.

Zou je om 15.58 hebben ingecheckt bij NS en was je doorgereisd tot Den Helder als voorbeeld dan was je hele reis wel gratis geweest zolang je niet uitcheckt. Dit is omdat je je reis dan met korting en in jouw geval gratis mag afmaken, ook in de spits.

Ik denk dat er geen oplossing is waarbij je de reis bij Veolia vergoed krijgt. .
Reputatie 6
Badge +2
Dit geldt als normaal. De regering heeft langetermijnplannen om enkelvoudig in- en uitchecken in te voeren (niet vanwege bovenstaand probleem, maar omdat minder in- en uitchecken gemakkelijker is). Dit zou als "neveneffect" hebben dat dit probleem wordt opgelost.

Reageer