beantwoord

dal vrij kosten

• 18 september 2019
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

Ik heb sinds 1 week dal vrij abonoment ik snap niet dat waroom bij het inchecken zie ik staan ( reizen op eigen rekening) betekent dat ik moet naast vaste maandelijks bedrag van € 106 nog extra reiskosten per maand betalen ? Kan ik met dal vrij nog andere abonoment combineren?
En kan ik met dal vrij ook in de bus reizen? Zijn er ook nog abonoment die ik in combinatie met bus kan gebruiken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 september 2019, 15:02

U hebt NS Flex Dal Vrij. Bij NS Flex staat het abonnement niet op de kaart zelf. U kunt in Mijn NS zien welk abonnement actief is. Dat het abonnement niet op de kaart zelf staat, maakt het mogelijk om eenvoudig wijzigingen door te voeren in Mijn NS zonder dat deze bij een kaartautomaat bevestigd hoeven te worden.

Bij het in- en uitchecken ziet u op het schermpje inderdaad alleen staan "Reizen op Rekening Trein", zonder enige vermelding van het Dal Vrij-abonnement. Maar dat is dus precies zoals het hoort. U checkt gewoon in en uit met de OV-chipkaart waarop NS Flex staat, en aan het eind van de maand krijgt u een factuur waarop de ritten in de daluren een prijs van 0,00 euro hebben.

Als u alleen in de daluren met de trein reist, komen er geen extra kosten bij. U kunt met uw kaart ook in de spitsuren met de trein reizen, of met de bus, tram of metro. U betaalt daarvoor dan wel vol tarief. Die kosten zullen dan aan het eind van de maand op de factuur verschijnen en per automatische incasso tegelijk met het abonnementsgeld voor de volgende maand van uw rekening worden afgeschreven. Voor de duidelijkheid: gratis reizen in de daluren geldt dus alleen voor de trein.

Het combineren van NS Flex Dal Vrij met andere abonnementen is niet goed mogelijk. Als u ook een busabonnement wil afsluiten, dan kunt u beter een klassiek Dal Vrij-abonnement nemen (reizen op saldo). Daarmee zijn abonnementen voor de bus wel goed te combineren.
Bekijk origineel

3 reacties

Beste allemaal hartelijk dank voor jullie reactie. Het is aan mij alles duidelijk betreft dal vrij abonnement. Nogmaals super bedankt. Heel fijne dag toegewenst aan jullie.
Hoi Ninairis en welkom bij de NS Community!

Maak je geen zorgen, dit hoort zo en zegt niks over wat voor NS Flex abonnement je hebt. Voorlopig zal je altijd zien staan: 'Reizen op rekening trein' of 'Reizen op rekening bus, tram, metro'.

Kan ik met dal vrij nog andere abonoment combineren?

Nee, je kan alleen gebruik maken van de NS Flex abonnementsvormen.

En kan ik met dal vrij ook in de bus reizen?

Ja en nee, je kan met NS Flex ook gebruik maken van bus, tram en metro. Echter, is dat niet afgekocht en zal je voor al deze reizen wel moeten betalen op je maandelijkse factuur.

Zijn er ook nog abonoment die ik in combinatie met bus kan gebruiken?

Nee, nog niet. NS Flex heeft nog geen abonnementen voor bus, tram en metro. Het combineren van een regionaal product is niet mogelijk bij NS Flex.
Badge +3
U hebt NS Flex Dal Vrij. Bij NS Flex staat het abonnement niet op de kaart zelf. U kunt in Mijn NS zien welk abonnement actief is. Dat het abonnement niet op de kaart zelf staat, maakt het mogelijk om eenvoudig wijzigingen door te voeren in Mijn NS zonder dat deze bij een kaartautomaat bevestigd hoeven te worden.

Bij het in- en uitchecken ziet u op het schermpje inderdaad alleen staan "Reizen op Rekening Trein", zonder enige vermelding van het Dal Vrij-abonnement. Maar dat is dus precies zoals het hoort. U checkt gewoon in en uit met de OV-chipkaart waarop NS Flex staat, en aan het eind van de maand krijgt u een factuur waarop de ritten in de daluren een prijs van 0,00 euro hebben.

Als u alleen in de daluren met de trein reist, komen er geen extra kosten bij. U kunt met uw kaart ook in de spitsuren met de trein reizen, of met de bus, tram of metro. U betaalt daarvoor dan wel vol tarief. Die kosten zullen dan aan het eind van de maand op de factuur verschijnen en per automatische incasso tegelijk met het abonnementsgeld voor de volgende maand van uw rekening worden afgeschreven. Voor de duidelijkheid: gratis reizen in de daluren geldt dus alleen voor de trein.

Het combineren van NS Flex Dal Vrij met andere abonnementen is niet goed mogelijk. Als u ook een busabonnement wil afsluiten, dan kunt u beter een klassiek Dal Vrij-abonnement nemen (reizen op saldo). Daarmee zijn abonnementen voor de bus wel goed te combineren.

Reageer