beantwoord

Dal Vrij Maand & Dal Vrij 3 Maanden

• 7 oktober 2015
  • 9 reacties
  • 267 Bekeken

Zoals meerdere topics hier op het forum ben ik verbaasd over de afschaffing van de Dal Vrij Maand opties.

Er is duidelijk een vraag erna (vooral voor studenten die iets langer hebben gedaan over hun Studie en nu bijv. een (pre)Master opleiding gaan volgen/ kleine uitloop hebben). Daarnaast stond er nergens (pas eind augustus) dat het om een tijdelijke actie ging?

Zou de NS zijn consumenten (na het fout/te laat informeren) niet tegemoet moeten komen?

Ik kan nu wel een Dal vrij JAAR afsluiten maar ik heb het hoogstens tot eind November/Mid December nodig voor een paar dagen pw. Een ander Maand abonnement is al gauw bijna 400pm en dat is echt niet op te hoesten. Een ander optie is natuurlijk zwartrijden :8 qua hoeveelheid controles zou een paar boetes zelfs dan nog voordeliger zijn:D:P:8

Er is al veel geklaagd en ik ben benieuwd wat de NS bereid is te doen om de consumenten tegemoet te komen...
icon

Beste antwoord door Herman NS 7 oktober 2015, 10:56

Hallo Dropjesss,

Vervelend dat jij het niet aanbieden van Dal Vrij maandabonnementen als een gemis ervaart. NS heeft tijdig gecommuniceerd om eind augustus hiermee te stoppen. Deze beslissing wordt naar mijn weten niet herzien.

Mogelijk kun je Altijd Voordeel Maand of Traject Vrij Maand overwegen om toch nog voordelig te kunnen reizen. Zwartrijden is, zoals je zelf ook begrijpt, geen optie 😉
Bekijk origineel

9 reacties

Er zijn maar een paar topics over dit onderwerp aangemaakt. Het probleem lijkt me niet enorm. Ik begrijp je verhaal, maar je wijze van redeneren snijdt absoluut geen hout.

Er is niet fout of te laat geïnformeerd. NS kan, net als iedereen, zonder aankondiging besluiten bepaalde nieuwe overeenkomsten niet meer aan te gaan. Het is volstrekt normaal dat NS mensen hierin verder niet tegemoetkomt.

Je bent zelf verantwoordelijk voor de wijze van vervoer die je kiest. Als je geen geld hebt voor de trein, dan zul je een andere manier moeten vinden. Met je idiote opmerking over zwartrijden leg je je eigen probleem bij een ander op het bordje. Misschien een optie om eens volwassen te worden?
Ik zie er gauw al een stuk of 7 excl. social media maar goed & zwartrijden was natuurlijk een grapje en om te benadrukken hoe duur zo'n abonnement wel niet is voor niet frequente reizigers. Dus loop nu geen conclusies te trekken over volwassen worden ja ;)

Uiteraard is iemand zelf verantwoordelijk voor de vervoer die die kiest maar de NS is nou eenmaal een service treintransport bedrijf & tevens de enige in NL. Dus de mensen die geen rijbewijs hebben die zouden in principe niet door NL kunnen reizen naar wijze van jouw redenering of die zijn genoodzaakt om te verhuizen (wat ook geld kost)? Wat moet je dan in de tussentijd?

Desalniettemin waarom zou consumenten die in de Daluren reizen, paar keer per week, afwisselend, daar 400euro pm voor moeten neerleggen?
Hallo Dropjesss,

Vervelend dat jij het niet aanbieden van Dal Vrij maandabonnementen als een gemis ervaart. NS heeft tijdig gecommuniceerd om eind augustus hiermee te stoppen. Deze beslissing wordt naar mijn weten niet herzien.

Mogelijk kun je Altijd Voordeel Maand of Traject Vrij Maand overwegen om toch nog voordelig te kunnen reizen. Zwartrijden is, zoals je zelf ook begrijpt, geen optie 😉

Kun je "tijdig" nader toelichten? Volgens mij kwam die mededeling pas zeer kort voor het afschaffen van deze abonnementen en kwam hij zowel voor de reizigers als voor de medewerkers van de NS als een totale verrassing.
Sorry, met het grootste deel van je ontzettend beroerd geschreven verhaal kan ik niets.

Waarom consumenten die een paar keer per week in de Daluren reizen daar 400 euro per maand voor moeten betalen? Dat is gewoon enorme onzin. Die mensen kunnen bijvoorbeeld kiezen voor Dal Voordeel. Bij een paar (2) keer per week, lijkt het me heel sterk dat ze dan meer dan 240 euro aan kosten maken per maand. Als ze gebruik maken van acties, kunnen de kosten zelfs nog veel lager. Mensen moeten zelf uitzoeken wat voor hen het beste past.

Succes ermee verder.

Ha jij bent zeker de leukste thuis

Kijk ik kan er niks aan doen dat ik door paar provincies moet reizen voor een MSc. Rooster is erg afwisselend.
Al uitgerekend dat een Dal voordeel uur zal uitkomen op 330 de Traject vrij 388,98.

Ja ik heb mijn huiswerk gedaan hoor. Loop niet meteen conclusies te trekken a.u.b
Hallo Dropjesss,

Mogelijk kun je Altijd Voordeel Maand of Traject Vrij Maand overwegen om toch nog voordelig te kunnen reizen. Zwartrijden is, zoals je zelf ook begrijpt, geen optie ;-)

Kun je tijdig nader toelichten? halverwege augustus stond het nog niet op de website.
Ook het NS personeel wist hier niks van....
Misschien kun je je wijze van reageren aanpassen.. de manier waarop je spreekt is voor mij erg stereotypisch..

Hoewel ze het ook in mijn ogen niet zo heel tijdig hebben aangegeven (had bijvoorbeeld ook gelijk bij het aanbieden gemeld kunnen worden) is het natuurlijk de NS vrij om bepaalde producten niet meer aan te bieden. Hierin hoeven zij niemand te compenseren. Jij kiest natuurlijk zelf je opleiding en waar je die volgt, dus je opmerking "ik kan er niks aan doen dat ik door paar provincies moet reizen voor een MSc. Rooster is erg afwisselend." klopt natuurlijk niet, je rooster heb je allicht minder in de hand maar waar en welke opleiding je volgt zeker wel.

Het is makkelijk om jou probleem bij een ander neer te leggen maar je zal hier toch op enige wijze zelf een oplossing voor moeten bedenken.. En de jaar variant bestaat nog steeds dan kun je na je opleiding allicht nog een paar leuke dagtochten of weekend tochten maken?!
Stereotypisch? kun je dit uitleggen.

Uiteraard had ik misschien een ander opleiding overwogen als ik tijdig geweten had dat het om een pilot ging. Maar goed die opleiding die ik wil daarvoor moet ik nou hoe dan ook veel reizen... maar goed wel heeeeel erg offtopic dit

Ik heb hier een klacht/opmerking geplaatst gericht aan de NS met de hoop dat (mocht er genoeg vraag naar zijn) ze deze abonnementen weer of een voordelig alternatief weer aanbieden. Zou alleen maar neerkomen op verbeteringspunten waar de NS aan zou kunnen werken. Mensen die hier verder geen inspraak op hebben of niks toevoegen hoeven dan ook niet zo zeer te reageren.

NS medewerker heeft het gelezen & gereageerd (hopelijk doorgegeven?) En daarmee is het klaar toch. of is het toch handiger Herman om een officiële klacht suggestie procedure te starten?
Hoi Dropjess, je hoeft je suggestie niet op een andere manier door te geven. We hebben deze wens voor het Dal Vrij-maandabonnement namelijk vaker gelezen op het forum en zijn op dit moment bezig dit intern onder de aandacht te brengen. We hopen zo snel mogelijk een terugkoppeling te kunnen plaatsen op het forum.

Reageer