beantwoord

daluren

• 10 september 2016
  • 12 reacties
  • 222 Bekeken

hoe kan ik een daluren bemachtigen zonder betaling per computer? heb al verschillende aanvraag formulieren maar dat is voor een gewoon abonnement.
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 10 september 2016, 11:08

@seol Ik heb hier een citaat van de NS site. Ik hoop dat je er mee geholpen bent. Zo niet kan je het gewoon melden. 😉 "Heeft u al een persoonlijke OV-chipkaart? Dan is het ook mogelijk om bij een NS-verkoopbalies op het station uw Dal Voordeel abonnement te bestellen, uw abonnement gaat dan meteen in. U kunt het abonnement ook telefonisch bestellen. Bel hiervoor met NS Klantenservice. U kunt ons dag en nacht bereiken op telefoonnummer 030 - 7515155. Bij telefonische bestelling duurt het tien dagen voordat uw abonnement in kan gaan."

De klantenservice kan u sowieso veel verder helpen. De meesten van ons zijn gewoon reizigers. 😉
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Waar bent u naar op zoek? Geen abbonement lees ik, maar wat wel?
Waar bent u naar op zoek? Geen abbonement lees ik, maar wat wel? ik wil een daluren kaart met 7 dagen vrij reizen, ik ben 65. Zou het fijn vinden om voor dit abonnement een invulformulier opgestuurd te krijgen.
Reputatie 5
Badge
@seol Ik heb hier een citaat van de NS site. Ik hoop dat je er mee geholpen bent. Zo niet kan je het gewoon melden. 😉 "Heeft u al een persoonlijke OV-chipkaart? Dan is het ook mogelijk om bij een NS-verkoopbalies op het station uw Dal Voordeel abonnement te bestellen, uw abonnement gaat dan meteen in. U kunt het abonnement ook telefonisch bestellen. Bel hiervoor met NS Klantenservice. U kunt ons dag en nacht bereiken op telefoonnummer 030 - 7515155. Bij telefonische bestelling duurt het tien dagen voordat uw abonnement in kan gaan."

De klantenservice kan u sowieso veel verder helpen. De meesten van ons zijn gewoon reizigers. 😉

De klantenservice kan u sowieso veel verder helpen. De meesten van ons zijn gewoon reizigers. ;)

heb ik al een paar keer gedaan, maar zie nergens op het formulier, ik denk verkeerd formulier, waar ik die vrije dagen in kan vullen en ik heb een verlopen abonnement, kan ik niet meer activeren. Bedankt voor antwoord, ik ga het nog 1 keer proberen want je wordt steeds doorgeschakeld naar dat dure 0900 nr.en dat is me gewoon te duur. anders maar nooit meer met de trein.
Reputatie 5
Badge
@seol Een 0900 nummer? Waar wordt u dan naartoe gestuurd? De OV-chipkaart? Wellicht kan u familie/vrienden vragen het voor u (online) te bestellen. Mits dit niet lukt.
@seol Een 0900 nummer? Waar wordt u dan naartoe gestuurd? De OV-chipkaart? Wellicht kan u familie/vrienden vragen het voor u (online) te bestellen. Mits dit niet lukt.

Ja klopt, daar wordt je steeds naar verwezen. Het is toch te gek dat je dat via familie moet doen.
Reputatie 5
Badge
@seol Ik vind het zelf metname gek dat wanneer je een abonnement wilt afsluiten je naar de OV-Chipkaart wordt verswesen, terwijl NS de verkopende partij is. Ik denk dat het vragen aan familie/vrienden beter is. Dan bent u na aankoop van het gedoe af.
Reputatie 4
Badge
Wellicht heeft Seol nog geen geldige persoonlijke OV-chipkaart, dan is het logisch dat hij/zij doorgestuurd wordt naar de Ov-chipkaart helpdesk voor het kopen van OV-chipkaart per post omdat je van NS enkel een chipkaart cadeau krijgt wanneer je online een abonnement afsluit.

Een abonnement aanvragen per post kost dus naast een hoop tijd ruim 13 euro i.v.m. kosten ov-chipkaart en NS helpdesk, zelf betaalde OV-chipkaart en toeslag voor aanvraag OV-chipkaart per post. Ik zou dus ook adviseren om hulp te vragen bij een online aanvraag al heb ik het idee dat die hulp niet echt nodig is omdat u de weg naar dit forum heeft gevonden en dus prima overweg kunt met een computer en internet. 🙂
Hoi seol, welkom op het forum.

Het is me niet helemaal duidelijk of je al een persoonlijke ov-chipkaart hebt of niet. Als dit niet het geval is, dan dien je inderdaad eerst bij OV-chipkaart een persoonlijke kaart aan te schaffen. Ik kan je hier een formulier voor toesturen. Dit stuur je vervolgens zelf naar OV-chipkaart op. Vervolgens kun je telefonisch contact met ons opnemen (lokaal tarief) via het telefoonnummer 030 751 51 55 en een Dal Voordeel-abonnement met Keuzedaken bij ons bestellen. Heb je de kaart al, dan kun je deze eerste stap overslaan en direct contact met ons opnemen voor het bestellen van het abonnement.

Mocht je een formulier van me willen ontvangen, stuur dan even een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum. Dit kan door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Ik heb geen privébericht ontvangen van seol. Mocht het aanvragen van het abonnement of de chipkaart nog niet zijn gelukt, dan mag je me uiteraard alsnog een bericht sturen.
I have a dal vrij jaar (off-peak hours travel, €99/maand) subscription. Can I use this to catch a train from 06:31 am, as the subscription says it is valid until 06:30 am. This is the first train in the morning and I don't want to miss this.
Thanks in advance!
Reputatie 6
Badge +1
I have a dal vrij jaar (off-peak hours travel, €99/maand) subscription. Can I use this to catch a train from 06:31 am, as the subscription says it is valid until 06:30 am. This is the first train in the morning and I don't want to miss this.
Thanks in advance!

Yes, you can. The tariff you are charged depends on the moment of the check-in. Furthermore, even though the website says 6.30 am, you have until to 6.35 am to check-in. After 6.35am, you will be charged full fare.

So what you want is easily possible.

Reageer