beantwoord

daluren abbonoment

• 10 september 2019
  • 8 reacties
  • 423 Bekeken

Ik heb een vraagje de daluren gelden vanaf een bepaalde tijd en dan tot een bepaalde tijd zoals bijv. van 09:00 tot 16:00 maar als je dan net voor 16:00 incheckt geldt de korting dan ook nog als je dan ergens anders uitcheckt bijv om half 6 of geldt de korting dan ni meer?
icon

Beste antwoord door Momo 10 september 2019, 21:18

De tijd van inchecken geldt. Dus je kunt nog om 16:00 uur inchecken, dan doorreizen in de spits en om 17:30 uitchecken met korting.
Andersom is het net zo. Wanneer je incheckt om 18:24 (spits) en daarna uitcheckt om 19:00 (dal) betaal je de hele rit vol tarief, geen korting.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De tijd van inchecken geldt. Dus je kunt nog om 16:00 uur inchecken, dan doorreizen in de spits en om 17:30 uitchecken met korting.
Andersom is het net zo. Wanneer je incheckt om 18:24 (spits) en daarna uitcheckt om 19:00 (dal) betaal je de hele rit vol tarief, geen korting.

Wat is het verschil tussen Daluren abonnement (€ 52 per jaar) en Dalvoordeel (€ 5 per maand

Badge +3

U vergelijkt het klassieke Dal Voordeel-abonnement (inmiddels 56 euro per jaar) met NS Flex Dal Voordeel (5 euro per maand). Het grootste verschil is dat u bij het klassieke abonnement eerst saldo moet laden voordat u kunt reizen, omdat de kosten van het saldo op de kaart betaald worden. Bij NS Flex Dal Voordeel reist u op rekening; aan het eind van de maand krijgt u een factuur voor de gemaakte reiskosten die per automatische incasso van uw rekening worden afgeschreven. Ook reizen met bus, tram en metro worden achteraf gefactureerd.

Er zijn daarnaast nog wat subtielere verschillen, zoals de werking bij een overstap naar een andere vervoerder bij de overgang van daluren naar spitsuren en omgekeerd. Ook is een NS Flex-abonnement maandelijks te wijzigen of stop te zetten. Op dit moment is het klassieke abonnement dat nog niet, maar per 1 maart 2020 kan ook dat abonnement na een maand worden gewijzigd of beëindigd.

Overigens zal de prijs van Dal Voordeel in 2021 worden verhoogd naar 60 euro per jaar, zodat er geen prijsverschil meer is. Inmiddels is de prijs dus al 56 euro geworden per 1 januari 2020.

Ik heb ook gereageerd via email (forum@ns.nl). Dat wordt ook door jullie gelezen?

Ja, ik heb inmiddels ook op de e-mail gereageerd, hans1947. Zoals ik ook in die reactie heb aangegeven is dat e-mail adres niet bedoeld als contactkanaal van onze Klantenservice. Je kunt alle contactopties daarvoor hier terugvinden.

Ok. Het volgende.

Ik heb een melding van u ontvangen mbt de nieuwe periode doorlopend Dalurenabonnement.

In uw vooraankondigings-email van 12 november vermeldt u:

In de laatste email staat, dat er € 52 wordt afgeschreven. Dit moet dus € 31 zijn

Badge +3

Op basis van vergelijkbare situaties die eerder op dit forum zijn behandeld, verwacht ik dat er sowieso er eerst 52 euro zal worden afgeschreven. Als er nog een korting geldt, dan krijgt u het kortingsbedrag later teruggestort.

Ik zie wel dat de looptijd van de korting niet overeenkomt met de looptijd van het nieuwe contractjaar. Kan het zijn dat de korting van 21 euro eenmalig was en afgelopen jaar al is verrekend? Dan zou u voor komend jaar de volledige abonnementskosten verschuldigd zijn.

Gebaseerd op de e-mail moet ik het eens zijn met Tochjo. De korting is ingegaan op 1 februari 2019 en zal dus vorig jaar al verrekend zijn. Het contractjaar wat er 1 januari dit jaar (gisteren) is vernieuwd, zal dus voor de reguliere prijs zijn.

Reageer