Daluren Abbonoment | NS Community
beantwoord

Daluren Abbonoment


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hoi, 

Ik ben student en ben van plan om een daluren abbonoment af te sluiten wanneer studenten OV niet werkt in de zomer voor mijn uitgelopen stage. Hier had ik alleen een vraag over.

Ik had gelezen dat je kan reizen tot 6:30, 9:00-16:00 en vanaf 18:30. Mijn stage is 1:30 uur reizen voor mij en moet daar (het liefst) om 8 uur zijn. Dit zou betekenen dat ik bij mijn station om 6:25 incheck en rond 8 weer uitcheck. Ik heb veel verschillende dingen gelezen in andere discussies dus ik ben een beetje verward hoe dit precies werkt. Reis ik vrij, omdat ik voor de spits incheck? En als dat niet mag, zou ik dan wel kunnen inchecken in de spits, maar omdat mijn uitcheck (9uur dan) in de daluren valt dit gratis is? Of moet je inchecken in daluren en uitchecken in daluren. 

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tamzin 15 July 2022, 12:16

Bekijk origineel

14 reacties

Het moment van inchecken is beslissend voor de hele reis..Als je dus 's morgens voor 6.30 uur incheckt betaal je voor de hele reis daltarief. Als je 's middags voor 18.30 uur incheckt betaal je voor de hele reis spitstarief, om tegen daltarief te reizen moet je dan of uiterlijk om 16.00 uur vertrekken of tot 18.30 uur wachten.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Sage,

De inchecktijd bepaalt of je korting krijgt of niet. Zolang je dus in de daluren incheckt, krijg je korting. Ook als je reis doorloopt in de spits. Je moet wel binnen 30 minuten na inchecken beginnen te reizen, om te voorkomen dat iemand om 6.30 uur incheckt en bijvoorbeeld pas om 7.30 uur gaat reizen.

Badge +3

Het SRP is vanaf morgen (16 juli) al niet meer geldig, dus als je Dal Vrij wilt op dezelfde kaart als je SRP…

Zorg er dan voor dat je NS Flex op 16 augustus stopt en in zijn geheel van je kaart verwijdert, want anders werkt je SRP (weer geldig vanaf 16 augustus) niet meer!

Reputatie 7
Badge +3