Daluren Abbonoment | NS Community
beantwoord

Daluren Abbonoment


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hoi, 

Ik ben student en ben van plan om een daluren abbonoment af te sluiten wanneer studenten OV niet werkt in de zomer voor mijn uitgelopen stage. Hier had ik alleen een vraag over.

Ik had gelezen dat je kan reizen tot 6:30, 9:00-16:00 en vanaf 18:30. Mijn stage is 1:30 uur reizen voor mij en moet daar (het liefst) om 8 uur zijn. Dit zou betekenen dat ik bij mijn station om 6:25 incheck en rond 8 weer uitcheck. Ik heb veel verschillende dingen gelezen in andere discussies dus ik ben een beetje verward hoe dit precies werkt. Reis ik vrij, omdat ik voor de spits incheck? En als dat niet mag, zou ik dan wel kunnen inchecken in de spits, maar omdat mijn uitcheck (9uur dan) in de daluren valt dit gratis is? Of moet je inchecken in daluren en uitchecken in daluren. 

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tamzin 15 July 2022, 12:16

Bekijk origineel

14 reacties

Het moment van inchecken is beslissend voor de hele reis..Als je dus 's morgens voor 6.30 uur incheckt betaal je voor de hele reis daltarief. Als je 's middags voor 18.30 uur incheckt betaal je voor de hele reis spitstarief, om tegen daltarief te reizen moet je dan of uiterlijk om 16.00 uur vertrekken of tot 18.30 uur wachten.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Sage,

De inchecktijd bepaalt of je korting krijgt of niet. Zolang je dus in de daluren incheckt, krijg je korting. Ook als je reis doorloopt in de spits. Je moet wel binnen 30 minuten na inchecken beginnen te reizen, om te voorkomen dat iemand om 6.30 uur incheckt en bijvoorbeeld pas om 7.30 uur gaat reizen.

Badge +3

Het SRP is vanaf morgen (16 juli) al niet meer geldig, dus als je Dal Vrij wilt op dezelfde kaart als je SRP…

Zorg er dan voor dat je NS Flex op 16 augustus stopt en in zijn geheel van je kaart verwijdert, want anders werkt je SRP (weer geldig vanaf 16 augustus) niet meer!

Reputatie 7
Badge +3

Of bestel het Flex Dal Vrij abonnement op een nieuwe gratis kaart, mocht je in de toekomst nog eens tijdelijk een Flex abonnement nodig hebben kun je het weer gebruiken, anders is het gewoon een reservekaart. Levertijd van zo'n nieuwe kaart met een abonnement is wel 1 week, en bij een nieuwe kaart kan het abonnement dan ook pas een week na besteldatum ingaan. 

Reputatie 7
Badge +1

Die verwarring komt omdat geprinte/e-ticketjes geen mogelijkheid hebben tot In/Uitsjek en het daarom daarmee niet is toegestaan in de spitsen mee te reizen. Dat is een fundamenteel verschil met een chip die iets registreert. Hoewel veel mensen totaal geen idee lijken te hebben wat er nou eigenlijk precies gebeurt-plus dat voor het overgrote deel OV een totaal niet interessant gegeven is-iets om je vooral niet in te verdiepen

Badge +3

Of bestel het Flex Dal Vrij abonnement op een nieuwe gratis kaart

Week levertijd (eerst mogelijke ingangsdatum) zit dan misschien een beetje in de weg? 😅

Of bestel het Flex Dal Vrij abonnement op een nieuwe gratis kaart, mocht je in de toekomst nog eens tijdelijk een Flex abonnement nodig hebben kun je het weer gebruiken, anders is het gewoon een reservekaart. Levertijd van zo'n nieuwe kaart met een abonnement is wel 1 week, en bij een nieuwe kaart kan het abonnement dan ook pas een week na besteldatum ingaan. 

Heb het abbonoment echt per direct nodig dus op een nieuwe kaart zetten gaat helaas niet. Dus dan verwijder ik m gewoon als SRP weer in gaat. Mij maakt het niks uit dat ik dan een week misloop. Bedankt voor de tip, hier had ik niet aan gedacht!

 

Reputatie 7
Badge +3

Als je het nu direct nodig hebt had je het ten tijde van je eerste post 9 dagen geleden kunnen bestellen op een nieuwe kaart en had je de kaart intussen al in huis kunnen hebben en gebruik kunnen maken van het Dal Vrij abonnement. 

Beste, ik heb een abbonoment en betaal om de zoveel tijd een x aantal euro’s alleen nu zie ik dat ik voor de maand jan? dec? in feb (15e) een bedrag van bijna 90 euro moet betalen. Iets wat ik helemaal niet kan betalen en mij ook af vraag waar dit vandaan komt. Als dit al zou kloppen, dan wil ik dit niet dan pas betalen, maar wil ik gewoon altijd iets betalen als ik bijvoorbeeld boven de 20 euro kom te zitten bijvoorbeeld. opeens zo’n bedrag betalen, lukt mij niet 

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u mogelijk op Mijn NS gekeken en ziet u een widget met dit bedrag? Dan hoeft u zich geen zorgen te maken want die widget geeft foute bedragen aan,

Wat u aan moet houden, zijn uw facturen, die kloppen wel. 

 

U kunt alles willen, maar het systeem werkt zoals het werkt en past zich niet aan aan wat u wilt of wenst. U kunt hooguit op Flex of op saldo gaan reizen.

Waarschijnlijk is er niks aan de hand. U kunt op uw facturen precies zien waarvoor geld in rekening wordt gebracht. Soms zijn dit correctietarieven van 20 euro als u bijvoorbeeld heeft nagelaten uit te checken. 

Voor ons is dat raden, want we kunnen uw facturen niet inzien. U kunt dat wel en dat maakt doorgaans alles duidelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Heeft u mogelijk op Mijn NS gekeken en ziet u een widget met dit bedrag? Dan hoeft u zich geen zorgen te maken want die widget geeft foute bedragen aan,

Wat u aan moet houden, zijn uw facturen, die kloppen wel. 

 

U kunt alles willen, maar het systeem werkt zoals het werkt en past zich niet aan aan wat u wilt of wenst. U kunt hooguit op Flex of op saldo gaan reizen.

Waarschijnlijk is er niks aan de hand. U kunt op uw facturen precies zien waarvoor geld in rekening wordt gebracht. Soms zijn dit correctietarieven van 20 euro als u bijvoorbeeld heeft nagelaten uit te checken. 

Voor ons is dat raden, want we kunnen uw facturen niet inzien. U kunt dat wel en dat maakt doorgaans alles duidelijk.

Ik vraag mij wel af hoeveel topics over de niet werkende widget hier voorbij moet komen, voooraleer NS genegen is om er iets aan te gaan doen. Ik denk dat we de 100 topics inmiddels al lang en breed gepasseerd zijn en nog steeds blijft die foute informatie staan.

 

Kan één van de moderators aangeven waarom deze informatie maar zo blijft staan.

Reputatie 6

Ik heb helaas geen inzage in de handelingen van onze IT afdeling, maar dit blijkt een zeer hardnekkig probleem te zijn. Ik kan je alleen aangeven dat men hier zeer bewust van is en hier aan gewekt wordt. 

Reputatie 7
Badge +4

Is het niet verstandiger de widget gewoon weg te laten totdat hij wel goed werkt?. Ik moet negentig euro per maand betalen en de widget geeft elke maand 253 aan. Bommel ligt daar niet van wakker maar ik kan me voorstellen dat anderen daar toch verward door raken.                                                                                

Badge +3

In de app kan je in ieder geval het tegeltje helemaal naar onderen slepen (even ingedrukt houden en dan verplaatsen)… 😅

Op de Mijn NS website kan je (met bijv. uBlock Origin) rechts op het tellertje klikken en kiezen voor ‘element verbergen’.

Reageer