Ik heb vandaag daluren abonnement geactiveerd voor mijn vrouw. Zodat wij samen ook met 40% korting kunnen reizen.
Nu kreeg mijn vrouw bevestiging dat dit nu klaar staat om ook daadwerkelijk te laden bij een automaat, echter in de mail stond het volgende:
Goed om te weten
De beëindiging van een reizen op saldo abonnement is pas definitief als u NS Flex op uw OV-chipkaart zet bij een kaartautomaat. Stond er nog een positief saldo op uw OV-chipkaart? Dan verrekenen we dit automatisch op uw eerstvolgende NS Flex factuur. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.
Mijn vrouw heeft automatisch opladen op haar (persoonlijke) OV-Chipkaart gezet, maar betekent dat mijn vrouw nu niet meer automatisch laden heeft als ze met de trein reist? Of wordt dit dan ook voor al het vervoer, bus, tram, etc. ook stopgezet? Dus dat er weer zelf saldo geladen moet worden?
Of betekent dit dat nu de reizen via de NS mogelijk is, maar dat achteraf de kosten van het vervoer met de trein automatisch wordt geincasseerd? Inclusief de 40% korting abonnement? En dat automatisch opladen voor het andere openbaar vervoer doorgaat?