beantwoord

Daluren abonnement vs werkzaamheden

• 3 augustus 2016
  • 15 reacties
  • 223 Bekeken

• Intercity
  • 5 reacties
Deze maand zijn er veel werkzaamheden op mijn dagelijks traject. Ik check in om 6 uur. Als ik dan op Bijlmer-Arena, Duivendrecht of Weesp moet overstappen op een NS bus moet ik uitchecken en inchecken voor de bus. Inmiddels zit ik dan in de spitsuren en kan ik niet (kosteloos) inchecken. Dii kost mij per week dan al meer dan 100 euro! Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 3 augustus 2016, 12:27

Hallo MJC, welkom op het Serviceforum.
Wat Neen aangeeft klopt inderdaad. Als het goed is blijven de extra kosten dus binnen de perken, maar mocht je deze toch maken dan kun je dit vergoed krijgen. Je kunt dit regelen via onze klantenservice, telefonisch kan dit via 030 - 751 51 55, via chat en via social media.
Bekijk origineel

15 reacties

Bij werkzaamheden moet NS ervoor zorgen dat minimaal 1 poortje is geopend zodat u niet hoeft uit- en in te checken voor het overstappen op de NS bus en geen extra kosten maakt. Wanneer u toch extra kosten heeft gemaakt, kunt u dit terugkrijgen van NS.
Dank je wel Neen voor deze reactie. Fijn dat er iets geregeld is voor deze groep abonnementhouders. Ik zal er goed op letten. 100 euro per week is veel geld om "voor te schieten".
Hallo MJC, welkom op het Serviceforum.
Wat Neen aangeeft klopt inderdaad. Als het goed is blijven de extra kosten dus binnen de perken, maar mocht je deze toch maken dan kun je dit vergoed krijgen. Je kunt dit regelen via onze klantenservice, telefonisch kan dit via 030 - 751 51 55, via chat en via social media.
Fantastisch Miriam, dank je wel voor de bevestiging! Kan ik zoals altijd onbezorgd de trein in stappen
Nou de eerste dag werkzaamheden. Mijn route id Dronten-Lelystad overstappen op NS bus naar Weesp en daarna on de trein naar Schiphol. Op station Weesp waren er inderdaad open poortjes.
Helaas op Lelystad zowel heen- als terugreis niet en moest ik een NS medewerker vragen. Als dit nog de hele week op deze manier moet wordt ik niet echt vrolijk.
Kan Lelystad NS hiervan op de hoogte worden gesteld dat ze 1 poortje openzetten?
Ik probeer 'm te volgen, maar snap het nog niet helemaal. Je checkt immers in op begin- en uit op eindstation. Wat is de toegevoegde waarde van het opzetten van een poortje te Lelystad? Het inchecken bepaalt immers je tarief, niet het uitchecken.
Ik heb een dalurenabonnement. Vanmiddag heb ik op Schiphol ingechecked om 1500 uur (moet vóór 1600 uur). Op Weesp kan ik door een open poortje naar de NS bus. Als ik op Lelystad aan kom is het ná 16 uur en gaat mijn poortje niet meer open.
Waarom zou het poortje niet meer opengaan?
Reputatie 7
TS stapt over op LLS en de poortjes staan voor de perronopgang, dus ci en co? Anderd weet ik het ook niet ..
Waarom zou het poortje niet meer opengaan?

TS komt met de bus, dus ingecheckt, aan in Lelystad en wil dan verder reizen naar Dronten. Als het poortje niet open staat, moet ze eerst uitchecken en dan weer inchecken. Dat betekent dat TS ten onrechte spitstarief moet betalen voor het vervolg van de reis.
Ik ga het bespreken
Pe_pe ik voel me nu echt begrepen! Dank je wel! Het is voor mij wel even nadenken met al die afkortingen. Ik dacht dat wij in de luchtvaarttechniek al erg waren
Ik heb begrepen dat er mobiele (uit)checkpalen aanwezig zijn te Lelystad. Je hoeft dus niet richting stationspoortjes voor de uitcheck. Klopt dit?
Het punt is dat TS wil doorreizen en dus helemaal niet wil uitchecken in Lelystad
Nou, ik ben duidelijk niet helemaal wakker, bedankt Marv! Ik ga dit vanavond nog aankaarten.

EDIT: Er staat minimaal één poortje open te Lelystad

Reageer