beantwoord

daluren weekend

• 22 mei 2017
  • 4 reacties
  • 258 Bekeken

Ik heb een studenten ov voor in het weekend en 40% korting op werkdagen in de daluren, dus van 9:00 tot 16:00. Nu wil ik woensdag de trein nemen en stap op rond 14:00, maar kom pas om 16:46 aan op mijn bestemming. Betaal ik in dit geval het volledig tarief aangezien ik na de daluren pas uitcheck op mijn bestemming?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 22 mei 2017, 19:06

Goedenavond myrthebultman, welkom op het forum!

Bij deze abonnementen is het incheckmoment bepalend. Check je in buiten de spits? Dan heb je voor de hele rit korting, ook als je hem in de spits afmaakt.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond myrthebultman, welkom op het forum!

Bij deze abonnementen is het incheckmoment bepalend. Check je in buiten de spits? Dan heb je voor de hele rit korting, ook als je hem in de spits afmaakt.
Reputatie 7
Badge
Ik heb een studenten ov voor in het weekend en 40% korting op werkdagen in de daluren, dus van 9:00 tot 16:00. Nu wil ik woensdag de trein nemen en stap op rond 14:00, maar kom pas om 16:46 aan op mijn bestemming. Betaal ik in dit geval het volledig tarief aangezien ik na de daluren pas uitcheck op mijn bestemming?

In jouw geval krijg je nog steeds korting. Dat komt omdat je incheckt terwijl het nog geen spits is. Het feit dat je daarna uitcheckt terwijl de spitsuren door jouw incheck uren heen gelopen zijn is geen probleem verder.
Stel nou dat je wel incheck tijdens de spits en uitcheckt terwijl de spits voorbij is dan is het een ander verhaal. Je betaalt dan wel het volle tarief.

Zorg dus dat je altijd incheckt voor of na de spits. 😉
Badge +3
Bovendien geldt voor het studentenreisproduct geen middagspits. Zie deze pagina voor de tijden waarop je gratis, met korting of tegen vol tarief reist.
Reputatie 7
Badge
Ooh dat wist ik niet eens. Dat is nog beter voor TS. Dan kan hij gewoon onbeperkt inchecken tijdens de middagspits zonder het volle tarief te betalen. 😃

Reageer