beantwoord

Dalurenabonnement

Beste iedereen/ beste medewerker,

Vorig jaar heb ik in de lente een dalurenabonnement afgesloten. De bijbehorende Ov-chipkaart heb ik echter nooit ontvangen. Na een paar keer heen en weer bellen (bood geen soelaas) besloot ik het abonnement te beëindigen, ervan uitgaande dat de kosten van het niet-gebruikte abonnement zouden worden teruggestort. De NS had heel goed door dat ik het abonnement niet gebruikte (hierover kreeg ik een jolige brief) maar ze hadden minder goed geregistreerd dat ik daar al vaker over had gebeld.

Nu is het volgens de NS-medewerkers niet heel waarschijnlijk dat ik geld terug zou krijgen (op 4, 69 euro na, geen idee hoe dit bedrag is berekend?!) 'maar ik kon altijd proberen om het klachtenformulier in te vullen.'

Helaas heb ik op de site geen dergelijk klachtenformulier gevonden en daarom doe ik via deze weg mijn verhaal. Ik verwacht toch iets meer toeschietelijkheid van de NS, jullie hebben net als alle andere bedrijven een reputatie hoog te houden. Het gegeven dat de dienst die de kaarten verstuurt niet hetzelfde is als de dienst die de kaartaanvraag behandeld lijkt het voor de NS heel makkelijk te maken om ontevreden klanten zoals ik met een kluitje in het riet te sturen. En het onzichtbare klachtenformulier maakt het Kafkaverhaal helemaal af. Dus dan beroep ik me maar op de public shaming waartoe deze pagina gelegenheid biedt.

Mag ik alsjeblieft mijn geld terug?

Groeten Rosa
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 februari 2019, 17:12

Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen, dus ga ervan uit dat er verder geen hulp nodig is.

Voor de meelezers: Ik kan helaas niet inhoudelijk in gaan op de situatie van RDouze gezien ik geen inzage in zijn of haar gegevens heb gekregen. Algemeen gezien is het altijd verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice, wanneer er problemen zijn met een abonnement.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Op de contactpagina staat een link hoe je een klacht in kunt dienen. Uiteindelijk kom je dan op deze pagina voor het mailformulier:
https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Goedemiddag RDouze en welkom bij de NS Community!

Wat een vreemd verhaal! Als je het abonnement in zijn geheel niet hebt kunnen gebruiken vind ik het apart dat je van de aanschafkosten maar €4,69 terugkrijgt. De link van Robert B stuurt je inderdaad door naar ons contactformulier, maar als je dat liever hebt wil ik ook graag even naar de situatie kijken! Je mag mij daarvoor een privébericht sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres!
Update: Ik heb helaas nog geen privébericht ontvangen. @RDouze is er nog hulp nodig?
Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen, dus ga ervan uit dat er verder geen hulp nodig is.

Voor de meelezers: Ik kan helaas niet inhoudelijk in gaan op de situatie van RDouze gezien ik geen inzage in zijn of haar gegevens heb gekregen. Algemeen gezien is het altijd verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice, wanneer er problemen zijn met een abonnement.

Reageer