beantwoord

Dalurenabonnement

  • 4 februari 2019
  • 11 reacties
  • 341 Bekeken

Beste iedereen/ beste medewerker,

Vorig jaar heb ik in de lente een dalurenabonnement afgesloten. De bijbehorende Ov-chipkaart heb ik echter nooit ontvangen. Na een paar keer heen en weer bellen (bood geen soelaas) besloot ik het abonnement te beëindigen, ervan uitgaande dat de kosten van het niet-gebruikte abonnement zouden worden teruggestort. De NS had heel goed door dat ik het abonnement niet gebruikte (hierover kreeg ik een jolige brief) maar ze hadden minder goed geregistreerd dat ik daar al vaker over had gebeld.

Nu is het volgens de NS-medewerkers niet heel waarschijnlijk dat ik geld terug zou krijgen (op 4, 69 euro na, geen idee hoe dit bedrag is berekend?!) 'maar ik kon altijd proberen om het klachtenformulier in te vullen.'

Helaas heb ik op de site geen dergelijk klachtenformulier gevonden en daarom doe ik via deze weg mijn verhaal. Ik verwacht toch iets meer toeschietelijkheid van de NS, jullie hebben net als alle andere bedrijven een reputatie hoog te houden. Het gegeven dat de dienst die de kaarten verstuurt niet hetzelfde is als de dienst die de kaartaanvraag behandeld lijkt het voor de NS heel makkelijk te maken om ontevreden klanten zoals ik met een kluitje in het riet te sturen. En het onzichtbare klachtenformulier maakt het Kafkaverhaal helemaal af. Dus dan beroep ik me maar op de public shaming waartoe deze pagina gelegenheid biedt.

Mag ik alsjeblieft mijn geld terug?

Groeten Rosa
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 februari 2019, 17:12

Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen, dus ga ervan uit dat er verder geen hulp nodig is.

Voor de meelezers: Ik kan helaas niet inhoudelijk in gaan op de situatie van RDouze gezien ik geen inzage in zijn of haar gegevens heb gekregen. Algemeen gezien is het altijd verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice, wanneer er problemen zijn met een abonnement.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Op de contactpagina staat een link hoe je een klacht in kunt dienen. Uiteindelijk kom je dan op deze pagina voor het mailformulier:
https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Goedemiddag RDouze en welkom bij de NS Community!

Wat een vreemd verhaal! Als je het abonnement in zijn geheel niet hebt kunnen gebruiken vind ik het apart dat je van de aanschafkosten maar €4,69 terugkrijgt. De link van Robert B stuurt je inderdaad door naar ons contactformulier, maar als je dat liever hebt wil ik ook graag even naar de situatie kijken! Je mag mij daarvoor een privébericht sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres!
Update: Ik heb helaas nog geen privébericht ontvangen. @RDouze is er nog hulp nodig?
Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen, dus ga ervan uit dat er verder geen hulp nodig is.

Voor de meelezers: Ik kan helaas niet inhoudelijk in gaan op de situatie van RDouze gezien ik geen inzage in zijn of haar gegevens heb gekregen. Algemeen gezien is het altijd verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice, wanneer er problemen zijn met een abonnement.

Wij hebben een dalurenabonnement met keuzedagen om dagjes uit te maken. Nu wordt dit al maanden ontraden en voorlopig zal dit nog wel zo blijven. Wat zal NS gaan doen als mijn abonnement in oktober afloopt? Volgt er dan restitutie of een kostenloze verlenging van in ons geval 8 maanden?

Beste Kezeman,

 

In dit topic onder de kop “Keuzedagen” lees je precies de mogelijkheden. Wat betreft jouw abonnement, die loopt door. Als je die wilt opzeggen of wilt “pauzeren” door een overstap naar NS Flex, dan kan je contact opnemen met de Klantenservice. Je kunt het beste het eerder genoemde topic doorlezen, mocht je dan nog vragen hebben, dan lees ik het graag!

Ik heb weinig zin om mijn abonnement te verlengen tegen betaling omdat ik er geen gebruik van kan maken. Dat is toch geen rare stelling? Ik maak nu al maanden geen gebruik terwijl ik wel heb betaald. Wie weet hoe lang dit nog gaat duren, dan praat ik nog niet eens over een eventuele nieuwe uitbraak in de herfst.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb weinig zin om mijn abonnement te verlengen tegen betaling omdat ik er geen gebruik van kan maken. Dat is toch geen rare stelling? Ik maak nu al maanden geen gebruik terwijl ik wel heb betaald. Wie weet hoe lang dit nog gaat duren, dan praat ik nog niet eens over een eventuele nieuwe uitbraak in de herfst.


Wanneer u uw abonnement niet wilt verlengen kunt deze het beste opzeggen (per eerst mogelijke datum)of omzetten in Flex zonder abonnement (per direct). Voor verlopen Keuzedagen vanaf half maart en ontvangen voor 18 mei kunt u bij de klantenservice vouchers aanvragen geldig tot eind dit jaar. Wilt u volgend jaar toch weer Keuzedagen hebben, dan moet u voor het eind van het jaar een dal voordeel (op saldo) met keuzendagen aanvragen. Vanaf 2021 kunnen geen nieuwe Keuzedagenabonnementen besteld worden, de oude worden nog wel verlengd.

Reputatie 5
Badge

KIjkt U even mee naar de reeele kosten die U nu nutteloos uitgeeft? Dat is dus 4,18/mnd. (per jaar 50 eur, verdeeld over 12 mnd). Wel p.p. voor een stel.

Elke dag hoor ik op de radio over mensen die hun sportschool ABO of wat dan ook uit sympathie maar laten doorlopen etc. of zelfs ergens extra bestellen om een kleine middenstander uit de nood te helpen.

Maar om U wat jaloers te maken: zowel de duitsers als de belzen bieden hun houders van doorlopend spoorABO wel ruime compensatie, elke Belg krijgt zelfs op verlangen een geheel gratis en voor niks zijnde (geen enkel frankske) 1-rittentreinkaart.

INFO over hoe het beste te handelen heeft meteen na 15/3 op de sites van MAX en ROVER gestaan.

Reputatie 7
Badge +3

KIjkt U even mee naar de reeele kosten die U nu nutteloos uitgeeft? Dat is dus 4,18/mnd. (per jaar 50 eur, verdeeld over 12 mnd). Wel p.p. voor een stel.

Elke dag hoor ik op de radio over mensen die hun sportschool ABO of wat dan ook uit sympathie maar laten doorlopen etc. of zelfs ergens extra bestellen om een kleine middenstander uit de nood te helpen.

Maar om U wat jaloers te maken: zowel de duitsers als de belzen bieden hun houders van doorlopend spoorABO wel ruime compensatie, elke Belg krijgt zelfs op verlangen een geheel gratis en voor niks zijnde (geen enkel frankske) 1-rittentreinkaart.

INFO over hoe het beste te handelen heeft meteen na 15/3 op de sites van MAX en ROVER gestaan.


Dalvoordeel is momenteel €56 per jaar, keuzedagenabonnement €26 per jaar.  Dat is wel iets meer dan de door jou genoemde onvrijwillige donatie van €4,18 per maand..

 

Het lijkt wel of bahnrider persoonlijk belang heeft bij NS in de vorm van aandelen oid.

 

Reageer