beantwoord

Dalurenabonnement en studentenreisproduct

• 20 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 226 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben in februari gestopt met mijn studie en heb toen mijn studentenreisproduct stopgezet en een dalurenabonnement genomen. Nu ga ik weer studeren en heb ik mijn studentenreisproduct weer op mijn OV-kaart geladen. Mijn dalurenabonnement heeft echter voorrang en ik reis daar nog steeds op, dus niet gratis. Nu heb ik gelezen dat een dalurenabonnement niet binnen het eerste jaar kan worden opgezegd. Hoe kan ik óf mijn dalurenabonnement van mijn kaart afhalen, óf zorgen dat mijn studentenreisproduct voorrang heeft?
icon

Beste antwoord door Herman NS 21 augustus 2015, 13:45

Beste Lisa-Hordijk,

Je kunt in dit geval het best met NS Klantenservice bellen, zodat gezamenlijk kan worden gekeken naar een goede oplossing. NS Klantenservice is 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Bekijk origineel

4 reacties

Beste Lisa-Hordijk,

Je kunt in dit geval het best met NS Klantenservice bellen, zodat gezamenlijk kan worden gekeken naar een goede oplossing. NS Klantenservice is 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Het komt vaker voor zie ik,

Onze dochter is in Februari gestopt met haar studie en heeft een dal voordeel abonnement gekocht in maart 2016, in september begint ze weer met haar studie en heeft ze studenten ov. Afgelopen week heeft ze het het reisproduct op haar ov kaart gezet maar het werkt niet. Ze heeft 40 % korting van haar dal voordeel abonnement maar kan niet vrij reizen wat vanaf nu mogelijk zou moeten zijn.

Gisteren ging ze vragen bij de servicebalie van de NS, daar vertelden ze haar dat het pas per 1 september ( op de site van DUO staat 16 augustus) in zou gaan en dat ze moest bellen met de klantenservice. Bij de klachtenservice konden ze haar niet helpen omdat het abonnement niet gestopt kon worden voor 7 maart. Dat is bijzonder, ze heeft betaald, ze hoeft haar geld niet terug. Op het forum lees ik dat er meerdere producten op één kaart kunnen staan.

Overgnomen van ht forum:
Producten die recht geven op vrij reizen, hebben een hogere prioriteit dan producten waarmee u met korting kunt reizen.

De klantenservice gaf aan dat ze dit via DUO moest regelen, DUO heeft geregeld wat het moest doen, haar studenten reisproduct klaarzetten zodat ze het op kan halen bij de automaat. Dit lukte zonder problemen.

Als de NS ons hier niet kan helpen waar moeten we dan zijn om het te regelen. Om de weekenden thuis te komen moet ze van Leiden naar Groningen. Wie kan ons helpen.
Hoi JVZ, welkom op het forum.

Ik ben geen expert in het studentenreisproduct, maar als je dochter het studentenreisproduct pas voor komend schooljaar weer heeft aangevraagd dan gaat het pas per 1 september in, de datum waarop de studiefinanciering ingaat. Wanneer een student al een studentenreisproduct had in het vorige schooljaar, dan loopt dit door en kan het vanaf 16 augustus 2016 weer worden gebruikt. Ik ben hier vrij zeker van maar werk niet voor DUO. Je zou dit dus nog even bij DUO kunnen dubbelchecken.

Omdat haar studentenreisproduct nog niet is ingegaan, reist ze op dit moment met haar Dal Voordeel. Vanaf 1 september 2016 wordt bij het inchecken automatisch het studentenreisproduct 'gepakt'.
Dank je, hier wordt het een stuk duidelijker van.

Reageer