beantwoord

Dalurenabonnement zakelijk en prive combineren

• 14 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 547 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Met mijn prive OV chipkaart wil ik met korting reizen. Daarom heb ik hiervoor een daluren/kortingkaart abonnement.
Zakelijk reis ik via Reisbalans, met een aparte OV chip kaart. Ook hier wil ik graag met korting reizen.
Moet ik nu twee keer dus voor allebei de kaarten een daluren/kortingkaart abonnement afsluiten?
Of valt dit te combineren? Het is toch een beetje merkwaardig om twee keer voor hetzelfde te moeten betalen?
Alvast dank,

Vincent
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 14 oktober 2015, 16:54

Op iedere Business Card waar geen abonnement op staat kan één van de abonnementen die NS Zakelijk aanbiedt. Dat staat helemaal los van een eventueel particulier contract.
Reisbalans is overigens iets wat helemaal aan oNS voorbij gaat, je kan voor verdere vragen contact met hun klantenservice opnemen.
Bekijk origineel

5 reacties

Er zal een nieuw abonnement voor moeten worden afgesloten. Je kan immers niet met jezelf meereizen.
Volgens mij wil Spoorvin ook helemaal niet met zichzelf meereizen, maar gewoon, net als vroeger, zowel zakelijk als privé gebruik kunnen maken van een (kortings)abonnement. Helaas heeft de NS dit met de invoering van de nieuwe abonnementen in veel gevallen onmogelijk gemaakt, waardoor diverse mensen nu dubbel moeten betalen voor dezelfde dienst.
Op iedere Business Card waar geen abonnement op staat kan één van de abonnementen die NS Zakelijk aanbiedt. Dat staat helemaal los van een eventueel particulier contract.
Reisbalans is overigens iets wat helemaal aan oNS voorbij gaat, je kan voor verdere vragen contact met hun klantenservice opnemen.
Beste Klaas-Jan,

Ik begrijp dit niet zo goed. Gaat de reis balans helemaal aan jullie voorbij?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een kortingsabbonement voor prive en wil zakelijk ook reizien met korting. Of ik nu zakelijk of niet reis maakt voor jullie niet uit neem ik aan. Voor mij is het echter erg lastig om dezelfde kaart zakelijk en prive door elkaar te gebruiken, omdat je dan niet direct met geld van de zaak kan opwaarderen. De enige optie is declareren, maar dit is erg omslachtig en dan moet je het dus prive voorschieten.

Wat je als reiziger dus zoekt is 2 kaarten (en dus 2 rekeningen, met apart opladen) op 1 persoon en dus 1 abbonnement. Het zou een beetje vreemd zijn om 2 abbonementen op de zelfde persoon te moeten afsluiten alleen omdat de ov chipkaart dit technisch niet mogelijk maakt.

Is hier een optie voor?

Groeten,

Sem
Hallo Schuurkes, welkom op het NS Serviceforum! Klaas-Jan bedoelde te zeggen dat Reisbalans geen product is van NS. Het is niet mogelijk om een contract te hebben wat op twee OV-chipkaarten staat. Ik kan me voorstellen dat dit ideaal zou zijn echter het is technisch gezien niet mogelijk. Ik heb er even over nagedacht maar ik denk dat er in deze situatie geen andere optie is dan of twee abonnementen af te sluiten of achteraf je reizen te declareren bij je werkgever.

Reageer