Op vrijdag 19 mei plande ik de trein van 1835 te nemen van Rotterdam centraal naar Nijmegen. Om op deze manier gebruik te maken van mijn dalurenkorting abonnement. We waren op tijd op het station om 18:23 om nog wat eten te halen voor de treinreis en kwamen om 20:20 aan in Nijmegen. Het is vrij duidelijk dat we alleen in de daluren gereisd hebben. Alleen nu is de volledige prijs berekend voor de rit. Kunnen we dit geld terug krijgen?
Dalurenkorting, inchecktijd
Beste antwoord door Tochjo
Het tijdstip van inchecken is bepalend voor het kortingstarief. Als u om 18.23 uur hebt ingecheckt, dus in de spitsuren, dan is in principe terecht vol tarief gerekend.
U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS om te vragen of zij u het prijsverschil in dit geval uit coulance zouden willen terugbetalen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.