beantwoord

dalurenvoordeelabonnement overzetten naar nieuwe ov-chipkaart

• 1 april 2014
  • 9 reacties
  • 1643 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een voordeelabonnement op mijn oude studenten ov-chipkaart staan.
Deze is echter kapot gegaan en nu zou ik het voordeelurenabonnement graag op een nieuwe, reguliere persoonlijke ov-chipkaart willen zetten. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thijs Nelissen
icon

Beste antwoord door inkie 1 april 2014, 22:23

Hallo sjiht90,
Als je ov-chipkaart defect is, moet je een vervangende kaart aanvragen.
Je kan hiervoor een formulier halen bij een NS servicebalie. (Als je een andere ov-chipkaart hebt, anoniem of persoonlijk, kan er bij deze balie een tijdelijk reisrecht aangemaakt worden, zodat je bij de trein toch met korting kan blijven reizen, terwijl je op het duplicaat wacht).
Of je kan ook naar ov-chipkaart.nl, daar klik je op het vakje "klantenservice", vervolgens op " folders, formulieren en downloads" en als je dan iets naar beneden scrolled, zie je daar een link naar het aanvraagformulier voor een vervangende kaart.
Dit formulier uitprinten, invullen en opsturen.
Gr. ingrid
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo sjiht90,
Je kan hiervoor een formulier halen bij een NS servicebalie. (Als je een andere ov-chipkaart hebt, anoniem of persoonlijk, kan er bij deze balie een tijdelijk reisrecht aangemaakt worden, zodat je bij de trein toch met korting kan blijven reizen, terwijl je op het duplicaat wacht).
Of je kan ook naar ov-chipkaart.nl, daar klik je op het vakje "klantenservice", vervolgens op " folders, formulieren en downloads" en als je dan iets naar beneden scrolled, zie je daar een link naar het aanvraagformulier voor een vervangende kaart.
Gr. ingrid
Hallo sjiht90,
Gr. ingrid

De vraag is hoe hij het Dal Voordeel abonnement van zijn oude (defecte) kaart overgezet krijgt op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart.
Ik denk niet dat OV-chipkaart.nl daar foldertjes of formulieren voor heeft. Die zullen linea recta naar NS verwijzen, omdat dat abonnement een NS product is.

Goedemorgen,

Deze is echter kapot gegaan en nu zou ik het voordeelurenabonnement graag op een nieuwe, reguliere persoonlijke ov-chipkaart willen zetten. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thijs Nelissen

Hallo Thijs,

Je spreekt in de titel over een Dalurenvoordeel abonnement en in je vraag heb je het over een voordeelurenabonnement. En dat zijn heel verschillende dingen.
Vroeger bestond alleen het Voordeelurenabonnement. Dat wordt sinds 2011 niet meer verkocht, maar nog wel op abonnement verlengd.
Sinds 2011 heeft NS een uitgebreid assortiment abonnementen . Ik denk dat er daar eentje van hebt en het zou me niets verbazen als dat het Dal Voordeel abonnement is.

Omdat jouw NS abonnement moet worden overgezet van een oude naar een nieuwe OV-cipkaart lijkt het mij het beste als je contact opneemt met de NS Klantenservice en de situatie met hen bespreekt.
De Klantenservice is telefonisch te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Als je de gegevens (kaartnummers) van de oude en de nieuwe kaart bij de hand hebt, alsmede kunt aangeven welk abonnement je precies hebt, zouden zij e.e.a. wellicht telefonisch al voor je kunnen regelen.

Vriendelijke groet,
Hans

Hallo Thijs,

Welkom op ons forum. Een abonnement is altijd kaart gebonden, hierdoor kan het niet worden overgeplaatst naar een andere kaart. Zoals Inkie aangeeft, kun je een duplicaat aanvragen bij de OV-chipkaart service. Je krijgt dan een nieuwe pas waar het abonnement ook op staat, in de tussentijd kun je tijdelijk reisrecht aanvragen.
Goedemorgen,

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thijs Nelissen
Goedemorgen,

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thijs Nelissen
je kan een duplicaatkaart aanvragen bij ovchipkaart.nl en je kan als je met korting wil blijven door wil
blijven reizen tijdelijk reisrecht aanvragen op een andere kaart
leg mij aub uit waarom, indien je per ongeluk een nieuwe maar toch 'persoonlijke' ov chipkaart, je niet deze als duplicaat kan invoeren in jullie systeem. Ik moet alsnog een vervangende kaart aanvragen... ??
NS biedt geen mogelijkheid om een bestaand abonnement op een nieuwe kaart te plaatsen. De enige mogelijkheid om dat toch voor elkaar te krijgen is als het abonnement al bij de producent op de kaart wordt gezet.

Reageer