beantwoord

Dalvoordeel aanbieding kan niet voor 17 mei 2015 worden aangevraagd

• 10 april 2015
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Hallo,

Na het ontvangen van de mail met aanbieding van het dalvoordeel abonnement voor 29 euro in het eerste jaar, wilde in mijn huidige abonnement (dalvrij, 99 euro per maand) vervangen door dalvoordeel.
Nadat ik via de link las dat bij aanvraag mijn huidige abonnement automatisch wordt stopgezet, heb ik mijn gegevens ingevuld, etc. Er kwam een foutmelding dat dalvoordeel niet samen kan met een ander abonnement op mijn ov chipkaart. (Ik wil deze ook niet samen, ik wil dat dalvoordeel begint wanneer dalvrij stopt.)
Vervolgens ging ik naar mijn kaartgegevens, mijn producten (dalvrij) en de knop om dit abonnement te vervangen. Nadat ik hier nogmaals mijn gegevens invulde kon ik 2 ingangsdata kiezen: 22 mei en 22 juni 2015. Welke ik ook kies, er is geen plek om een kortingscode in te vullen, misschien omdat deze data na 17 mei liggen, wanneer de aanbieding afloopt.
Is er een manier voor mij om voor 29 euro een jaar dalvoordeel aan te schaffen? Het zou toch niet moeten kunnen dat dit op de ingangsdatum van de aanbieding al niet meer mogelijk was omdat ik toen al een maand voorschot voor dalvrij heb betaald?

Met vriendelijke groet,
Arthur Selten
icon

Beste antwoord door Dennis 10 april 2015, 07:56

Het kan alleen niet op dezelfde kaart, wel op een andere.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dank voor de reactie.
In de actievoorwaarden staat echter dat de actie niet geldt als men al een dalvoordeel abonnement heeft of net heeft gehad. Ik heb dit niet en ik heb dit ook nog nooit gehad. Oftewel, ik voldoe aan alle voorwaarden en we zitten nog in het begin van de actie.
Het moet toch zeker wel mogelijk zijn om gewoon gebruik te maken van de actie op deze kaart? Als ik dit nou aanvroeg tegen het einde van de actie zou ik daar meer begrip voor hebben, maar er is nog ruim 5 weken te gaan en ik heb maar een maandabonnement.
Daarnaast is de ov chipkaart volgens mij een persoonlijke kaart, oftewel, de kaart heeft betrekking op de persoon, niet op het abonnement. Om die reden zou ik het ook vreemd vinden als een verandering van abonnement ook een nieuwe chipkaart zou betekenen.
Of misschien moet ik het bureaucratisch geneuzel maar gewoon accepteren en inderdaad een nieuwe kaart aanvragen met ingang van 16 mei.
Met een duur abonnement kan je hem nooit downgraden met een goedkoop abonnement kan je hem alleen upgraden naar een duurdere abonnement. U kunt in uw geval het huidige abonnement telefonisch opzeggen en een Dal Voordeel abonnement aanvragen. U heeft keuze uit 1e of 2e klasse.
Reputatie 6
Badge +1
mijn huidige abonnement (dalvrij, 99 euro per maand)
ik heb maar een maandabonnement.

Welk van de twee uitspraken klopt er niet? Dal Vrij wordt namelijk niet aangeboden als maandabonnement. Als u een maand geleden een Dal Vrij abonnement heeft afgesloten, zit u er een jaar aan vast, en kunt u, zoals als Sumber Alam zegt, alleen 'upgraden' naar een per maand duurder abonnement.
mijn huidige abonnement (dalvrij, 99 euro per maand)
ik heb maar een maandabonnement.

Welk van de twee uitspraken klopt er niet?

Beide uitspraken kloppen. Ik heb al anderhalf jaar dalvrij en kan maandelijks opzeggen, vandaar ook de opties 22 mei en 22 juni. 22 april staat er niet bij omdat ik die al betaald heb, maar dat is de enige die in de actieperiode valt.
Ik ga inderdaad eens bellen. Misschien dat er door een ns-medewerker achter zijn pc meer mogelijk is dan door mij achter mijn pc.

Reageer