beantwoord

Dalvoordeel abbonement aanvragen als studentenreisproduct verlopen is

• 14 september 2016
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Hallo,

Ik heb de afgelopen maanden in het buitenland gezeten voor een stage, en heb toen mijn studentenreisproduct stopgezeten en een buitenlandvergoeding gekregen. Ik ben inmiddels weer terug, en kan in principe mijn studentenreisproduct (volgens DUO nog geldig tot 30 september), weer ophalen. Dit heb ik niet nodig, omdat ik zelf een weekendvrij abbonement heb gekocht.

Ik ga eind september een paar maanden weg, maar wil wel alvast gebruik maken van de actie waarbij je als ex-student korting kan krijgen op een dalvoordeel abbonement. Ik heb mijn studentenreisproduct niet meer opgehaald, dus hoef deze ook niet stop te zetten. Maar als ik de code probeer te gebruiken staat er dat de code verlopen is.

Kan ik misschien de code nog niet gebruiken omdat mijn reisproduct officieel pas 30 september verloopt? Of kan ik de code niet gebruiken omdat ik eerst mijn abbonement moet ophalen en gelijk stop moet zetten? Of heeft dit te maken met het feit dat de afgelopen maanden mijn reisproduct stopgezet was ivm mijn buitenlandvergoeding?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 september 2016, 17:49

Hallo Xanthe en welkom op het NS Serviceforum.

Na het verwijderen van je studentenreisproduct van je OV-chipkaart heb je 3 maanden de mogelijkheid om de code (ex)student(ovchipkaartnummer) te gebruiken voor het bestellen van een jaarabonnement met 50 euro korting. Deze code kan je 48 uur na het verwijderen van je studentenreisproduct gebruiken. Indien je de code niet kan gebruiken doordat je in het buitenland zat voor je school/stage mag je dit aan ons doorgeven. We zoeken dan graag voor je uit wat er dan nog mogelijk is.

Ik wil je ook vragen om contact met ons op te nemen voor een eventuele coulance regeling.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij ook een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum Abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Volgens NS/DUO redenering stopt je studentenreisproduct op het moment dat je deze voor het eerst verwijdert van je OV-chipkaart. In jouw geval dus waarschijnlijk toen je vertrok naar het buitenland. Vanaf dat moment gaan de 3 maanden van de actie in. Ik weet niet of die wellicht al verlopen zijn?

Ja, het is inderdaad onlogisch dat dit zo gaat. Als je in het buitenland bent terwijl je wel student bent wil je natuurlijk helemaal geen Dal Voordeel voor een jaar, zeker als je na terugkomst gewoon weer een studentenreisproduct hebt. Maar zo rekent het automatische systeem van NS/DUO, daarmee vele studenten benadelend.
Hallo Xanthe en welkom op het NS Serviceforum.

Na het verwijderen van je studentenreisproduct van je OV-chipkaart heb je 3 maanden de mogelijkheid om de code (ex)student(ovchipkaartnummer) te gebruiken voor het bestellen van een jaarabonnement met 50 euro korting. Deze code kan je 48 uur na het verwijderen van je studentenreisproduct gebruiken. Indien je de code niet kan gebruiken doordat je in het buitenland zat voor je school/stage mag je dit aan ons doorgeven. We zoeken dan graag voor je uit wat er dan nog mogelijk is.

Ik wil je ook vragen om contact met ons op te nemen voor een eventuele coulance regeling.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij ook een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum Abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Ik heb niets meer vernomen van Xanthe maar hoop wel dat het gelukt is met het bestellen van een abonnement met korting.

Reageer