beantwoord

Dalvoordeel abonnement i.c.m. kinderen meereizen

• 6 juli 2014
  • 3 reacties
  • 1643 Bekeken

Hallo, ik heb een dalvoordeelabonnement en ik zag in de voorwaarden dat je dan kinderen van 4 t/m 11 jaar onbeperkt mee kon laten reizen op vertoon van hun eigen ov-chipkaart. Houdt dit in dat ik het saldo van de ov-chipkaart van mijn kinderen dan niet hoef op te laden?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 6 juli 2014, 19:43

Je hoeft het saldo niet op te laden omdat er voor kids vrij geen borg wordt ingehouden bij het inchecken. Maar je moet wel via MijnNS op de kaarten van de kinderen het product KidsVrij aanvragen. De drie geselecteerde kinderen kunnen dan met elke willekeurige volwassene gratis meereizen omdat KidsVrij gebonden is aan het kind en niet aan de aanvrager.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Je hoeft het saldo niet op te laden omdat er voor kids vrij geen borg wordt ingehouden bij het inchecken. Maar je moet wel via MijnNS op de kaarten van de kinderen het product KidsVrij aanvragen. De drie geselecteerde kinderen kunnen dan met elke willekeurige volwassene gratis meereizen omdat KidsVrij gebonden is aan het kind en niet aan de aanvrager.
Let wel, dat gratis meereizen op een KidsVrij abonnement geldt alleen voor de trein. In bus, tram en metro reizen zij gewoon op saldo, waarvoor minimaal €4,00 op hun OV-chipkaart dient te staan.
Reizen zij met een persoonlijke OV-chipkaart, dan reizen ze bij bus, tram en metro tegen zogenaamd reductietarief, waarbij ze 34% korting krijgen.
Hoi finckies, leuk dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Gert-Jan G heeft je het juiste antwoord gegeven. Via Mijn NS (klik hier) kun je een bijabonnement Kids Vrij bestellen, en op die manier kunnen kinderen van 4 t/m 11 jaar onbeperkt met je meereizen. Zolang je nog geen Kids Vrij hebt, kunnen je kinderen (max 3) mee op een Railrunner. Ik heb je topic verplaatst naar "Abonnementen", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet, Stephan

Reageer