beantwoord

Dalvoordeel abonnement i.c.m. ophalen studentenreisproduct

• 15 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 7 reacties
Op dit moment heb ik een dalvoordeel abonnement. Vanaf september ga ik weer studeren en heb ik recht op een studentenreisproduct. Ik kan dit studentenreisproduct vanaf vandaag op mijn ov-chipkaart laden, maar ik wil natuurlijk tot 1 september gebruik blijven maken van de 40% korting in de daluren. Krijg ik nog steeds 40% korting in de daluren, terwijl ik het studentenreisproduct al op mijn ov-chipkaart heb geladen (voor de duidelijkheid: deze is pas geldig vanaf 1 september)? Of moet ik het studentenreisproduct pas vanaf 1 september op mijn ov-kaart laden om gebruik te blijven maken van het dalvoordeel abonnement?
Het gaat er dus om dat ik de periode van 15 augustus t/m 1 september kan overbruggen.
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 augustus 2015, 14:02

Een abonnement dat op een bepaalde datum ingaat, heeft geen enkele invloed op de geldigheid van andere abonnementen voor de ingangsdatum. U kunt het studentenreisproduct dus in augustus al op de kaart laden zonder dat dit invloed heeft op uw Dal Voordeel-abonnement in augustus.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Een abonnement dat op een bepaalde datum ingaat, heeft geen enkele invloed op de geldigheid van andere abonnementen voor de ingangsdatum. U kunt het studentenreisproduct dus in augustus al op de kaart laden zonder dat dit invloed heeft op uw Dal Voordeel-abonnement in augustus.
Beste LH_,

Ik heb het antwoord van Tochjo als beste antwoord gemarkeerd. Heb je jouw Dalvoordeel abonnement al stopgezet? Zo niet, dan kun je dat doen via de klantenservice. Denk ik er ook om dat je het abonnement nog moet deactiveren van de OV-chipkaart.
Beste LH_,

Ik heb het antwoord van Tochjo als beste antwoord gemarkeerd. Heb je jouw Dalvoordeel abonnement al stopgezet? Zo niet, dan kun je dat doen via de klantenservice. Denk ik er ook om dat je het abonnement nog moet deactiveren van de OV-chipkaart.

Ik heb het dalvoordeel abonnement nog niet stop gezet. Dit loopt nog tot januari 2016. Pas nadat ik het studentenreisproduct op mijn ov-kaart heb gezet, zal ik het dalvoordeel abonnement van mijn ov-kaart deactiveren. Het deactiveren hoeft toch niet perse voor het ophalen van een nieuw abonnement te gebeuren?
Nee, maar je moet het abonnement wel eerst beƫindigen via de klantenservice. Zij zetten dan een deactivatie op de kaart klaar, vervolgens kun je deze ophalen op het station.

Reageer