beantwoord

dalvoordeel en keuzedagen voor 6 maanden opzeggen

• 14 juni 2020
  • 8 reacties
  • 223 Bekeken

Ik wil mijn dalvoordeel en keuzedagen voor 6 maanden opzeggen omdat ik niet verwacht te gaan reizen.

Kan ik dat op elk moment doen?

Ik heb ergens gelezen dat je bij een nieuw dalvoordeel abbo geen keuzedagen meer krijgt. Is dat juist?

icon

Beste antwoord door MoDe 14 juni 2020, 23:19

Dal voordeel en keuzedagen kunnen op de dag dat zij zijn ingegaan is opgezegd worden. Wanneer je eind van het jaar opnieuw dal voordeel met keuzedagen aanvraagt, dan behoud je de keuzedagen in 2021

je kunt ook dal voordeel per direct omzetten in Flex zonder abonnement.

Neem voor opzeggen contact op met de NS klantenservice. Omzetten naar Flex zonder abonnement kun jezelf via MijnNS.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dal voordeel en keuzedagen kunnen op de dag dat zij zijn ingegaan is opgezegd worden. Wanneer je eind van het jaar opnieuw dal voordeel met keuzedagen aanvraagt, dan behoud je de keuzedagen in 2021

je kunt ook dal voordeel per direct omzetten in Flex zonder abonnement.

Neem voor opzeggen contact op met de NS klantenservice. Omzetten naar Flex zonder abonnement kun jezelf via MijnNS.

Hi BertHaa, welkom bij de NS Community. 

NS Flex Basis is een mooie optie. Wat MoDe al aangeeft, kan je aan het einde van dit jaar weer het Dal Voordeel abonnement nemen met de Keuzedagen. Op die manier kan je er in 2021 nog van profiteren mits de situatie rondom Covid-19 dan al verbeterd is.

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag over keuzedagen in 2021.

In een chat met Robert van de service zegt hij: Goedemorgen! Dat is zeker waar. Vanaf 2021 zijn Keuzedagen niet meer te bestellen". Ik heb ook ergens gelezen dat dat weer van de baan is.

Als dat inderdaad zo is dan kan ik mijn dalvoordeel dus niet stopzetten

Reputatie 7
Badge +3

Zolang er geen update is, kun je er vanuit gaan dan nieuwe klanten geen Keuzedagen meer kunnen bestellen vanaf 2021. Wil je in 2021 Keuzedagen hebben, dan zul je als je nu jouw abonnementen opzegt, deze uiterlijk in december 2020 opnieuw moeten bestellen.

Dank je voor je antwoord. Ik heb het nu in december in mijn agenda staan.

Ik vond ook op de website https://www.kbo-pcob.nl/nieuws/ns-keuzedagen-blijven-behouden/  de volgende statement: NS dreigde de Keuzedagen helemaal af te schaffen. Dat is dankzij de inspanningen van KBO-PCOB tegengehouden.”

Badge +3

En voor wie een dalabonnement eigenlijk alleen voor de keuzedagen heeft…

Iedereen kan vanaf 2021 keuzedagen kopen, oók zonder abonnement (wel Flex nodig zonder abonnement?).

Dat zal dan €39 kosten voor een setje van 3 dagen, en als je nog geen 65 bent kosten ze €45 per set.

Wil je soms kortere afstanden reizen (keuzedag niet waard) en reis je alleen in het weekend? Dan kost Flex Weekend Voordeel je €2 per maand voor 40% korting.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Flexdagen: 3 stuks voor €39 voor 65+ en 3 stuks voor €45 voor 65-

Badge +3

@Robert BFlexdagen: 3 stuks voor €39 voor 65+ en 3 stuks voor €45 voor 65-

Roest!

Oke 65+ dan vanaf 2021. Toch maar eind 2020 bestellen, als je ervoor in aanmerking komt (60+) die keuzedagen.  :thinking:

Reageer