Dalvoordeelabonnement nu tijdelijk voor 29 euro

• 30 november 2016
  • 68 reacties
  • 21129 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 17778 reacties
Lang verwacht en toch gekomen: Dalvoordeel is weer in de aanbieding voor 29 euro.

Actiecode: 1609

Als u de actiecode heeft ingevuld, wordt de prijs 29 euro in plaats van €50. De ov-chipkaart van 7,50 is inbegrepen.
Tot en met 15 januari te bestellen.

68 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is ook voor senioren aantrekkelijk want als u zestig jaar of ouder bent, heeft u al zeven keuzedagen in de tweede klas voor 24,50 en bent u voor 53,50 klaar. De keuzedagen moeten nu nog eens per twee maanden worden opgenomen maar vanaf het midden volgend jaar verandert dat en mag u de dag opnemen wanneer u wilt.
Reputatie 7
Badge +4
Als u een oud Voordeelurenabonnement heeft, dan moet u dat nooit opzeggen en dus ook niet inwisselen voor dit abonnement. Dit lijkt goedkoper, maar is het niet. €62,80 voor een VDU is in de meeste gevallen veel goedkoper dan €29 voor dit abonnement.

Met dit abonnement moet u in de middagspits het volle tarief betalen, terwijl u met een VDU dan 40 procent korting heeft. Als u een VDU heeft, nooit opzeggen! U krijgt het niet opnieuw als u spijt heeft en de kans daarop is aanzienlijk.

Ik weet niet of NS blij is met deze uitspraken. ;-)

Het kan wel een voordeel zijn dit abonnement er bij te nemen als u voor half zeven 's ochtends in wilt checken en in de spits met korting wilt reizen.

Voor alle anderen, zonder VDU, is dit een uiterst gunstige aanbieding. U heeft deze kaart er al uit als u voor meer dan 72,50 verreist in de daluren.
Hey Thom, bedankt voor het openen van dit topic. Ik lees tot nu toe allemaal handige info over de nieuwe Dal Voordeel actie. Good job!
Blijft wel een raar idee dat iemand die om 06:25 incheckt bij NS, midden de spits kan reizen tegen 40% korting en datzelfde kan doen om 15:55 voor de avondspits. Zeker als anderen in de ochtend of avondspits de volle map betalen.
Reputatie 7
Badge +4
Bedenk dat de meeste reizen in de trein ongeveer een half uur duren.De truc van NS is dat ze de spits te vroeg laten ingaan. De echte spits begint na half vijf. Als je de wet van de grote getallen toepast, maakt het dus niet uit dat de mensen dat eerste half uur nog in de spits reizen. Je ziet nu ook het effect dat mensen vroeger gaan reizen, daarmee de treinen net na het ingaan van de spits goed vullen en toch de echte spits ontlasten.

Er zijn niet zoveel mensen die in Groningen net voor de spits instappen en dan naar een verre bestemming gaan. Of een andere lange rit. Ze zijn er wel maar op de grote getallen maakt het niet zoveel uit.

Gelet op de reistijd en door de spits al om vier uur in te laten gaan, kan met de reizigers toch uit de spits lokken met als bonus dat de treinen overdag ook voller worden met de korting. Het is zo dom nog niet.
Handig topic, Thom. Ik heb er tijdelijk even een sticky topic van gemaakt!
Weet iemand of je ze het na een jaar automatisch laten doorlopen of dat ze die keuze nog aan jou over laten en een bericht erover sturen?
Je krijgt van ons ruim voor het aflopen van het eerste contractjaar een bericht over de verlenging. Als je niets doet en geen contact met ons opneemt na dat servicebericht wordt je abonnement verlengd en is deze maandelijks opzegbaar.
Oh zo! Bedankt! En hoeveel dagen/weken moet je dan voor het aflopen van het eerste contractjaar opzeggen om te voorkomen dat je daarna met extra kosten zit?
Tegenwoordig kan dat op ieder moment Joy, maar het is handig het maximaal een week van tevoren te doen.
Oh oké, bedankt!
Hallo,

Fijn dat deze actie er weer is.
Ik kreeg laatst een mailtje met de bevestiging van het doorlopende NS (abonnement) Dalvoordeel.
Die kost jaarlijks € 50,00, is er geen mogelijkheid waardoor ik ook kan profiteren van deze actie?
Reputatie 7
Badge +4
Het is bedoeld voor nieuwe abonnees maar als uw vervaldatum over niet al te lange tijd is, kunt u het oude opzeggen en dit abonnement toch nemen. Als uw jaarlijkse betaling al is overgeschreven, heeft het geen zin meer. Mogelijk is er iets mee te doen dat u uw nieuwe abonnement later in kunt laten gaan. Dat mag tot drie maanden in de toekomst en u krijgt dan toch de korting. Andere mogelijkheden zijn er niet. Meerdere dalvoordeelabonnementen kunnen hooguit nut voor senioren hebben.
Hallo Jeroen Nijmegen, ik begrijp dat je ook gebruik wilt maken van dit aanbod.
Zoals Thom aangeeft is dit aanbod voor nieuwe abonnees, maar kunnen we altijd even kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik wil je daarom adviseren even contact op te nemen met onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55, via Facebook of Twitter of via onze Live Chat. Ik vermoed dat het bedrag al is afgeschreven en er weinig opties zijn, maar zij kunnen je situatie dan even bekijken en wellicht is er nog iets mogelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Mensen die hun abonnement opzeggen, krijgen van Klantenservice wel eens een mooi aanbod als ze willen verlengen. Het is wel interessant de prijs daarvan even te beluisteren.
Er wordt geadverteerd met daluren abbo op de ns business card. Maar: Bij het aanvragen van daluren op mij ns business kaart, krijg ik steeds de melding: 'product kan niet worden aangevraagd op nsbusiness kaart' rara hoe kan dit?
Reputatie 6
Badge +1
U kunt geen consumentenproduct op een NS Businesscard plaatsen
Volgens deze advertentie van de NS kan dat wel degelijk:

https://www.ns.nl/producten/zakelijke-abonnementen/p/zakelijk-dal-abonnement
En daar ging mijn vraag/opmerking over: als ik via die link dat zakelijke dal abbo op mijn business card wil zetten, dan krijg ik de melding dat dit niet kan. Das vreemd.
Reputatie 6
Badge +1
Staat er al een ander abonnement op de business card?
Nee, maar telefoontje naar ns zakelijk heeft inmiddels era opgehelderd.
Via mijn ns zakelijk kon ik abbo wijzigen, en zodoende het dal abbo toevoegen.
Nu deed zich echter ander probleem voor, namelijk er was geen mogelijkheid de kortingscode in te voeren, ergo nu heb ik alsnog 50 euro betaald. ....zucht... Nu maar weer achteraf restitutie aanvragen.
Hmm, jammer dat het op die manier moest. Heb je inmiddels al restitutie aangevraagd Blndair?
Nee, want bedrag is nog niet afgeschreven. Zodra dat is gebeurd, kan ik restitutie aanvragen.
Helaas ben ik dus net te laat om de oude op te zeggen. Ik zie de aanbieding nu pas. Het is dus de moeite waard om dit ieder jaar opnieuw even goed te bekijken. Maar ipv dat alle klanten fus ieder jaar abbonement opzeggen en nieuwe nemen, zou je deze klanten toch ook af en toe een mooie aanbieding kunnen doen?
Heb ik net besteld maar de aktiecode 1609 doet het bij mij niet?????

Reageer