beantwoord

Dalvrij abonnement aanpassen

• 13 augustus 2018
  • 12 reacties
  • 239 Bekeken

Beste NS,

Momenteel heb ik een weekendvrij abonnement en deze verloopt in mei 2019. Ik wil een dalvrij abonnement. Wanneer ik mijn weekendvrij abo zou uitbreiden met dalvrij, betekent dit dat ik een abonnement voor een jaar afsluit, of tot mei 2019 (dus het aflooptermijn van mijn weekendvrij)?

Annemarie
icon

Beste antwoord door Thom 13 augustus 2018, 11:24

De tijd dat u Weekendvrij heeft, telt mee. Als u in uw geval drie maanden Weekendvrij zou hebben gehad, dan zit u nog negen maanden aan Dalvrij vast en daarna kunt u per maand opzeggen. Goed om te weten. U kunt tot mei 2019 niet terug naar Weekendvrij als u een jaarabonnement aanhoudt.

Overigens is een Dalvrij Flex abonnement ook denkbaar als u een korte opzegtermijn wilt. De overgang kan vrij makkelijk. Voordeel daarvan is mogelijk dat u achteraf uw reizen per trein en bus afrekent, en geen saldo meer hoeft te laden.

https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De tijd dat u Weekendvrij heeft, telt mee. Als u in uw geval drie maanden Weekendvrij zou hebben gehad, dan zit u nog negen maanden aan Dalvrij vast en daarna kunt u per maand opzeggen. Goed om te weten. U kunt tot mei 2019 niet terug naar Weekendvrij als u een jaarabonnement aanhoudt.

Overigens is een Dalvrij Flex abonnement ook denkbaar als u een korte opzegtermijn wilt. De overgang kan vrij makkelijk. Voordeel daarvan is mogelijk dat u achteraf uw reizen per trein en bus afrekent, en geen saldo meer hoeft te laden.

https://www.ns.nl/abonnementen/ns-flex
Beste NS,

Wanneer ik dan NS Flex zou nemen, en mijn huidige weekendvrij abonnement (die afloopt in mei 2019) heb, kan ik dit abonnement uitbreiden met NS Flex? Of betaal ik dan voor een dubbel abonnement, omdat flex niet gecombineerd kan worden met een ouder abonnement?
Reputatie 7
Badge +4
Als u NSflex neemt voor Weekendvrij dan wordt het lopende abonnement automatisch vervangen. Dit is een uitzondering op de normale gang van zaken, omdat NSFlex nog maar pas is ingevoerd.
En stel, ik zou een altijd vrij abonnement flex afsluiten, kan ik daarmee ook mijn weekendvrij (die dus afloopt in mei 2019) vervangen?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, dat kan altijd. U gaat dan namelijk over naar een duurder abonnement en dat kan elke maand per de maandelijkse vervaldatum. U kunt dit regelen via Klantenservice. maar ook zelf met Nijn NS door uw abonnement aan te passen. NSFlex is op een euro na even duur en heeft wel de mogelijkheid van maandelijks opzeggen. Ik zou dat sterk overwegen.
Bedankt voor de info! Ik probeer het op dit moment aan te vragen, maar ik krijg de melding dat die nog niet kan, maar pas per zomer 2018. Gaat dit officieel in per 1 september, of per wanneer kan ik dit aanvragen? Of kan ik dit abonnement in het vooruit aanvragen?
Reputatie 7
Badge +4
U moet dit per de maandelijkse vervaldatum kunnen doen. Als u het ouderwets doet zit u aan Altijd Vrij tot mei 2019 en het is een duur abonnement. Als u omzet naar Flex kost dat per maand een euro meer, maar u kunt elke maand opzeggen. Een flexabonnement lijkt me verstandiger. Uw termijn tot mei volgend jaar vervalt dan.
Oke... Ik kan helaas de ingangsdatum / vervaldatum niet aanpassen. Die staat automatisch op 20 augustus?
Reputatie 7
Badge +4
Dat is vandaag. die staat wel automatisch op de twintigste in uw geval. U kunt het beste even contact opnemen met 030-7515155 en mogelijk kan men u daar wel passend helpen.
De ingangsdatum van een NS Flex product is inderdaad altijd per direct. Onze Klantenservice heeft ook geen andere opties wat dat betreft. Als je op dit moment nog niet over wilt stappen op NS Flex kan je je aanvraag opnieuw doen op het moment dat je wel wilt overstappen.
Denice, dus dat betekent dat als mijn standaard weekend vrij abonnement op 16 september hernieuwt, ik op die dag alleen het flex abonnement kan aanschaffen? Kan dat niet in het vooruit?
NS Flex aanvragen met een datum in de toekomst is niet mogelijk. Als je op 16 september wilt starten met NS Flex dan kan je NS Flex op die datum online aanvragen.

Reageer