beantwoord

Dalvrij en toch betalen

• 13 september 2018
  • 6 reacties
  • 397 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb een dalvrij abonnement, dan kan ik in de daluren vij reizen. Nu check ik echt 10 seconden te vroeg in omdat ik anders mijn aansluiting mis. Dus dacht ik dan check ik op het station waar ik over moet stappen uit, en daarna weer in. Dat lukt dus niet, want ik moet ook na het uit en in checken de hele reis vol tarief betalen! Ook als ik 20 minuten wacht voor ik weer incheck geeft hij weer vol tarief aan. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door bryan 13 september 2018, 19:13

Als je bij NS binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt wordt dat gezien als een overstap, waarbij het tarief wordt gehanteerd van de eerste incheck.

Dit is zo sinds 1 september 2016. Meer informatie hierover kunt u vinden op deze pagina.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge
Als je bij NS binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt wordt dat gezien als een overstap, waarbij het tarief wordt gehanteerd van de eerste incheck.

Dit is zo sinds 1 september 2016. Meer informatie hierover kunt u vinden op deze pagina.
Wat een waardelois systeem! Ik heb nu dus niets aan mijn abonnement, dat ik speciaal voir deze reis gekocht heb!
Reputatie 6
Wat een waardelois systeem! Ik heb nu dus niets aan mijn abonnement, dat ik speciaal voir deze reis gekocht heb!

Ben je dan verkeerd voorgelicht bij aankoop over check in en wanneer je dalvrij geldt?

Wanneer reist u precies onbeperkt?

Buiten de spits reist u onbeperkt
van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.00 en tussen 18.30 en 6.30 uur.

In het weekend reist u onbeperkt
van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 6.30 uur de hele dag.

Op feestdagen onbeperkt
de hele dag.

Checkt u buiten de spits in maar in de spitsuren uit? Dan reist u gewoon vrij.

Staat inderdaad niet duidelijk wanneer u van u abonnement gebruik kunt maken. want volgens mij kun je toch al vanaf 8.55 en 18.25 inchecken met dalvrij.
Badge +3
Als je een e-ticket koopt tot het eerste station buiten de spits is het geen probleem. Gebruik dan het e-ticket om eventueel door poortjes naar buiten te gaan op je overstapstaion en check vervolgens in (na 8:55 of na 18:25) met je abonnement en voilá je krijgt korting.

Andersom werkt het ook.. Bij 6:30 of voor 16:00 aan je reis beginnen en dan in de spits overstappen behoud je de korting. Wel zo eerlijk.
Reputatie 7
Badge +3

Staat inderdaad niet duidelijk wanneer u van u abonnement gebruik kunt maken. want volgens mij kun je toch al vanaf 8.55 en 18.25 inchecken met dalvrij.

Er is inderdaad een 5 minuten marge voor het inchecken om een trein die bijv. om 9.00 uur of 18.30 uur vertrekt te kunnen halen. Officieel is je dalvrij tussen 9.00-16.00 en 18.30-6.30 uur geldig.

Reageer