beantwoord

Dalvrij exstudent

• 21 september 2015
  • 8 reacties
  • 181 Bekeken

Hallo,

Zojuist dalvrij gratis aangeschaft omdat ik exstudent bent.
Echter staat er bij contractduur: doorlopend. Kan ik dit niet alsnog instellen voor 1 jaar? Zo niet
Betekent dit dat na een jaar mijn abonnement automatisch verlengd word en er geld van mijn rekening word afgehaald? Krijg ik hier dan wel tijdig bericht van?

Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door John de Jong 21 september 2015, 19:21

Beste Roomxroom,

NS verkoopt dit alleen als doorlopend abonnement.
Als je niks doet wordt het automatisch voortgezet en het geld afgeboekt.

Het is dus zaak het tijdig op te zeggen. Hoe dat werkt vind je hier.
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/uw-abonnement-wijzigen/de-looptijd-van-uw-abonnement.html

Je zou daar bericht van moeten krijgen, maar zulke mailtjes belanden ook wel eens in de SPAM-box.

Overigens kun je na een vol jaar het abonnement iedere maand opzeggen en dan krijg je naar rato je geld terug.

Tip: zet ruim voor vervaldatum een herinnering in je telefoon of elektronische agenda.

Ben je zo voldoende geholpen?

John
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge
Beste Roomxroom,

NS verkoopt dit alleen als doorlopend abonnement.
Als je niks doet wordt het automatisch voortgezet en het geld afgeboekt.

Het is dus zaak het tijdig op te zeggen. Hoe dat werkt vind je hier.
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/uw-abonnement-wijzigen/de-looptijd-van-uw-abonnement.html

Je zou daar bericht van moeten krijgen, maar zulke mailtjes belanden ook wel eens in de SPAM-box.

Overigens kun je na een vol jaar het abonnement iedere maand opzeggen en dan krijg je naar rato je geld terug.

Tip: zet ruim voor vervaldatum een herinnering in je telefoon of elektronische agenda.

Ben je zo voldoende geholpen?

John
Nog makkelijker zou natuurlijk zijn om direct na aanvragen het abonnement te beëindigen per de einddatum van het eerste jaar, maar volgens mij mag dit niet van de NS en moet je hier minstens 3 maanden mee wachten.
Dus als ik nu mijn abonnement eindig. Gratis ontvangen maar terwaarde van 50euro per maand. Krijg ik 50 euro op mijn rekening gestort? 🙂 Of als ik er nog een maandje mee wacht naar rato 40 euro? Btw, stuurt NS dit soort berichten alleen via mail of ook per post?
Reputatie 4
Badge
Dat zou natuurlijk mooi zijn.

Het terugbetalen van niet gebruikte maanden geldt niet voor het eerste jaar (tenzij je naar een duurder abonnement gaat, zie de voorwaarden) en al helemaal niet voor een gratis verkregen abonnement. Want 1/12 van 0 euro blijft 0 euro.
Oké vraag me af waarom ter waarde van dan vermeld word als ik hier toch niks aan heb. Maar goed duidelijk dank. Stuurt ns alleen per email info over aflopen van je abbo of kan je instellen dat je het ook per post wilt ontvangen?
Reputatie 4
Badge
Klopt het wel dat je gratis dalvrij hebt aangeschaft? Voorzover ik weet is de exstudent korting een bedrag van 50 euro dat op verschillende jaarabonnementen ingezet kan worden. Bij dalvrij zal de prijs dan zakken van 99 naar 95 euro per maand gedurende het eerste jaar, NS geeft immers geen 1200 euro cadeau. Heb je niet dalvoordeel gekocht, dat abonnement is 50 euro per jaar, niet per maand en dus het eerste jaar gratis.
Gert-Jan, Roomxroom doelt op het dal voordeel abonnement van 50 euro per jaar.. Het ter waarde van word vermeld omdat je de korting ook kunt krijgen op alle andere doorlopende abonnementen, dus ook voor weekend vrij (jaar), dal vrij (jaar), etc. Aangezien voor die abonnementen per maand een x bedrag betaald moet worden krijg je bij die abonnementen een korting van 50 euro..
Hoi Roomxroom, en welkom!

Ik ga er vanuit dat je een Dal Voordeel hebt gekocht, klopt dat? Ongeveer zes weken voor de verlenging sturen wij een e-mail waarin de verlenging wordt aangekondigd. Je wordt dus tijdig herinnerd. Je kunt natuurlijk ook al eerder opzeggen.

Je krijgt natuurlijk geen restitutie voor iets dat je niet hebt betaald. Als je niet wil dat er wordt verlengd, kun je opzeggen per vervaldatum. Er wordt dan niet geïnd én niets aan jou betaald De reden dat de bedragen hier werden genoemd, is voor wanneer je na het eerste jaar opzegt later dan de eerste maand.

Reageer