beantwoord

Dalvrij Leeuwarden - Groningen?

• 16 april 2018
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Ik merk dat mijn dalvrij OV chipkaart gewoon “voltarief” aangeeft bij check-in van Arriva deuren in Leeuwarden. Maar als ik via NS-INCHECK gebruik, dan geeft het gewoon “gratis” reis weer.
Dat probleem heb ik niet in Groningen.

Ik weet niet wat het probleem is. Vind het wel vervelend dat ik elke keer conducteur moet uitleggen dat arriva niet werkt op mijn dalvrij abbo. Dat ik daarom NSincheck heb ingecheckt.

De enige reden dat ik kan bedenken is dat arriva dal tijden anders is, maar dat lijkt me niet logisch.
icon

Beste antwoord door Iris NS 16 april 2018, 21:30

Welkom op het NS Serviceforum, Sjaak1997 :)

Arriva hanteert inderdaad andere daluren dan NS, maar dat zou het probleem niet moeten zijn omdat deze juist ruimer zijn. Het klopt inderdaad dat er bij Arriva bij het inchecken "vol tarief" wordt aangegeven als je in de daluren met je Dal Vrij abonnement incheckt, maar er zal niks van je saldo ingehouden worden.
Bekijk origineel

3 reacties

Het systeem is op dit punt erg lastig inderdaad, het is een technisch kalenderverhaal, maar de poortjes en paaltjes van andere vervoerders dan NS geven inderdaad 'Vol Tarief' aan. Je kunt daarom bij andere vervoerders ook niet inchecken met afgekocht reisrecht (Dal Vrij in dit geval) op een kaart met negatief saldo.

Toch kan je veilig inchecken en reizen bij de andere vervoerders. Ondanks de melding 'Vol Tarief' zal bij het uitchecken nadat er een incheck in de daluren is gedaan geen saldo worden afgeschreven.
Misschien verstandig om dit probleem aan te kaarten bij Arriva aangezien het probleem dus duidelijk bij Arriva zit en niet bij de NS ?
Welkom op het NS Serviceforum, Sjaak1997 :)

Arriva hanteert inderdaad andere daluren dan NS, maar dat zou het probleem niet moeten zijn omdat deze juist ruimer zijn. Het klopt inderdaad dat er bij Arriva bij het inchecken "vol tarief" wordt aangegeven als je in de daluren met je Dal Vrij abonnement incheckt, maar er zal niks van je saldo ingehouden worden.

Reageer