beantwoord

Dalvrij; toch saldo afgetrokken

• 10 mei 2017
  • 7 reacties
  • 252 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Dal vrij abonnement waarmee ik vandaag (10/5) mee heb ingecheckt om 05:45 [op station Eindhoven] en weer uitgecheckt om 08:53 [op station Utrecht Centraal]. Daluren zijn tot 06:30, dus moest ik in principe "vrij" reizen. Maar op mijn overzicht zie ik dat er 10 euro is afgetrokken.

Uit ervaring weet ik dat de rit van Eindhoven naar Utrecht met vol tarief ongeveer 14 euro kost, dus daarvoor heb ik niet betaald. En met [dit] abonnement is het instaptarief bij de NS maar 10 euro in plaats van 20.

Waarom is dit bedrag van mijn saldo afgetrokken terwijl ik niet vol tarief reisde?

Met Vriendelijke Groet,
fariel13
icon

Beste antwoord door fariel13 10 mei 2017, 12:13

Hartelijk dank voor alle reacties; ik heb via Live Chat contact opgenomen en inderdaad:

"Sandra zegt: Ik zie inderdaad dat er ten onrechte 10 euro van je kaart is afgeschreven. Ik ga je deze terugbetalen."

Probleem opgelost! 😃
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Het klinkt alsof de check-in niet goed is gegaan, waardoor je bij het uitchecken het instaptarief hebt moeten betalen. Dit kun je zelf terugvinden in Mijn NS bij je reisgegevens en is eventueel nog te corrigeren. Als dit het probleem is, of niet; je kunt het best bellen met 030-7515155. Die kunnen de fout evt rechtzetten en met je meekijken.
Hi fariel13. Welkom op het NS Serviceforum!

Kijkende naar je bijlage vermoed ik, zoals Slidestops ookal aangeeft, dat er toch iets mis is gegaan met het in- en uitchecken. Om dit recht te zetten (en je saldo terug te vragen) kan je telefonisch contact met ons opnemen via 030-7515155 (lokaal tarief) of even een bericht sturen via Facebook, Twitter of Live Chat.
Reputatie 1
Wellicht heeft u een uitcheck gedaan met uw OV-chipkaart aan de incheck-zijde. Het is niet zo dat u random mag kiezen waar u in- en uitcheckt op Utrecht Centraal. Op dit station zijn er check-in en check-uit zijdes. Bij de check-in zijde kunt u alleen inchecken en bij de check-uit zijde kunt u alleen uitchecken. Dit staat ook aangegeven met "Aan deze zijde kunt u alleen inchecken" en "Aan deze zijde kunt u alleen uitchecken".
Reputatie 1
In uw bijlage staat dat u uitgecheckt heeft op station Utrecht Centraal, maar iets eronder staat ook een check-in op Utrecht Centraal. Het poortje dat bedoeld is om alleen mee in te checken snapt dus niet als u een uitcheck wilt doen met uw OV-chipkaart.
Check-in staat op Eindhoven Station
Hartelijk dank voor alle reacties; ik heb via Live Chat contact opgenomen en inderdaad:

"Sandra zegt: Ik zie inderdaad dat er ten onrechte 10 euro van je kaart is afgeschreven. Ik ga je deze terugbetalen."

Probleem opgelost! 😃
Goed nieuws, Fariel!

Reageer