beantwoord

Dalvrijkaart

• 14 januari 2020
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Ik heb een Dalvrijkaart. Ik kan doordeweeks een opwaardeerkaart dan kopen voor EUR 9, die geldt in de daluren. Als ik bv om 15.45 uur incheck, mag ik mijn hele reis vrij reizen en kan plaatsnemen in de 1e klas. Maar moet ik om 16.00 uur dan wel verhuizen van 1e klas naar 2e klas, omdat ik een opwaardeerkaart heb voor de daluren. Of geldt ,net zoals de dalvrijkaart, het moment van inchecken. Ik kan het antwoord nergens op de site van de NS vinden. Wie weet het antwoord?

icon

Beste antwoord door Laura NS 14 januari 2020, 14:51

Hoi Herman51 en welkom op onze NS Community! Als je deze laadt bij de automaat, dan is deze geldig als je om 15:45 incheckt. De incheck blijft namelijk op basis van de tijd en je abonnement. Op dit moment check je alleen in met een eerste klasse Dal Vrij abonnement, in plaats van een tweede klasse Dal Vrij abonnement. Dit kan dus gewoon. :)

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Herman51 en welkom op onze NS Community! Als je deze laadt bij de automaat, dan is deze geldig als je om 15:45 incheckt. De incheck blijft namelijk op basis van de tijd en je abonnement. Op dit moment check je alleen in met een eerste klasse Dal Vrij abonnement, in plaats van een tweede klasse Dal Vrij abonnement. Dit kan dus gewoon. :)

Reputatie 7
Badge +3

In aanvulling op @Laura NS  : Als de dalvrij opwaardeerkaart een e-ticket betreft, lees dan de voorwaarden van het betreffende e-ticket.

Badge +3

Bij e-tickets (en Flex) kan je geen 1e klas upgrades voor een dag (vaste prijs) kopen bij een automaat.

Dit kan alleen bij klassieke vrij reizen abonnementen (Dal Vrij, Altijd Vrij en bij Weekend Vrij op zaterdag en zondag), en bij Studentenreisproducten.

Maar geen zorgen dus, met een incheck vóór 16:05 reis je gewoon geldig 1e klas in de spits.

Reageer