In verband met de coronacrisis wil ik mijn DALVRIJKAART opschorten en dus ook niet meer het maandelijkse bedrag betalen. Let wel, ik wil hem NIET opzeggen. En ik wil dit THUIS regelen via een bereikbare telefoon. Vanmiddag werd de verbinding drie keer verbroken. Dus ik wil dat ze mij opbellen en dit aan de telefoon regelen.
Tevens heb ik enkele dagen terug vijfenvijftig euro betaald voor de fietsenstalling waarvan ik de komende tijd geen gebruik kan maken. MIJN LAATSTE TREINREIS WAS OP 7 maart 2020.
Als ik op 2 juno weer met de trein kan, heb ik € 145 onnodig betaald en € 55 voor de fietsenstalling. Hoe krijg ik dat terug?
Beste antwoord door Thom
Het is het een of het ander, of u zegt op en activeert op een automaat, of u betaalt door. Het is helaas zo, en voor mensen van uw leeftijd zijn er veel burgerinitiatieven om mensen te helpen, zeker als u 82 bent. Veel instellingen en kerken hebben vaak hulpverleners en u hoeft echt geen kerkganger te zijn. Dit in het geval dat er echt niemand in uw directe kring is, die het voor u kan en wil doen.
Wel nu opzeggen, dan stopt het abonnement na activeren, en daarmee spaart u geld uit. Het bevestigen moet wel, u kunt het op geen enkele wijze afdwingen dat dit niet hoeft, om wat voor reden dan ook. Het systeem werkt zo.
Dus zeg nu op, verander het in Flex Basis zonder abonnement en probeer iemand te vragen uw kaart even langs het automaat te halen. Gemeentes zijn vaak ook op de hoogte van allerlei initiatieven.
U bent 82, dan blijft u uiteraard binnen, en laat het activeren aan iemand anders over. De initiatieven onder mensen zijn hartverwarmend, en er zijn er genoeg die dit best voor iemand van uw leeftijd willen doen.