beantwoord

dalvrijkaart opschorten

• 2 april 2020
  • 35 reacties
  • 734 Bekeken

In verband met de coronacrisis wil ik mijn DALVRIJKAART opschorten en dus ook niet meer het maandelijkse bedrag betalen. Let wel, ik wil hem NIET opzeggen. En ik wil dit THUIS regelen via een bereikbare telefoon. Vanmiddag werd de verbinding drie keer verbroken. Dus ik wil dat ze mij opbellen en dit aan de telefoon regelen. 
Tevens heb ik enkele dagen terug vijfenvijftig euro betaald voor de fietsenstalling waarvan ik de komende tijd geen gebruik kan maken. MIJN  LAATSTE TREINREIS  WAS OP 7 maart 2020.

Als ik op 2 juno weer met de trein kan, heb ik € 145 onnodig betaald en € 55 voor de fietsenstalling. Hoe krijg ik dat terug?

icon

Beste antwoord door Thom 3 april 2020, 09:31

Het is het een of het ander, of u zegt op en activeert op een automaat, of u betaalt door. Het is helaas zo, en voor mensen van uw leeftijd zijn er veel burgerinitiatieven om mensen te helpen, zeker als u 82 bent. Veel instellingen en kerken hebben vaak hulpverleners en u hoeft echt geen kerkganger te zijn. Dit in het geval dat er echt niemand in uw directe kring is, die het voor u kan en wil doen.

Wel nu opzeggen, dan stopt het abonnement na activeren, en daarmee spaart u geld uit. Het bevestigen moet wel, u kunt het op geen enkele wijze afdwingen dat dit niet hoeft, om wat voor reden dan ook. Het systeem werkt zo.

Dus zeg nu op, verander het in Flex Basis zonder abonnement en probeer iemand te vragen uw kaart even langs het automaat te halen. Gemeentes zijn vaak ook op de hoogte van allerlei initiatieven.

U bent 82, dan blijft u uiteraard binnen, en laat het activeren aan iemand anders over. De initiatieven onder mensen zijn hartverwarmend, en er zijn er genoeg die dit best voor iemand van uw leeftijd willen doen.

Bekijk origineel

35 reacties

Als ik een week niet thuis ben is mijn huur ook niet 25% lager die maand, toch?

In dit geval roepen de NS op om zo weinig mogelijk te reizen en dus eigenlijk geen gebruik te maken van het abonnement. Als jij door de huiseigenaar wordt opgeroepen om een week niet in je huis te verblijven mag je toch echt wel rekenen op ofwel een vervangende woonruimte, danwel een compensatie voor het leed. 

En die compensatieregelingen zijn er, maar daar wil jvdmeer geen gebruik van maken.

Reputatie 5

Als ik een week niet thuis ben is mijn huur ook niet 25% lager die maand, toch?

In dit geval roepen de NS op om zo weinig mogelijk te reizen en dus eigenlijk geen gebruik te maken van het abonnement. Als jij door de huiseigenaar wordt opgeroepen om een week niet in je huis te verblijven mag je toch echt wel rekenen op ofwel een vervangende woonruimte, danwel een compensatie voor het leed. 

Zeker. Maar als jij met allerlei eisen dat moeilijk maakt dan wordt het een ander verhaal.

En die compensatieregelingen zijn er, maar daar wil jvdmeer geen gebruik van maken.

jvdmeer schrijft ook dat hij 82 jaar is en hartpatient, niet zo vreemd dat er terughoudendheid is om de deur uit te gaan toch? Dit soort situaties vraagt om een meer persoonlijke aanpak.

Luister, ik heb niet om dit medium gevraagd. Het wordt mij opgedrongen omdat er geen andere manier is om mijn wensen c.q. eisen duidelijk te maken. Opgewonden ja. Wat dacht van het bevoegd gezag, de autoriteiten? Die dreigen je zelfs met hoge boetes als je eens een foutje maakt.

ik heb behoefte aan een gewoon e-mailadres waarbij ik mijn eerlijke en gerechtvaardigde verhaal kenbaar kan maken aan de bevoegde autoriteiten, zonder dat allerlei lieden meekijken en meepraten. Ik wil contact met de leiding van NS wat bij ieder normaal bedrijf of instelling via contact (e-mail) mogelijk is. NS doet daaraan niet mee. Als je maar betaalt, ook  onnodig, heb je verder niets meer te vertellen.
En ik gebruik hoofdletters wanneer ik dat wil en met zogenaamde regeltjes heb ik helemaal niets te maken. 
ZORG DUS EERST MAAR EENS VOOR EEN NORMAAL E-MAILADRES EN SCHAF DEZE LEUTERSITE AF! 

Reputatie 6
Badge +1

ik heb behoefte aan een gewoon e-mailadres waarbij ik mijn eerlijke en gerechtvaardigde verhaal kenbaar kan maken aan de bevoegde autoriteiten, zonder dat allerlei lieden meekijken en meepraten. Ik wil contact met de leiding van NS wat bij ieder normaal bedrijf of instelling via contact (e-mail) mogelijk is. NS doet daaraan niet mee. Als je maar betaalt, ook  onnodig, heb je verder niets meer te vertellen.
En ik gebruik hoofdletters wanneer ik dat wil en met zogenaamde regeltjes heb ik helemaal niets te maken. 
ZORG DUS EERST MAAR EENS VOOR EEN NORMAAL E-MAILADRES EN SCHAF DEZE LEUTERSITE AF! 

Er was tot een tijdje terug een contactformulier beschikbaar waarbij deze als e-mail behandeld werd. Echter duurde het enorm lang (enkele weken tot maanden) voordat daar antwoord op gegeven werd en is daar maar uiteindelijk van afgezien. Contact via Twitter/Facebook/Chat/Telefonisch gaan doorgaans veel sneller.

U kunt, ongeacht of u wel of niet de NS betaald, uw zegje doen via dit forum of de andere contactmogelijkheden. Maar goed, van dit forum wilt u weer dat het afgeschaft wordt.

Het niet excessief gebruik maken van hoofdletters is iets wat normaal en beleefd is op het internet. Ik sta ook niet tegen iemand te schreeuwen als ik een normale discussie/gesprek met iemand voer. 

Reputatie 6
Badge

Dat de NS geen mailadres aanbiedt is hun keuze. Ze bieden een telefoonnummer, Twitter, Facebook en dit forum aan. Wat wil je nog meer?

Misschien is het tijd voor een kopje kamillethee als ik je zo zie reageren. Denk ook om je  gezondheid! Er zijn inmiddels voldoende adviezen gegeven.

Als je op zo'n brutale toon reageert, en de internet-nettiquette bewust aan de laars lapt, ben ik er ook klaar mee. Een goede discussie hoort immers bij je zelf vandaan te komen!

Een fijne dag verder toegewenst.

Reputatie 7
Badge +3

Waar een wil is, is een weg.

NS is niet meer te bereiken via een emailadres of contactformulier omdat de achterstand om deze te beantwoorden veel te groot is.

De snelste manier is telefonisch, via Twitter, Facebook of chat. Tussen 22 uur en 6 uur 's ochtends is het een stuk rustiger bij de klantenservice. Zelf had ik vannacht rond 1 uur een zeer snelle, behulpzame en vriendelijke reactie via Twitter.

Reputatie 7
Badge +3

En wel of geen e-mailadres verandert helemaal niets aan de wijze waarop het abonnement moet worden stopgezet of gewijzigd naar NS Flex. Daarvoor blijft het een vereiste dat dit opgehaald moet worden bij een automaat, door u zelf of door iemand anders.

Badge +3

En wel of geen e-mailadres verandert helemaal niets aan de wijze waarop het abonnement moet worden stopgezet of gewijzigd naar NS Flex. Daarvoor blijft het een vereiste dat dit opgehaald moet worden bij een automaat, door u zelf of door iemand anders.

Dat er geen (e-mail) contactformulier meer is had een goede reden, de achterstand daar voor inhoudelijke reacties (zelfs bij redelijk simpele vragen die wat uitzoekwerk behoefden) liep al gauw op tot maanden.

En in plaats daarvan wil @jvdmeer dus nogal DRINGEND een persoonlijk gesprekje met de leiding van de NS om de werkwijze rond opzeggen van abonnementen te veranderen of om mensen die niet reizen automatisch te compenseren?

Ik zou gewoon een brief sturen met het verzoek om even terug te bellen voor een afspraak (langskomen zal ergens in 2021 worden denk ik), of gewoon in de brief uw wensen kenbaar maken en dan enkele maanden wachten op een standaardbrief terug, ondertekend door een manager klantcontact.

Exact hetzelfde als toen het e-mailformulier er nog was eigenlijk, kost je alleen een vel papier, wat inkt, een envelop, postzegel en de gang naar een brievenbus...

Reageer