beantwoord

Datum afschrijving ns flex wijzigen naar eind van de maand

• 22 januari 2020
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Mijn NS Flex abonnement wordt maandelijks halverwege de maand afgeschreven. Dit wil ik wijzigen naar het eind van iedere maand. Is dit mogelijk?

icon

Beste antwoord door Tamzin 22 januari 2020, 16:30

Nee, de dag van afschrijving wordt bepaald door de dag waarop het abonnement is ingegaan. Als je dat vrij zou kunnen kiezen zou je als je handig bent twee maanden gratis krediet kunnen krijgen en daar wil NS (terecht) niet aan beginnen. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, de dag van afschrijving wordt bepaald door de dag waarop het abonnement is ingegaan. Als je dat vrij zou kunnen kiezen zou je als je handig bent twee maanden gratis krediet kunnen krijgen en daar wil NS (terecht) niet aan beginnen. 

Reputatie 5

Naar het schijnt kan je dat met heel wat geregel-en maar afwachten of de site het weer eens doet-door echt op te zeggen (bvb vlak voor een vakantie) en dan dus pas 6 weken later (want minimaal 1 mnd wachten) weer in te stellen. En in die tussentijd als je toch moet reizen iets anders verzinnen. OF je kan wel een geheel nieuwe kaart met nieuw account proberen te regelen (naar het schijnt is dat een heel gedoe als je al in het systeem zit). Zoals tamzin aangeeft is de ingangsdatum van je FLEX (kan dus een andere zijn als je daarvoor een doorlopend ABO had) bepalend voor de betaaldag.

Reputatie 7
Badge +4

Over het algemeen is reserveren voor de betaling handiger.

Hoi Reiziger1053, welkom op de NS Community. 

Het is niet mogelijk om de incassodatum van NS Flex te wijzigen, ook niet via de omweg zoals beschreven door bahnrider. Ik zou dan het advies van Thom opvolgen.

Badge +3

Er zijn wel mogelijkheden, zie https://community.ns.nl/abonnementen-2/incasso-datum-wijzigen-63164#post432624 van gisteren.

Reageer